InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: daten via Facebook

Online dating: daten via Facebook

Online dating: daten via Facebook Online daten hoeft helemaal niet met een datingsite. Facebook kan namelijk ook een hele goede plek zijn om de liefde van je leven te vinden. Hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe kun je daten via Facebook?

Online dating

Online dating vindt meestal plaats op datingsites. Mensen hopen dan de ware liefde online te vinden en dit kan zeker succesvol zijn. Toch zit er nog steeds een taboe op datingsites. Ga jij liever niet naar een datingsite, maar wil je toch online je grote liefde vinden? Ook op sites als Facebook is dit mogelijk!

Daten via Facebook

Facebook is een social media site en heeft eigenlijk niet echt een functie om te daten. Toch betekent dit niet dat je niemand kan vinden die bij jouw past! Er zijn veel succesvolle relaties ontstaan dankzij Facebook. Maar hoe kun je iemand op deze site vinden die bij je past?

Deel je interesses!

Op Facebook kun je heel goed terecht om interesses met elkaar te delen. Er zijn Facebookpagina’s voor bijna elke denkbare interesse en je kunt je hier makkelijk op aanmelden en discussies en gesprekken voeren met mensen die hier ook lid zijn. Het handige is dat je zo makkelijk een band kunt krijgen met mensen die dezelfde interesses hebben. Na een paar gesprekken kunnen jullie elkaar toevoegen op Facebook en wie weet gaat het vanaf daar nog beter!

Wil het niet te graag

Dit klinkt misschien vreemd, maar mensen die echt uit zijn op een date via Facebook, slagen minder snel. De ander heeft al snel door wat je bedoelingen zijn, omdat je misschien niet oprecht geïnteresseerd overkomt. Zie Facebook als een manier om mensen te leren kennen en ga niet meteen uit van een grote liefde.

Nieuwe vriendschappen via je eigen netwerk

Het is ook heel goed mogelijk om nieuwe vriendschappen te krijgen via je eigen netwerk. Misschien reageer je vaak op iemand uit je netwerk en zie je geregeld reacties van iemand anders staan. Via de mensen die je kent, kun je dus ook op Facebook een leuke date vinden!

Voordelen van daten via Facebook

Daten via Facebook heeft verschillende voordelen. Je leert elkaar echt goed kennen en kunt alvast een kijkje nemen in elkaars leven. Ook ligt de nadruk op Facebook veel minder op het daten dan bij een datingsite wel het geval is. Hierdoor is het contact vaak veel minder geforceerd en is kans op slagen veel groter. Ook hangt er minder een taboe op en dit is voor veel mensen ook prettig. Behalve relaties, kun je via Facebook ook leuke, nieuwe vriendschappen ontwikkelen.

Meer online dating

Ga naar de special over online dating om meer te weten te komen over het online dating. Lees talloze interessante tips en ga succesvol daten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online dating: daten via Facebook"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 22-03-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Online dating
Schrijf mee!