InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online dating: een interessant profiel maken

Online dating: een interessant profiel maken

Online dating: een interessant profiel maken Er zijn steeds meer datingsites waar je je kunt aanmelden en een profiel kunt maken. Er zijn verschillende manieren om een profiel aantrekkelijk te maken, zodat je eerder reacties ontvangt en dus sneller iemand vindt waar je die klik mee kunt hebben. Hoe maak je je profiel interessant, zodat mensen ook echt meer over je willen lezen?

Online dating

Online dating lijkt steeds vaker voor te komen en het is een prima manier om de liefde van je leven te vinden. De eerste stap die je moet maken is op de meeste websites een profiel. Hierop moet je laten zien wie je bent en daar ook nog eens de interesse mee zien te wekken. Hoe doe je dit eigenlijk? Hoe zorg je dat iemand je profiel interessant vindt en meer van je wilt weten?

Wees altijd eerlijk

Eerlijk zijn is heel belangrijk. Op veel datingsites wordt erg veel gelogen. Dit zijn vaak simpele leugens, zoals de leeftijd of de foto’s. Toch moet je goed bedenken dat waarheid altijd uitkomt. Maak jezelf ook niet mooier dan je bent in je introductiepraatje. Mensen geloven al snel dat iets ‘te mooi om waar te zijn’ is. Ook kun je arrogant overkomen als je jezelf ophemelt.

De foto op je profiel

Zorg voor een duidelijke foto op je profiel en zorg dat deze actueel is. Plaats geen foto’s waar je nog tien kilo lichter was of waar je veel jonger was dan dat je nu bent. Plaats ook geen foto’s waar je met anderen opstaat (ook niet als je ze wegknipt van de foto) en voorkom foto’s waarop je aan het feesten of stappen bent. Probeer ook een foto te kiezen van een goede kwaliteit. Niet te donker dus. Voorkom ook zeker het poseren terwijl je halfnaakt bent: mensen krijgen dan niet de indruk dat je heel betrouwbaar bent.

Voorkom clichés

Voorkom clichés in je tekst. Dit kan een afknapper zijn en tevens kom je niet heel erg origineel over. Bepaalde spreuken citeren voegt doorgaans weinig toe. Het lijkt soms heel origineel, maar veel mensen zien het dus als een afknapper. Pas hier mee op!

Let op je spelling!

Iemand die geen goede spelling heeft op zijn of haar profiel, zal waarschijnlijk veel minder reacties krijgen. Dit komt omdat mensen onbewust de link leggen tussen intelligentie en spelling. Iemand die dus geen leestekens gebruikt en talloze spelfouten maakt, komt veel dommer over dan iemand die een vrijwel foutloze tekst heeft geschreven.

Wat vertel je over jezelf?

Een kort profiel met weinig informatie spreekt niemand aan. Je kunt er niks mee. Een te lang profiel kan echter ook afschrikken. Je hoeft echt niet alles over jezelf te vertellen. Wees wel duidelijk. Houd je van sporten? Vertel dan welke sporten! Details zijn dus prima, maar overdrijf niet. Houd nog dingen geheim en zorg dat er vragen zijn die iemand kan stellen na het lezen van je profiel. Zo heeft hij of zij reden om contact met je op te nemen. Probeer dus een goede middenweg te vinden.

Partnereisen

Veel mensen geven aan wat ze in van een partner verwachten. Dit zijn vaak erg veel eisen. Hoe meer eisen je neerzet, hoe groter de kans is dat iemand niet reageert. Hoe kun je immers aan zoveel dingen voldoen? Pas dus heel erg op wat je hier vertelt, want je kunt mensen afschrikken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online dating: een interessant profiel maken"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 08-07-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Online dating
Schrijf mee!