InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Onweerstaanbare geuren voor mannen

Onweerstaanbare geuren voor mannen

Onweerstaanbare geuren voor mannen De The Smell and Taste Treatment and Research Foundation heeft onderzocht welke geuren echt onweerstaanbaar zijn voor mannen. De mannen moesten een aantal geuren opsnuiven en de bloedtoevoer naar een aantal “vitale" mannelijke organen werd gemeten. In tegenstelling tot wat je zou denken waren een aantal redelijk gangbare, smakelijke voedingsmiddelen die de meeste reactie veroorzaakten. De mannelijke psychologie is dus eigenlijk zo ingewikkeld als wij denken. Snoep, gebak en fruit veroorzaken de meeste reactie. Handig om te weten waar je de man van je dromen mee kan verleiden.....Hieronder een lijst met onweerstaanbare geuren en welke parfums de meeste kans op succes bieden:

Let op: parfum mengt zich met jouw eigen, persoonlijke lichaamsgeur! Je doet er dus goed aan eerst een tester te proberen voordat je tot een aankoop overgaat. Dan pas kan je beoordelen of het geurtje "matcht" met jouw eigen geur en dus het gewenste resultaat heeft.

Vanille: een oude vertrouwde geur

Vanille is oorspronkelijk afkomstig uit Mexico. De naam vanille is een verbastering van het Spaanse woord "vainilla", wat kokertje betekent. Wat knoflook doet voor hartige gerechten (andere ingrediënten “ophalen”) doet vanille bij zoete producten zoals koekjes, ijs, puddingen, vla's en chocolade. Vanille is een zeer geliefde smaak. Men denkt al jaren dat vanille een natuurlijk afrodisiacum is: al rond 1700 werd het aan mannelijke patiënten voorgeschreven om de potentie te verhogen. Mannen geven aan dat ze de zoete geur gastvrij vinden en dat het een sensuele sfeer creëert. Je kunt vanille als olie kopen. Een andere lekkere combinatie is Rituals No. 09 Vanille & Zoete Sinaasappel Eau de Parfum. Deze geur combineert zowel de favoriet vanille met de tweede favoriet sinaasappel. Een andere optie is bijvoorbeeld: Burberry Brit For Women. Deze geur bevat onder andere citroen, vanille peer en amber.

Sinaasappel

Bijna een vijfde van de mannen reageerde op deze geur. Zoete sinaasappel is een essentiële olie die je krijgt door de schil van de vrucht te raspen of te persen (Denk maar aan sinaasappelcakejes: daarbij rasp je de schil voor een lekkere smaak). Een mogelijke keuze is dan Boss Orange. Dit is ook een geur waarin de eerste topper en favoriet nummer twee zitten. Het is samengesteld uit onder andere citrus, musk en vanille en wordt gezien als een romantisch geurtje. Een andere optie is weer de Rituals No. 09 Vanille & Zoete Sinaasappel Eau de Parfum. De ze combineert weer favoriet een met twee. Het is een oriëntaals fruitige en sensuele geur. Naast natuurlijke ingrediënten is er bij deze geurenlijn van Rituals gebruik gemaakt van organische alcohol.

Pompoentaart: maar eigenlijk kaneel en vanille

De geur van pompoentaart (vooral in combinatie met de geur van lavendel) gaf een verhoogde reactie bij 40 procent van de mannen. The Smell and Taste Treatment and Research Foundation vermoedt dat er echter met name gereageerd werd op de vanille en de kaneel in de pompoentaart. Ook aan kaneel worden opwekkende kwaliteiten toegeschreven. Een geursuggestie zou kunnen zijn "for us"van Esprit.
Let op: waarschijnlijk bekend maar: zwangere vrouwen moeten opletten met kaneel. Consulteer je huisarts voordat je producten met kaneel gebruikt.

Lily of the Valley

Nu eens een geur die niets met etenswaren te maken heeft. Dit bloemetje lokte reacties uit: het delicate witte Lelietje van dalen heeft een lichte, subtiele geur waar mannen van houden. Meer dan 1 op de 10 mannen reageerde hierop. Een verfijnde geur met exotische accenten is 5th Avenue eau de parfum van Elizabeth Arden. Dit geurtje bevat onder andere lelietje-van-dalen (en natuurlijk weer: exotische mandarijn).

Donuts en dropgeur

Deze zoete combinatie gaf een reactie bij meer dan een derde van de mannen. Bij het merk Demeter kun je allerlei (op etenswaar geïnspireerde geuren kopen). Bijvoorbeeld Brownie of Chocolate Chip Cookie. Subtiel gecombineerd met een ander favoriet parfum zal een reactie niet ontbreken!

Zoals bij alles: overdaad schaadt. Ga dus met wijsheid met deze geurtjes om.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Parfum: Coco Mademoiselle van ChanelParfum: Coco Mademoiselle van ChanelIn 2001 kwam het beroemde cosmetica merk met een nieuw parfum. Met dit parfum richtte Chanel haar pijlen vooral op de je…
Chanel No. 5, een tijdloze geurChanel No. 5, een tijdloze geurChanel No. 5 is het parfum dat zo bekend werd dat er naar men zegt tegenwoordig elke 30 seconde een flesje over de toonb…
Vraagbaak parfumVraagbaak parfumHoe bewaar je je kostbare geurtjes? Waar moet je op letten als je een nieuwe geur uitkiest? Wat is het verschil tussen p…
Hoe komt je parfum optimaal tot zijn recht?Hoe komt je parfum optimaal tot zijn recht?Parfum is een belangrijke extra touch voor je uitstraling, je outfit en je persoonlijkheid. Hoe zorg je ervoor dat je op…
Een parfum kopen dat bij je pastEen parfum kopen dat bij je pastParfums zijn in te delen in verschillende groepen. Geuren kunnen bloemig zijn, fris en fruitig, of juist wat zwaarder. W…
Bronnen en referenties
  • De geur en smaak behandeling en Research Foundation http://www.smellandtaste.org/

Reageer op het artikel "Onweerstaanbare geuren voor mannen"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 08-01-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Man/vrouw tips
Schrijf mee!