Artikelen 151 - 160 in de rubriek CommunicatieCommunicatie (Mens en Samenleving)
Werk je in het dagelijks leven op kantoor, dan zal je daar niet snel gevaar lopen. Anders is het, als je werkt in de chemie of in de bouw. Een fractie van onoplettendheid kan je leven in gevaar brenge…
Stippels, 10-02-2014
Zowel privé als zakelijk gebeurt het wel eens dat je een klacht wilt indienen. Het beste doe je dat schriftelijk. Als je een klachtenbrief schrijft, blijf dan altijd diplomatiek. Ook moet je je afvrag…
Serkozy, 06-02-2014
Communicatie, wat is het eigenlijk? Is er één bepaalde definitie voor? Nou ik kan je vertellen, dat is niet zo. Er zijn door allerlei deskundigen allerlei definities voor het woord 'communiceren' beda…
Leannemunnik, 03-02-2014
Gestaltwetten, het is een raar woord, maar het staat voor het tegenovergestelde: de gestaltwetten zijn de wetten van de eenvoud. Gestaltwetten worden veel gebruikt in beeldcommunicate. Bedoeld en onbe…
Leannemunnik, 25-01-2014
Niet iedereen is even getalenteerd in het lezen van anderen. Toch is dit een belangrijk onderdeel van de communicatie. De helft van de communicatie vindt non-verbaal plaats. Vaak geeft iemands houding…
Katinka900, 24-01-2014
Stel dat iemand je zegt: "Je bent te laat." Dit is een beschuldiging. Hoe reageer je dan? Er zijn drie dingen die je kan doen. Je kan zeggen: "Ik ben helemaal niet te laat." Of je kan een reden geven…
Juliaheerink, 20-01-2014
Uit onderzoek is gebleken dat iedere volwassene dagelijks twee keer een leugen verteld. Dit varieert van een leugentje om eigen bestwil tot leugens waardoor de belangen van andere personen ernstig bes…
Vitruvius88, 14-01-2014
Een brief schrijven. Ondanks het computertijdperk is dit soms noodzakelijk. Een geschreven brief is persoonlijker dan een e-mailtje. Hoe vraag ik bijvoorbeeld kwijtschelding van mijn schulden of rente…
Writersblog, 07-01-2014
Als je minder zorgen hebt, dan leent zich de situatie meer om dat “goede gesprek” te voeren. We hebben overal een mening over een periode in het leven dat je nog niet met een (te hoge) hypotheek zit,…
Annastaal, 29-12-2013
De telefoon gaat over. Je neemt op en aan de andere kant wordt neergelegd. Niemand die iets zegt. Wanneer dat gebeurt, steekt er meestal een callcenter achter dat zijn efficiëncy wil verhogen. De meth…
Serkozy, 24-12-2013