InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Mannen binden door een positieve uitstraling

Mannen binden door een positieve uitstraling

Mannen binden door een positieve uitstraling Hoe zorg je ervoor dat je man bij je blijft? Wat is het geheim van een vaste relatie? Het allerbelangrijkste is dat je samen een band opbouwt. De bedoeling is dat je bij je partner een positief beeld oproept.

Het eerste contact

Als eerste moet je er natuurlijk voor zorgen dat hij je opmerkt. Dit moet echter op een subtiele manier gebeuren. Als je overdreven om aandacht vraagt zal hij eerder afhaken. Probeer contact te maken. Doe dit op een positieve manier. Als je de man van je dromen in de kroeg tegenkomt zou je om te beginnen een paar keer langs kunnen lopen. Probeer hierbij oogcontact te maken. Na een paar keer oogcontact kun je hem aanspreken. Doe dit met een glimlach. Vervolgens kun je heel subtiel je hand op zijn onderarm of schouder leggen. Als hij open staat voor contact kun je een gesprek beginnen.

De tweede stap

Vanaf het eerste contact is het belangrijk dat je positieve indruk achter laat. Als de man van jouw dromen aan jou denkt moet hij een positief beeld hebben. Dit is van belang voor een stabiele, langdurige relatie. Onderneem samen kleine, leuke activiteiten. Ga niet op survival met hem omdat hij dat leuk vindt. Het is van belang dat jij als vrouw altijd in je eigen comfortzone blijft. Dan krijgt hij namelijk de hele tijd een goede indruk van jou. Indien je dingen onderneemt die niet bij je passen is het inderdaad moeilijk om vrolijk te blijven. Blijf altijd vrolijk en opgewekt!

Geef een stabiele indruk

Hoe jij je presenteert heeft een enorme impact op een man. Probeer je emoties te beheersen en gebruik ten alle tijde beschaafde taal. Zeg nu zelf: jij staat toch ook niet te wachten op een partner die vloekt en tiert als het niet meteen gaat zoals hij wil. Mannen houden niet van dramatische taferelen. Verder is het van belang je partner nooit in het openbaar af te vallen. Houd problemen voor jezelf. Eenmaal thuis zijn de gemoederen meestal weer gekalmeerd en kun je als volwassenen onder elkaar rustig praten. Mocht het zo zijn dat je je ergens aan stoort: blijf altijd beschaafd.

Train jezelf in positief denken

Nogal wat vrouwen piekeren veel meer dan nodig is. Ze denken meteen het ergste als anderen een onhandige opmerking maken. Alhoewel je soms anders zou denken zit het merendeel van de mannen helemaal niet zo gecompliceerd in elkaar. De meeste mannen hebben het liefst een relaxte vrouw die hun in hun waarde laat. Soms is een afwachtende houding helemaal niet erg. Als hij twee dagen te laat alsnog belt zeg dan: “Wat leuk dat je belt”. Als je meteen begint te klagen is de positieve sfeer weg. Hij voelt zich onder druk gezet en weg is dan de leuke, ongedwongen gevoel.

Neem het leven wat minder serieus

Maak alles niet zwaarder dan het is. Wacht het gewoon even af. Beleef samen leuke dingen en kijk of de vonk overschiet. Beleef leuke dingen samen. Op een bepaald moment denkt de man: “Als ik met haar samen ben word ik blij”. Dat is dan het moment dat hij denkt dat je belangrijk bent in zijn leven. Als je samen blij bent zul je vanzelf een diepe, langdurige relatie ontwikkelen. Probeer je lief niet meteen vast te pinnen op belangrijke besluiten. Ga eerst samenwonen en kijk hoe dat bevalt. Begin niet meteen over een huis kopen of kinderen. Beleef wederom leuke dingen en bouw een goede band op. Als de tijd daar is komen die zaken vanzelf aan de orde. Pushen heeft totaal geen zin.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Mannen binden door een positieve uitstraling"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 02-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!