InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?

Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?

Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten? Heb je iemand gevonden via een datingsite waar je wel een klik mee hebt, dan zal er wellicht een eerste date komen. Wanneer is het tijd voor deze eerste date? Hoe lang moet je wachten tot je elkaar echt ziet?

Datingsite

Online dating lijkt steeds vaker voor te komen. Er zijn talloze datingsites waar je de ware kunt vinden. Meestal wordt er een profiel gemaakt, maar er zijn ook andere manieren die worden gehanteerd op datingsites. Wanneer je op een datingsite zit en iemand hebt leren kennen waar het wel mee klikt, dan willen jullie elkaar natuurlijk ook in het echt gaan zien. Wanneer is het tijd voor dit bijzondere moment?

Wacht niet te lang

Het is raadzaam om niet te lang te wachten tot jullie elkaar zien. Online kun je veel sneller een misverstand hebben. Je weet niet hoe een nader iets bedoeld en wellicht verdwijnt die klik weer als jullie te lang mailen. Andersom kan ook: misschien vind je de ander wel zo leuk in zijn berichten, dat het erg kan tegenvallen als je lang wacht tot je elkaar weer ziet. Dit wil je natuurlijk zien te voorkomen. Het is helemaal niet erg om niet meteen met elkaar te gaan daten, maar hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat de ander zich zorgen gaat maken.

De ontmoeting moet goed voelen

Heb je geen goed gevoel over een ontmoeting met iemand, luister hier dan goed naar. Als je denkt dat het goed voelt om iemand te zien, dan is het zeker een goed moment ook werkelijk elkaar te ontmoeten. Luister altijd goed naar je hart en geef het ook duidelijk aan bij de ander als je er toch niet helemaal klaar bent voor een ontmoeting.

Maak duidelijke afspraken

Wil je de ander gaan ontmoeten? Dan moet je duidelijke afspraken maken. Zorg dat je altijd een telefoonnummer van de ander hebt en spreek op een duidelijke plek af. Er mogen geen misverstanden ontstaan. Doet je potentiële partner moeilijk, bijvoorbeeld bij het geven van een telefoonnummer? Vraag jezelf dan af of het allemaal wel zo betrouwbaar is.

Zoek een leuke plek

Je zult al een beter gevoel hebben bij een eerste date als er een plek wordt uitgekozen waar jullie allebei een goed gevoel hebben. Denk aan een bepaald restaurant met eten dat jullie beiden lusten of een stad die voor jullie allebei ontspanen voelt.

Heb vooral veel plezier

Maak je niet teveel zorgen om een eerste date! Geniet ervan. Het is niet erg als je nerveus bent. Probeer jezelf te zijn en laat het allemaal over je heen komen. Maak je van tevoren zeker niet teveel zorgen over het juiste moment om elkaar te ontmoeten. Luister vooral naar je gevoel!

Meer online dating

Ga naar de special over online dating om meer te weten te komen over het online dating. Lees talloze interessante tips en ga succesvol daten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 07-03-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Online dating
Schrijf mee!