InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: tips voor een eerste date

Online dating: tips voor een eerste date

Online dating: tips voor een eerste date Heb je iemand ontmoet via een datingsite en komt er een eerste date? Dan kun je wel tips voor een eerste date gebruiken. Hoe zorg je dat een eerste date zal slagen en waar kun je rekening mee houden?

Online dating

Online dating betekent ook wel daten via het internet. Je leert iemand online kennen, bijvoorbeeld via een datingsite. Het is goed mogelijk dat er een enorme klik is en dat de eerste date een feit word. Dan wil je natuurlijk een goede indruk achterlaten. Hoe zorg je voor een geslaagde eerste date? Er zijn verschillende punten waar je rekening mee moet houden. Zijn er tips voor een eerste date? Jazeker!

Persoonlijke verzorging

Let op je persoonlijke verzorging tijdens een eerste date. Zorg dat je kleding schoon is, je haar gewassen en dat er geen rouwrandjes onder je nagels zitten. Kies wel voor kleding die bij je past en waar je je goed bij voelt. Je wilt immers wel iets van jezelf laten zien en dat moet de ander ook kunnen waarderen. Ga je dus niet zo opdoffen dat niet bij je past en hoe je normaal nooit gekleed bent.

Waar praat je over tijdens een eerste date?

Waar praat je over tijdens een eerste date? Probeer het gesprek veilig te verlopen. Dit betekent dat je beter niet praat over seks, je ex of geldzaken. Ook politieke discussies kunnen beter achterwege gelaten worden. In plaats daarvan is het raadzaam om elkaar beter te leren kennen. Kijk wat de interesses van de ander zijn en spring daar een beetje op in. Praat bijvoorbeeld over muziek, vakanties, gedeelde hobby’s of andere zaken. Probeer ook te voorkomen dat je over jezelf praat, maar luister ook naar de ander. Wees oprecht geïnteresseerd.

Een korte date

Een korte date is verstandiger dan een lange date. Een eerste date kan beter maar een paar uur duren in plaats van een hele dag. Een vervolgdate kan langer zijn, maar probeer een eerste date dus niet te lang te maken. Hierdoor voelt het niet te geforceerd en kunnen jullie toch een goede indruk van elkaar krijgen.

Wacht met het maken van een nieuwe afspraak

De eerste date kan heel geslaagd zijn, maar toch is het beter om niet meteen over een nieuwe date te beginnen. Laat alles even bezinken en spreek elkaar over een paar dagen weer over een eventuele vervolgdate.

Wat als de eerste date tegenvalt?

Wees eerlijk als de date tegenvalt en schep geen verkeerde verwachtingen. Maak netjes een eind aan de date en wees ook hierbij duidelijk, maar voorkom dat je gemeen bent. Dit is immers nergens voor nodig en zal alleen maar kwetsend zijn voor de ander.

Meer online dating

Ga naar de special over online dating om meer te weten te komen over het online dating. Lees talloze interessante tips en ga succesvol daten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online dating: tips voor een eerste date"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 08-04-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Online dating
Schrijf mee!