Artikelen 481 - 490 in de rubriek Communicatie

Communicatie (Mens en Samenleving)

Feedback of kritiek?

Feedback of kritiek?

Feedback geven en ontvangen, we doen het allemaal, dagelijks zelfs. Jammer genoeg wordt feedback vaak geïnterpreteerd als kritiek. Kritiek krijgen betekent dat je iets verkeerd, of niet goed genoeg he… Counselor, 05-10-2008
Parafraseren en reflecteren

Parafraseren en reflecteren

Voor het voeren van een professioneel gesprek is het belangrijk dat je een aantal gesprekstechnieken goed beheerst. Luisteren, actief luisteren en het stellen van vragen zijn bekende gesprekstechnieke… Counselor, 30-09-2008
Goede vragen stellen

Goede vragen stellen

Het stellen van vragen is een essentieel onderdeel van een goed gesprek. Door vragen te stellen laat je zien dat je luistert, en je stimuleert de ander om meer te vertellen. Welke vragen zijn het mees… Counselor, 30-09-2008
Actief luisteren

Actief luisteren

Heb je wel eens meegemaakt dat je gesprekspartner ineens zegt: Luister je eigenlijk wel? Of: Nee, dat bedoel ik helemaal niet! Daar heb ik het niet over! Dit zijn duidelijke signalen dat je niet goed… Counselor, 30-09-2008
De meest gemaakte fouten in de lichaamstaal

De meest gemaakte fouten in de lichaamstaal

Wanneer we contact maken met een ander, gebruiken we niet alleen woorden, maar communiceren we ook met ons lichaam. Ceetee, 27-09-2008
Ruzie maken of confronteren?

Ruzie maken of confronteren?

Overal waar mensen met elkaar te maken hebben ontstaan meningsverschillen. Maar hoe ga je daar goed mee om? Veel mensen zijn geneigd om “de goede vrede te bewaren”, ze houden niet van ruzie maken en g… Counselor, 26-09-2008

Flirten (voor jongens)

Flirten is de kunst van het verleiden. Bij de een zit het in zijn bloed, de ander wil wel maar twijfelt aan zijn flirtcapaciteiten. In feite is flirten iets wat al bestaat sinds de prehistorie, dus da… Claire, 18-09-2008

Flirten (voor meiden)

Er schuilt een flirter in ieder van ons. Flirten is een oerinstinct van de mens, het zit simpelweg in onze natuur. Maar ondanks dat het in onze genen zit ingebakken, is het niet voor iedereen duidelij… Claire, 04-09-2008

Hoe kom ik van die callcenters af?

Callcenters je kent het wel, bedrijven die altijd tijdens het eten bellen met altijd de standaard vraag “bel ik gelegen meneer/mevrouw” nu werk ik zelf ook in een callcenter maar ik heb zelf een behoo… Rhblubben, 30-08-2008
Emoticons of Smileys

Emoticons of Smileys

Iedereen kent ze wel, de kleine lachende gezichtjes die veel worden gebruikt in onder andere msn gesprekken, in sms'jes en in emails. Deze gezichtjes worden smileys of ook wel emoticons genoemd en bes… Bas-s, 25-08-2008