InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?

Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?

Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date? Heb je iemand gevonden op een datingsite waar het wel mee klikt? Dan zal een eerste date al snel volgen. Wat gaan jullie dan doen? Er zijn verschillende suggesties voor een succesvolle eerste date.

Online daten

Online daten is heel erg spannend en voor velen ook erg onwennig. Een eerste date met iemand die je alleen maar online kent, kan dan ook heel eng zijn. Wat gaan jullie doen? Er zijn veel activiteiten en locaties te bedenken voor een eerste date.

Eerste date, een etentje

Veel mensen kiezen ervoor om samen uit eten te gaan. Ze kiezen een leuk restaurant en leren elkaar kennen tijdens het eten. Een prima manier voor een eerste date en het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Het is wel verstandig om niet voor een al te luxe restaurant te kiezen, de ander kan zich hier ongemakkelijk bij voelen. Een nadeel aan een etentje is dat er sneller ongemakkelijke stiltes zullen zijn. Iemand die erg verlegen is, kan zich ook onprettig voelen bij een etentje.

Naar een dierentuin

Een dierentuin is een hele goede plek voor een eerste date. Zeker als jullie allebei van dieren houden. Het voordeel is dat ongemakkelijke stiltes minder opvallen, omdat jullie tussendoor ook nog andere dingen doen. Ook zijn er vaak al leuke gespreksonderwerpen, zoals de dieren die jullie zien. Zo voelt een gesprek minder geforceerd. Vooral mensen die van nature al erg verlegen zijn, kan een dierentuin een goede optie zijn. Behalve een dierentuin kan er ook worden gekozen voor een museum of pretpark.

Sportieve activiteit

Een eerste date kan ook sportief zijn. Ga wandelen in een natuurgebied, ga schaatsen of misschien lekker inline skaten. Wellicht is sporten van jullie allebei een hobby, dan is een date met een sportief tintje dus een hele goede mogelijkheid. Jullie hoeven niet constant te praten en dit is voor veel mensen ook wel prettig. Tegelijkertijd is er ook genoeg ruimte om juist wél met elkaar te praten.

Wat moet je niet doen tijdens een eerste date?

Voorkom locaties waar praten moeilijk wordt. Denk aan een bioscoop, een theatervoorstelling of discotheek. Kies ook geen plek uit die te duur is, wardoor de ander zich misschien ongemakkelijk kan voelen. Het is ook beter om niet bij iemand thuis af te spreken. De ander kan misschien denken dat er andere bedoelingen zijn. Probeer dit dus te voorkomen.

Altijd weg kunnen

Een date moet zo worden gepland dat je in principe altijd weg kunt. Bij een etentje is het gebruikelijk om sowieso het etentje af te maken en dus niet halverwege weg te gaan. Op andere plekken moet het dus mogelijk zijn om weg te kunnen, voor het geval er geen klik is.

Meer online dating

Ga naar de special over online dating om meer te weten te komen over het online dating. Lees talloze interessante tips en ga succesvol daten!
Gerelateerde artikelen
Online dating: waar praat je over tijdens een eerste date?Online dating: waar praat je over tijdens een eerste date?Heb je iemand via een datingsite leren kennen waar je wel een klik mee hebt? Dan komt er een eerste date. Waar gaan jull…
Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?Heb je iemand gevonden via een datingsite waar je wel een klik mee hebt, dan zal er wellicht een eerste date komen. Wann…
Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating kan erg succesvol zijn, maar tegelijkertijd ook heel erg frustrerend. Het is natuurlijk nooit leuk als je…
Online daten: hoe date je veilig?Online daten: hoe date je veilig?Niet iedereen op datingsites is betrouwbaar. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat een eerste date met iemand ve…

Reageer op het artikel "Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 14-03-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Online dating
Schrijf mee!