InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Nostradamus en de dreiging voor George W. Bush

Nostradamus en de dreiging voor George W. Bush

In 2001 werd een voorspelling ontdekt die betrekking leek te hebben op de toenmalige president George W. Bush, tegelijkertijd met het vers over de dood van Osama Bin Laden. De voorspelling over Bin Laden kwam echter bijna tien jaar later uit. Geldt dat ook voor de voorspelling voor George W. Bush?

Nostradamus en zijn voorspellingen

De in de 16e eeuw levende Michiel Nostradamus (1503-1566) begon in de vijftiger jaren van die eeuw boekjes uit te geven waarin hij voorspellingen schreef die zo ver gedateerd waren als het jaar 7000. (Hij schreef dit in de brief aan zijn zoon Cesar in 1555).

Er zijn een behoorlijk aantal van zijn voorspellingen uitgekomen sinds 1555. Dit kon alleen vastgesteld worden d.m.v. 'hindsight': het evenement had al plaatsgevonden en werd daarna ontdekt in één van zijn Centuries (Een boek met meer dan 10x in 100 gedeelde profetische verzen) of zijn Jaar-almanakken.

Nostradamus werd reeds een beroemd man in zijn tijd. Dat was vooral te danken aan enige voorspellingen die hij deed over het toenmalige Franse koningshuis, die prompt uitkwamen. Hierdoor werd de koningin-moeder Catherina de Medici (1519 1589) zijn beschermvrouwe.

Nostradamus en George W. Bush

In 2001 ontstond er grote belangstelling voor Nostradamus na de aanslagen van 11 September op het World Trade Centrum in New York waarbij meer dan 5000 mensen het leven verloren.
De auteur van de nu niet meer bestaande, website Nostradamus-Puzzle.net publiceerde op haar website in oktober van 2001 een kwatrein van Nostradamus waarin zij een dreiging voor de toenmalige president van de Verenigde Staten George W. Bush zag. Zij voelde zich zelfs verplicht om het Witte Huis hierover te waarschuwen.

Het vers lijkt (ook) betrekking te hebben op de onthoofding van Lodewijk de XVIe in 1792 en derhalve is na de verkiezing van president Barack Obama er weinig aandacht meer aan besteed, ook al werd het kwatrein ook gedecodeerd op het jaar 2001, het jaar van George W. Bush's inauguratie als president.
Aangezien het vers over Osama Bin Laden's dood abusievelijk op 2001 gedateerd was in plaats van 2011 lijkt het misschien niet zo vreemd om dat andere vers over George W. Bush, ook gedateerd in 2001, nog eens te publiceren.

Vanwege bestaand auteursrecht wordt het Franse vers hier niet vermeld en is het vers gehercodeerd.
Dit kwatrein kent dus al vervulling in de onthoofding van Louis XVI. Er kan derhalve heel goed sprake zijn van een 'literaire dwaling' ten opzichte van de ontdekking van het vers voor het 3e millenium..

9.82
De aarde trilt vanwege de bombardementen
Het verdrag (is) verbroken, men richt zich tot de hemel
Bush ligt gedrenkt in bloed
op de grond van het land van melk en honing

Verklaring:
  • De bovenste twee regels slaan op de oorlogen in Irak en/of Afghanistan.
  • George W. Bush verbrak de belofte van de U.S.A. met de Nato-veiligheidsraad. De Westerse mogendheden weigerden oorspronkelijk om de oorlog in Irak te beginnen. George W. Bush besloot 'op eigen houtje' aan te vallen.
  • Amerika en specifiek de Verenigde Staten werd eeuwenlang beschouwd als het (nieuwe) land van melk en honing. (Het land van voorspoed zoals Israel in de Bijbel werd genoemd.)
  • De derde versregel impliceert een bloederige situatie maar slaat misschien niet direkt op dood.
  • Zoals reeds werd gezegd was dit kwatrein primair gedateerd op 1792 en secundair op 2001, waarin de inauguratie van George W. Bush tot president plaatsvond.
  • Er zijn elementen in het oorspronkelijke Franse vers die zouden kunnen impliceren dat een aanslag op een boot plaatsvindt op een vroeg tijdstip in de morgent.

Lees verder

© 2011 - 2019 Hermesse, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bekende helderziende; NostradamusEén van de bekendste helderzienden is Nostradamus. Bijna al zijn voorspellingen zijn uitgekomen, waardoor hij een echte…
nieuws uitgelichtOsama Bin Laden gedoodOsama Bin Laden, een terrorist die verantwoordelijk is voor vele aanslagen, maar vooral bekend van de aanslagen op de Tw…
Islamitisch Terrorisme: de eerste generatiesIslamitisch Terrorisme: de eerste generatiesDe eerste generatie van militante Islamitische terroristen, die nauwe banden met Al Qaeda hadden, had een aantal sterke…
Belangrijkste aanslagen van Al-QaedaBelangrijkste aanslagen van Al-QaedaOp 1 mei 2011 werd bekend gemaakt door Obama, dat Osama Bin Laden, de grote Meesterbrein achter de aanslagen van 11 sept…
Al Qaida en Osama Bin LadenOp 23 december probeerde een nigeriaan een aanslag te plegen op een vliegtuig dat van schiphol naar Detroit vloog. Hij h…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Catharina_de'_Medici
  • http://www.dreamscape.com/morgana/
  • Saved: Nostradamus-puzzle.com/Bush
  • http://www.historyguide.org/intellect/louis_trial.html

Reageer op het artikel "Nostradamus en de dreiging voor George W. Bush"

Infoteur: Hermesse
Laatste update: 02-07-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Nostradamus
Schrijf mee!