Artikelen 51 - 60 in de rubriek Communicatie

Communicatie (Mens en Samenleving)

Reclame: de strijd om aanwezigheid

Reclame: de strijd om aanwezigheid

Veel mensen ergeren zich aan de dagelijks hoeveelheid reclame die ze te verwerken krijgen. De adverteerders staan voor de taak om wat in feite onwillige kijkers zijn toch positief te stemmen over een… Henkellermann, 04-07-2015
Lichaamstaal, hoe werkt het?

Lichaamstaal, hoe werkt het?

Machtig interessant voor de een en doodeng voor de ander. Het kan immers iets over je zeggen, wat je liever niet uitspreekt. Je lichaamstaal zal je voor je gevoel dan mogelijk verraden. Echter, voor d… Annastaal, 25-05-2015
Misleiding door statistiek

Misleiding door statistiek

“Cijfers liegen niet”. Een logische gedachte, maar helaas niet geheel juist. Cijfers en statistieken worden nog wel eens verward met feiten. Hierdoor worden de conclusies van allerlei onderzoeken vaak… Boei, 22-05-2015
Efficiënt omgaan met e-mail

Efficiënt omgaan met e-mail

Tegenwoordig krijg je tientallen e-mails per dag. Het gaat de hele dag door en vraagt constant de aandacht. Dit kan ten koste gaan van de productiviteit van een werkdag. Bovendien kan het flinke stres… 4chevaux, 17-05-2015
Hoe breng je feedback over?

Hoe breng je feedback over?

Feedback, we hebben er de mond van vol … want het is behalve heel erg zinvol ook een modewoord geworden. Terugkoppeling is saai, feedback is goed. Het is slechts een ander woord … maar dat feedback go… Annastaal, 27-04-2015
Communicatie: “Zeggen waar het op staat”

Communicatie: “Zeggen waar het op staat”

Is “zeggen waar het op staat” altijd wel zo zinvol of kunnen we hetgeen we willen uitspreken niet beter met mooie woorden omkleden of sterker nog, moeten we het soms niet achterwege laten? Hoewel duid… Annastaal, 24-04-2015

Marketing: storytelling en belevingsmarketing

Wanneer marketing goed wordt toegepast heeft het positieve effecten voor een merk. Van een grotere naamsbekendheid tot het realiseren van meer aankopen door het bereiken van een breder publiek. Enige… Vivus, 13-04-2015
Hoe nemen we besluiten? Met het gevoel of met de ratio?

Hoe nemen we besluiten? Met het gevoel of met de ratio?

Elke dag nemen we veel beslissingen. Gaan we deze film kijken of die andere? Wat gaan we eten vandaag? Gaan we naar dat etentje of gaan we sporten vanavond. Wanneer en hoe vaak douchen we? Hoe nemen w… Extreme, 09-04-2015
Schrijven: van pen en inkt naar twee duimen op de smartfone

Schrijven: van pen en inkt naar twee duimen op de smartfone

Schoolbankjes hadden ooit een inktpotje waar een pen in werd gedoopt met soms nare gevolgen. Iets te diep dopen en er viel een grote drup inkt op het schrijfschrift. Weliswaar gaf dat soms een prachti… Rickandie, 05-04-2015
Slecht nieuws vertellen en reactie op slecht nieuws

Slecht nieuws vertellen en reactie op slecht nieuws

Het slechtnieuwsgesprek is een gesprek waarbij iets onprettig moet meegedeeld worden aan de ander. Dit nieuws zal er voor zorgen dat de persoon geschokt of erg emotioneel kan reageren. Het is van groo… Brunos, 03-04-2015