InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Tips voor mannen: de tweede date

Tips voor mannen: de tweede date

Tips voor mannen: de tweede date Gefeliciteerd. Tijdens de eerste date is schijnbaar alles zo soepel gelopen dat de dame in kwestie je nog een keer wil zien. Wat wordt er van je verwacht als man tijdens het tweede afspraakje? Dus wat zijn algemene tips voor mannen als ze de tweede keer een date met een vrouw hebben?

Algemene opmerking voor dates

Natuurlijk is iedere vrouw anders en heeft iedere dame andere verwachtingen. Toch kun je een aantal globale richtlijnen aanhouden die over het algemeen gelden. De tip is om in eerste instantie niet te veel af te wijken van het verwachtingspatroon. Dit kan namelijk afschrikken. Er zijn nu eenmaal verwachtingspatronen hoe mannen zich dienen te gedragen tijdens dates.

Wees jezelf{ tijdens een date

Dit is gewoon een van de belangrijkste tips voor mannen. Probeer haar niet te imponeren. De meeste vrouwen zijn daar allergisch voor. Ze hebben een goede neus voor mannen die te hard proberen. Wees gewoon jezelf en zeg of doe niets wat niet bij je past en schep niet op over dingen die je niet waar kunt maken. De meeste vrouwen hebben een radar voor mensen die zich beter voordoen als ze zijn. Probeer gewoon een leuke tijd te hebben. De meeste dames willen lol maken en gewaardeerd worden. Gebruik de gebruikelijke termen die gangbaar zijn en geen stopwoorden.

Vermijd vervelende situaties

Zorg dat alle aspecten van jullie tweede afspraakje op rolletjes verlopen. Vermijd situaties die onzeker zijn of spanningen kunnen veroorzaken. Spreek bijvoorbeeld niet af voor een horecagelegenheid, waarbij je de kans loopt dat je date ongewenste aandacht krijgt van andere mannen. De meeste vrouwen vinden het niet leuk om in hun eentje te moeten wachten. Laat staan dat je een relaxte avond krijgt als ze tijdens het wachten lastiggevallen wordt. Laat haar ophalen of haal haar zelf op op een door haar aangewezen plek. Daar scoor je gentlemenpunten mee.

Hou het speels

Het tweede afspraakje mag iets afwijken van de eerste date, maar zorg dat je niet als afwijkend of veeleisend overkomt. Als je iemand voor de tweede keer uitnodigt, ga dan bijvoorbeeld niet survivallen of klimmen. Tenzij je echt zeker weet dat de dame in kwestie zeer getalenteerd op dit gebied is. Hou het simpel. Ga bijvoorbeeld tapas eten en naar een Spaanstalige film. Je date moet er niet te veel moeite voor hoeven te doen. De meeste dames vinden het ook niet leuk als ze zich helemaal opgedoft hebben om zich dan in een lasergame-outfit te moeten hijsen. Houd daar rekening mee.

Laat zien dat je kunt luisteren

Tijdens je gesprekken met haar kun je laten merken dat je de vorige date goed hebt geluisterd. Kom terug op opmerkingen gebeurtenissen of details die ze de vorige keer heeft verteld. Noem bijvoorbeeld de namen van haar collega's, haar lievelingsboek enzovoorts. Het feit dat je die dingen kunt herinneren laat zien dat je oprecht geïnteresseerd in haar bent. De meeste vrouwen vinden het fantastisch als ze merken dat je echt naar ze luistert en de moeite neemt haar persoonlijke beslommeringen te onthouden.

Openingszinnen voor een date

Soms is het moeilijk om met originele vragen te komen. Een opening kan het laatste nieuws zijn, ontwikkelingen in haar vakgebied of hetgeen ze aanheeft. Stel vragen over haar lievelingskleur of informeer naar haar favoriete kledingwinkel. Neem de tijd om haar accessoires uitgebreid te bestuderen. Denk hierbij aan haar tas, haar schoenen, haar horloge en oorbellen en ringen. Vraag haar of haar tas van een bepaald merk is en waarom ze voor die kleur heeft gekozen. In negen van de tien keer heeft de dame in kwestie genoeg gespreksstof.

Lees verder

© 2012 - 2018 Liseverhulst, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tips voor mannen: de tweede date"

Infoteur: Liseverhulst
Laatste update: 01-11-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Date- en relatietips
Schrijf mee!