InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Online daten doe je zo!

Online daten doe je zo!

Online daten doe je zo! Hoe heb je de meeste kans van succes bij online daten? Waar moet je op letten. Een aantal eyeopeners voor daters.

De looks

Dat je er goed uitziet is gemakkelijk. Ga echter niet alleen op de buitenkant af. Trap ook niet in de valkuil om alleen een aantrekkelijke partner te willen. Wil je een langdurige, bestendige relatie dan dient jullie innerlijk ook een beetje te matchen. Uit onderzoek blijkt dat mensen over het algemeen zoeken naar een ongeveer even aantrekkelijke partner. Deze relaties zijn ook het langste leven beschoren. Wees realistisch dus! Ben jij een beetje medium, dan heb je waarschijnlijk de meeste kans op slagen als je blij bent met een evenwaardig maatje.

Presenteer jezelf op een positieve en realistische manier

Niets is zo’n afknapper als mensen met gebrek aan zelfkennis. Je kent ze wel: de over het paard getilde dames en heren die zichzelf helemaal geweldig vinden. Als je twijfelt over je presentatie kun je best eens een goede vriend of vriendin eens vragen om je sterke en zwakke punten te benoemen. Broers en zussen als spiegel gebruiken kan ook. Als je keer op keer merkt dat er op een echte date de verkeerde mensen afkomen, dan moet je eens kritisch naar je presentatie kijken. Wees realistisch. Een beetje oppoetsen mag, maar overdrijf het niet! De andere partij prikt zo de opgeblazen ballon door. Dit is zonde van je tijd want dan moet je weer van voren af aan beginnen. Dus: eerlijk duurt het langst.

Praat niet over exen

Vermeld geen eerdere relaties en praat niet negatief over exen. Een uitzondering is als je buiten je schuld weer alleen in het leven staat. Indien je jaren gelukkig getrouwd bent geweest en je partner is overleden mag je dit best wel vermelden. Leg er echter niet te veel nadruk op. Dan denkt de ander misschien dat je nog niet toe bent aan een andere stap.

Zoek een realistische partner

Als je onrealistische verwachtingen hebt, kun je veel makkelijker ten prooi vallen aan criminelen. Zet ook niet je hele hebben en houden op internet. Ook al heb je een leuke auto en dito huis: dit hoeft niet iedereen te weten. Als je niet geheel onbemiddeld bent zijn er gespecialiseerde datingbureaus die een gepaste match vinden. Wees dus voorzichtig met wat je laat zien. Als de andere partij alleen geïnteresseerd is in jouw bezittingen is het de vraag of jij zoiets wil. Relatietherapeuten weten dat relaties tussen gelijkwaardigen meestal de meeste kans op succes bieden. Uiteindelijk tel toch het innerlijk van de partner: dezelfde ideeën over geld, opvoeding enzovoorts. Dan kun je je in elkaar inleven tijdens een echt gesprek.

Last but not least: de foto

Upload een charmante foto die niet ouder is dan een jaar. Kijjk kritisch of de foto een positief, maar realistisch beeld van je huidige ik geeft. Maak niet de fout een pasfoto te gebruiken. Die zijn namelijk gemaakt met het oog op herkenbaarheid, maar zijn over het algemeen niet flatterend. Zorg dat je haar er verzorgd uitziet. Een tip is om voor het maken van de foto naar de kapper te gaan. Dan is het misschien ook eens tijd om naar je totale look te kijken. Is je bril nog wel up to date enzovoorts. Een goede foto van jezelf is altijd een goed idee. Met bijvoorbeeld Linked-in en al die andere mediasites is een mooie foto zeker geen luxe.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online daten doe je zo!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 31-05-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!