Artikelen 411 - 420 in de rubriek Communicatie

Communicatie (Mens en Samenleving)

Gesprekstechniek en tactiek voor winstgevend telefoneren

Gesprekstechniek en tactiek voor winstgevend telefoneren

Zonder gebruik van eerlijke babbeltrucs bereik je niet veel per telefoon als het om belangrijke kwesties gaat. Je kunt op basis van ervaring of vakkennis, normaal ongetwijfeld goed per telefoon je zak… Robbie, 02-09-2009
Lachen, gieren, brullen, schateren goed voor je gezondheid

Lachen, gieren, brullen, schateren goed voor je gezondheid

Als je lachen kunt om niets bof je, want lachen ontspant het lichaam en vermindert de stress. Het schept tevens een band met anderen. En het is goed voor je gezondheid als je samen plezier hebt. Een g… Robbie, 30-08-2009
Schrijven met minder fouten

Schrijven met minder fouten

Schrijf je regelmatig (zakelijke) teksten? Dan kunnen spelfouten een afknapper voor de lezer zijn. Grote kans dat jij al jaren dezelfde fouten maakt zonder dat je zelf weet dat je ze maakt. Lees daaro… Michielonline, 28-08-2009
Problematische communicatie tijdens een vergadering

Problematische communicatie tijdens een vergadering

In een vergadering kan problematische communicatie storend, ontwrichtend en destructief werken en een goede voortgang in de weg staan. We behandelen: interrumperen (in de rede vallen), op de eigen per… Tartuffel, 07-07-2009
Paradoxale communicatie/paradoxaal gedrag: zender-ontvanger

Paradoxale communicatie/paradoxaal gedrag: zender-ontvanger

Wat is paradoxale communicatie of paradoxaal gedrag? Mensen kunnen elkaar in onmogelijke en onoplosbare situaties brengen. De opdracht 'wees spontaan' is zo'n situatie, de opdracht is namelijk niet ui… Tartuffel, 26-06-2009
Je liegt iedere dag

Je liegt iedere dag

Je liegt iedere dag. In een gesprek van ongeveer 10 minuten vertel je tenminste 1 leugen. We hebben allemaal van onze ouders geleerd dat liegen verkeerd is. Daarom vertelde je vader ook op zijn werk d… Caro-lina, 26-06-2009
Erkenning en waardering zijn basisbehoeften van ieder mens

Erkenning en waardering zijn basisbehoeften van ieder mens

Eten, drinken, veiligheid, warmte en seks zijn zo ongeveer de belangrijkste primaire basisbehoeften van de mens. Maar vrijwel direct daarna volgt de sterke behoefte aan erkenning en waardering. Als we… Robbie, 11-06-2009
Effectief reageren op asociaal gedrag bij anderen

Effectief reageren op asociaal gedrag bij anderen

In de “Onbewust Asociaal” campagne van SIRE wordt door de overheid geprobeerd om mensen bewust te maken van hun eigen gedrag door ze een spiegel voor te houden. Maar hoe ga je nu in de praktijk om met… Sterretje999, 28-05-2009
Small talk: hoe ga je om met verschillende typen sprekers?

Small talk: hoe ga je om met verschillende typen sprekers?

Een goed gesprek voldoet aan de vijf minuten norm: ieder is niet langer dan circa vijf minuten aan het woord. Daarnaast is het goed te weten dat er verschillende typen sprekers zijn en hoe daarmee om… Stine, 19-05-2009
Small talk: Het ijs is gebroken en het gesprek kan beginnen

Small talk: Het ijs is gebroken en het gesprek kan beginnen

Wanneer het eerste contact gelegd is gaat het erom goede open vragen te stellen en juiste vervolgvragen. Oplettend luisteren is daarom essentieel zodat je kunt aanhaken op wat gezegd wordt. Ook is het… Stine, 19-05-2009