InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Flirten met mannen: een stappenplan

Flirten met mannen: een stappenplan

Flirten met mannen: een stappenplan Je hebt een leuke man gespot en je wil graag contact met hem maken. Hoe pak je dit nu eigenlijk subtiel aan waarbij je de man toch de ruimte laat? Mannen verleiden wordt voor jouw gevoel vaak te eenvoudig voorgesteld. Je wil graag weten hoe je op een beschaafde manier contact legt met een man tijdens het uitgaan.

Ga gewoon naar hem toe en zet de eerste stap

Dan heeft hij de zekerheid dat je in hem geïnteresseerd bent en geen blauwtje loopt (zeker als zijn vrienden erbij zijn). De meeste mannen vinden het fijn als de vrouw het initiatief neemt. Ben gewoon vriendelijk, maak hem aan het lachen en lach zelf hartelijk mee. Laat zien dat je in hem geïnteresseerd bent, dat het een duidelijke keuze is dat je op hem bent afgestapt. Dan zal hij als hij vrij is en wat in je ziet je zeker de kans geven om dichter in de buurt te komen….

Geef hem speelse plaagstootjes

Probeer hem niet te imponeren, maar onderhoud hem op een leuke manier. Houd hem een beetje voor de gek, maar let erop hem niet in zijn waardigheid aan te tasten (vooral niet waar zijn vrienden bij zijn)...Mannen gaan zo ook met elkaar om. Ze stoeien met elkaar en houden elkaar regelmatig voor het lapje. Denk niet dat je hem moet imponeren met je maatschappelijke status of intellectuele vaardigheden. Geef geen enorme verhandelingen hoe slim je wel niet bent of hoe belangrijk je functie is. Laat zien dat je gelijkwaardig bent. Dat je iemand bent waar je plezier mee kunt hebben en die positief in het leven staat.

Geef ze oprechte aandacht

Als ze iets vertellen moet je met heel je wezen luisteren. Probeer een gesprek aan te knopen over wat hem bezighoudt. Begin niet meteen je hele gevoelsleven te uiten. Ook mannen vinden het leuk als er oprecht naar ze geluisterd wordt. Ook zij hebben er een hekel aan als een vrouw niet oplettend en attent is en bij de eerste adempauze het woord neemt en alleen maar over zich zelf kan praten. Luister als ze praten. Vuistregel is dat je allebei evenveel aan het woord bent. Probeer ook niet jezelf te profileren met je superieure intelligentie, je goede komaf of opleiding. Ben oprecht geïnteresseerd in de ander en sta open voor andere denkbeelden. De meeste mannen waarderen ook een goed inhoudelijk gesprek met een vrouw.

Vraag hoe het komt dat ze er zo getraind uitzien

Alhoewel bijna 99% van de mensheid er niet uitziet als een fotomodel, zal iedere man zich graag van zijn beste kant laten zien. De meeste mannen vinden het fijn als ze een compliment over hun lichaam krijgen. Een vrouw die zegt dat ze er goed verzorgd uitzien zal zeker ook scoren. Vertel ze over hun mooie kanten: hun glanzende haar, hun mooie gebit, hun sterke armen enzovoorts. Als de vrouwen me mooi vinden ben ik tevreden denken de meeste mannen.

Probeer hem zacht aan te raken

De meeste mannen vinden het fijn als een vrouw hen zacht aanraakt. Leg je hand op zijn arm, been of rug… Maar nogmaals, zacht en beheerst. Ze houden van vrouwelijke, maar wel “nette” meisjes waar ze ook bij hun ouders mee thuis kunnen komen. Het hoeft er niet dik op te liggen. Zacht aanraken en lief glimlachen is genoeg om het signaal te geven dat hij de man van je dromen is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • De flirtgids Auteur J. Reinsma. Co-auteur E. Popelier. ISBN109058777421, ISBN139789058777423.

Reageer op het artikel "Flirten met mannen: een stappenplan"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 18-11-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Man/vrouw tips
Schrijf mee!