Artikelen 441 - 450 in de rubriek Communicatie

Communicatie (Mens en Samenleving)

Communicatie: De vier aspecten van een boodschap

Communicatie: De vier aspecten van een boodschap

Communiceren is: het met elkaar uitwisselen en delen van informatie, kennis, ervaringen en emoties. Het uitgangspunt is dat mensen elkaar deelgenoot willen maken van hun waarnemingen, ervaringen en hu… Counselor, 17-02-2009
4 aspecten of kenmerken boodschap (communicatie)

4 aspecten of kenmerken boodschap (communicatie)

In de communicatie tussen mensen wordt er een zender en een ontvanger onderscheiden. De zender is de persoon die een boodschap uitzendt naar een ander, die in dat geval de ontvanger is. We richten ons… Tartuffel, 13-02-2009

Krantenlezers niet alleen door nieuws aan uitgaven gebonden

Het Friesch Dagblad, de krant op protestants-christelijke grondslag heeft al sinds jaren een heel bijzonder fonds. Abonnees van de krant betalen voor mensen die ook graag het dagblad willen lezen, maa… Singalees, 11-02-2009
Klagers, hoe ga je daar zinvol mee om?

Klagers, hoe ga je daar zinvol mee om?

Klagen is van alle tijden, en klagers vind je ook in alle vormen en maten. Er wordt zelfs gesteld dat er sprake is van een klaagcultuur in Nederland. Er wordt geklaagd bij de bushaltes, voetbalwedstri… Sysnet, 11-02-2009
De praktische wijsheid van overheidscommunicatie

De praktische wijsheid van overheidscommunicatie

Beleid en communicatie groeien naar elkaar toe. De Troonrede moet begrijpelijker worden en beleidstaal moet transparanter. In overheidsorganisaties ontstaat een vraag naar communicatiefunctionarissen… Janeberg, 30-01-2009

Propaganda: Idealistische reclame

Propaganda is reclame die bepaalde opvattingen of standpunten naar voren brengt. Door middel van propaganda wordt het denken en doen van de bevolking beïnvloed en laten de makers ervan zich zelf uit b… Rakker126, 27-01-2009

De kunst van charisma

Sommige mensen hebben nét iets meer dan andere mensen. Niet omdat ze knapper zijn, of slimmer, maar omdat ze een bepaalde uitstraling hebben die hen aantrekkelijk maakt. Dit soort mensen kan binnen ee… Claire, 22-01-2009
Johari Window (Johari venster) en persoonlijke effectiviteit

Johari Window (Johari venster) en persoonlijke effectiviteit

Het Johari window of Johari venster is een middel om groepen in kaart te brengen, met name de achtergrond achter de communicatie tussen mensen. Het Johari window kan de persoonlijke effectiviteit en d… Melod, 17-01-2009
Gelijk hebben is niet genoeg, je moet ook gelijk krijgen

Gelijk hebben is niet genoeg, je moet ook gelijk krijgen

Je kunt gelijk hebben dat je salarisverhoging moet ontvangen, maar als je chef die mening niet deelt schiet je met dat gelijk "hebben" weinig op. Het is daarom niet alleen belangrijk dat je gelijk heb… Robbie, 16-01-2009

Kromme zinnen: Hilarisch of irritant?

Kromme zinnen zijn foutieve en/of niet goed lopende zinnen met als oorzaak een grammaticale fout. Kromme zinnen kunnen zowel lachwekkend als storend zijn en komen vaker voor dan je zou denken. Zo staa… Rakker126, 10-01-2009