InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?

Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?

Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten? Online dating kan erg succesvol zijn, maar tegelijkertijd ook heel erg frustrerend. Het is natuurlijk nooit leuk als je geen reacties krijgt of dat mensen je toch weer verwijderen uit hun contactlijst. Waarom gaat het vaak mis met internet daten?

Internet dating

Internet dating is ook wel het daten via internet, zoals via datingsites. Het kan een goede manier zijn om de liefde van je leven te vinden. Helaas gaat het vaker mis dan dat er een succesverhaal is. Maar hoe kan dat eigenlijk? Waarom gaat het zo vaak mis en hoe kun je dit voorkomen?

Verwachtingen op een datingsite

Heel erg veel mensen melden zich aan op een datingsite en denken: ik zie wel wat het wordt. Dit is een foute gedachte, omdat je hierdoor veel nonchalanter bent. Je profieltekst wordt cliché en misschien denk je bij de mensen die je spreekt: nou, dit wordt toch niks. Zonder verwachtingen of hoop, is de kans op een geslaagde date via een datingsite een stuk minder groot.

Te kritisch

Veel mensen zijn enorm kritisch als ze op een datingsite zitten. Niemand is perfect, maar toch lijkt men dit op een datingsite nog wel eens vergeten. Probeer niet te kritisch te zijn. Is het echt zo vervelend als hij van voetbal houdt of wanneer zij graag een boek leest? Is het echt heel storend dat iemand een vreemde blik op de foto heeft, of dat de trui toch echt een verkeerde kleur heeft? Wees niet te kritisch, maar sta juist open voor de verschillen die jullie kunnen hebben. Er zal niemand zijn die precies hetzelfde is als jij, onthoud dat heel erg goed.

Zorg voor een goed profiel

Let goed op wanneer je een profieltekst schrijft. Veel mensen schrijven ongeveer hetzelfde en vallen daardoor minder op. Probeer dus een beetje origineel te zijn en leg uit wie je bent en wat je interesseert. Originaliteit wint. Voorkom ook dat je hele lijsten plaatst met eisen waar iemand aan moet voldoen, dit kan mensen afschrijven. Bij veel mensen faalt het online dating al, omdat ze geen reacties krijgen. Met een goed en origineel profiel zul je in ieder geval leuke reacties krijgen en is de eerste stap al gezet.

Reageren op anderen

Probeer ook eens te reageren op andere profielen. Wie vind je interessant en waarom? Laat dit ook duidelijk weten. Bedenk zelf: stel je krijgt meerdere reacties en ze lijken allemaal op elkaar, op één na. Voor wie zal jou je dan gaan? Wees origineel, zodat je opvalt.

Een leuke foto

De foto is toch één van de eerste dingen waar naar wordt gekeken. Zorg dat je een actuele foto hebt die een goede kwaliteit heeft. Lachende mensen krijgen doorgaans meer reacties dan mensen die niet lachen. Knip jezelf niet van een foto waar je met iemand anders opstaat. De ander kan denken dat je misschien iets te verbergen hebt. Wie is die ander? Reisfoto’s doen in het in het algemeen ook erg goed!

Meer online dating

Ga naar de special over online dating om meer te weten te komen over het online dating. Lees talloze interessante tips en ga succesvol daten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Online Dating, leer de fijne kneepjesOnline Dating, leer de fijne kneepjesEen partner zoeken via online dating gaat weer anders dan de traditionele manier van daten. Lees hier de verschillen en…
Online daten: de oplossing?Online daten: de oplossing?Het probleem van daten is en blijft dat het verkeerd kan gaan. Tijdens de film, het diner of de borrel merk je dat hij/z…
Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenOnline Dating Tips voor mannen die een vrouw zoekenMannen die een vrouw zoeken via online dating raken nogal eens ontmoedigd. Voordat je jouw dating profiel op datingsites…
Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Heb je iemand gevonden op een datingsite waar het wel mee klikt? Dan zal een eerste date al snel volgen. Wat gaan jullie…

Reageer op het artikel "Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 22-03-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!