InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Vindt zij me leuk? Signalen verliefdheid

Vindt zij me leuk? Signalen verliefdheid

Vindt zij me leuk? Signalen verliefdheid Is zij verliefd op je? Hoe weet je of een meisje verliefd op je is? Verliefdheid bij meisjes kan ietsje anders zijn als verliefdheid bij jongens, hoewel er ook veel overeenkomsten zijn. Voor alle verliefde mensen geldt dat ze graag in de buurt van de persoon willen zijn waar ze verliefd op zijn. Dus als een meisje veel in jouw buurt probeert te zijn, dan is de kans al groter dat ze gevoelens voor je heeft die verder gaan dan vriendschap. De kans is echter ook groot dat ze je gewoon aardig vindt en alleen vrienden wil zijn. Om er achte te komen of er meer in zit dan de friend-zone, zijn er een paar signalen waar je op letten kunt. Is ze verliefd op je of niet? Het is niet altijd makkelijk om zeker te weten of een meisje verliefd op je is. Ook vrienden vinden het namelijk leuk en gezellig om in elkaars buurt te zijn. Hoe herken je het verschil? Hoe weet je of een meisje verliefd op je is? Op welke signalen moet je letten? Om te weten of een meisje verliefd op je is moet je eerst weten wat voor soort meisje het is. Spontane of zogenaamde spontane type meisjes kunnen hun verliefdheid vaak beter verbergen maar mogelijk ook sneller uiten, terwijl een verlegen zwijgzaam meisje als ze verliefd op je is misschien niet eens met je durft te flirten. Het is dus niet altijd gemakkelijk om te ontdekken of iemand nou wel of niet verliefd op je is, maar er zijn wel signalen die een indruk kunnen geven of ze wel of niet verliefd op je is.

Ze is wel verliefd op je

Een meisje is misschien wel verliefd op je als ze (een of meer van) de volgende signalen geeft:
  • ze bloost snel als jij in de buurt bent.
  • ze glimlacht vaak lief naar je.
  • ze kijkt vaak naar je.
  • ze probeert oogcontact met je te maken.
  • ze is vaak bij je in de buurt.
  • als ze in je buurt is raakt ze je soms even vluchtig aan.
  • ze flirt met je.
  • ze zoekt contact met je, ook via facebook of op andere manieren.
  • ze lacht om jouw grapjes.
  • ze giechelt met vriendinnen als ze je ziet.
  • ze probeert je vrienden uit te horen over jou.

Ze is niet verliefd op je

Een meisje is waarschijnlijk niet verliefd op je als ze de volgende signalen geeft:
  • ze keurt je geen blik waardig.
  • ze is best vriendelijk tegen je, maar heeft niet vaak tijd voor je.
  • ze glimlacht niet speciaal naar jou.
  • ze is druk met vrienden of vriendinnen maar ze kijkt niet vaak naar jou.
  • ze duikt niet plotseling in je buurt op, of in elk geval niet vaker als een ander.
  • ze flirt niet met je.
  • ze zoekt geen contact met je, ook niet via Facebook of op andere manieren.
  • ze lacht wel eens om je grapjes maar niet altijd.
  • ze giechelt niet met vriendinnen als ze je ziet.
  • ze stelt nooit vragen aan je vrienden over jou.
  • ze noemt jou een vriend of zelfs haar beste vriend (friend-zone).

Meisje die niet flirten maar toch verliefd op je zijn

Omdat niet elk meisje hetzelfde is, zijn bovenstaande signalen alleen maar de meest voorkomende signalen van verliefdheid, of juist van vriendschap. Maar er zijn ook meisjes die zo onhandig omgaan met verliefdheid dat ze het heel goed kunnen verbergen. Dat is het type meisje die jij twintig jaar later op een reünie tegenkomt en wat dan lachend tegen je zegt: 'Weet je dat ik vroeger stapelverliefd op jou was?' Het kan dus ook voorkomen dat je van iemands' verliefdheid helemaal niets merkt, terwijl ze wel stapelverliefd op je blijkt te zijn. Dit type meisje kan jou zelfs ontwijken, uit angst dat je merkt dat je verliefd op haar bent. Ze is zo verlegen in jouw buurt dat ze je zelfs nog het liefste ontwijkt. Aan alles zou je denken op te kunnen maken dat ze helemaal niet verliefd op je is, of dat ze je zelfs stom vindt of oninteressant, maar diep in haar hart verlangt ze naar jouw toenadering. Als jij dus verliefd bent op een meisje en je hebt echt geen idee of ze ook op jou verliefd is, dan is het geen verkeerd idee om zelf de eerste stap te zetten. Ga dicht in haar buurt zitten of staan, of nog beter, begin een gesprek met haar. Lach lief naar haar en flirt met haar. Als ze jou ook leuk vindt zal ze waarschijnlijk lief terug lachen, of misschien zelfs beginnen blozen. Als ze ongeïnteresseerd overkomt dan is ze waarschijnlijk gewoon niet verliefd op je.

Wat voelt een meisje als ze echt verliefd op je is?

Verliefde mensen zweven misschien een beetje tussen twee ravijnen van gevoelens in. Liefde die niet beantwoord wordt, gaat pijn doen en veroorzaakt liefdesverdriet, zelfs al heb je met die persoon niet eens een relatie gehad. Als je verliefd bent, en de liefde wordt wel beantwoord, of je hebt de hoop dat deze wederzijds is, ervaar je positieve gevoelens. Meisjes die verliefd zijn kunnen het volgende ervaren:
  • minder eetlust.
  • moeite om in slaap te vallen.
  • rusteloos gedrag.
  • dagdromen over de persoon op wie ze verliefd is.
  • dromen ('s nachts) over de persoon op wie ze verliefd is.
  • steeds denken aan de persoon op wie ze verliefd is.
  • heel erg blij zijn.
  • verdrietig van verlangen.
  • verlegen als die persoon in de buurt is.
  • onzeker over haar uiterlijk.
  • blozen als jij in de buurt bent.

Ze zal in de meeste gevallen graag naar je kijken en graag bij je in de buurt zijn. Meisjes met wat meer zelfvertrouwen kunnen zelf het initiatief nemen om je beter te leren kennen of zelfs om proberen je te zoenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=40174.0

Reageer op het artikel "Vindt zij me leuk? Signalen verliefdheid"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 05-10-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Romantiek en liefde
Schrijf mee!