InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoeken

Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoeken

Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoeken Mannen die een vrouw zoeken via online dating raken nogal eens ontmoedigd. Voordat je jouw dating profiel op datingsites gaat plaatsen moet je enkele dingen weten om teleurstellingen te voorkomen. Lees hier waar je aan moet denken als je een dating profiel maakt, waarom mannen veel minder reacties krijgen bij online dating dan vrouwen en hoe je het beste kunt handelen als je een vrouw wilt zoeken op datingsites.

Heb geduld met Online Dating

Ben jij een alleenstaande man die aan online dating doet, dan heb jij zeker ook ervaring met teleurstellingen. Veel mannen die een vrouw zoeken via datingsites worden ontmoedigd doordat ze nooit een reactie krijgen op hun dating profiel of nooit antwoord krijgen op de emails die ze versturen naar vrouwen die ze zien op de datingsites.

Ik kan je zeggen dat gemiddeld genomen vrouwen veel meer reacties krijgen dan mannen. Dit komt doordat op de meeste datingsites veel meer mannen zijn ingeschreven dan vrouwen. Verder zijn mannen ook veel minder selectief dan vrouwen als het gaat om online een partner zoeken. Gemiddeld reageren mannen op het profiel van zeer veel vrouwen op datingsites. Vrouwen hebben dus veel tijd nodig om alle reacties die ze krijgen goed en aandachtig door te nemen voordat ze gaan reageren. Heb dus geduld.

Reageer selectief op Datingsites

Zorg ervoor dat je alleen reageert op vrouwen die jou oprecht interesseren, ook al is er geen enkele limiet op het aantal vrouwen waarop je kunt reageren. Het is namelijk zo dat de emails die je stuurt persoonlijk moeten zijn zodat de vrouw zeker weet dat je de tijd hebt genomen om haar profiel en haar verhaal serieus door te lezen. Om dit te bereiken is het beter om je te focussen op een kleiner aantal vrouwen. Zorg er ook voor dat jouw emails die je verstuurt een duidelijk, exclusief onderwerp hebben in de onderwerpregel. Zorg dat jouw email opvalt tussen de misschien wel 200 andere reacties.

Maak een goed Dating Profiel

Zorg dat je het beste dating profiel schrijft dat je kunt bedenken.

Denk hierbij aan de volgende punten

  • Kies een interessante gebruikersnaam.

  • Wees eerlijk. Schrijf alleen dingen over jezelf die echt waar zijn en die je echt leuk vindt. Zo blijf je eerlijk tegenover jezelf maar ook tegenover de vrouwen op de datingsite. Door eerlijk te zijn zul je teleurstellingen in de toekomst voorkomen.

  • Voeg een foto toe aan jouw profiel. Vrouwen willen graag een beeld hebben van degene op wie zij reageren. Ze willen weten dat de man op de datingsite niets verbergt. Hier kun je het eerste stukje vertrouwen al winnen. Het is een feit dat profielen op datingsites met een foto ongeveer tien keer meer reacties krijgen dan profielen zonder foto.

  • Check altijd de spelling voordat je jouw dating profiel definitief plaatst. Er zijn meerdere mogelijkheden om jouw profiel op spelling te checken en als je daarna nog twijfelt, laat dan iemand anders de spelling even checken. Een profiel met spellingfouten is één van de grootste fouten die je kunt maken bij online dating. Het geeft de vrouw het idee dat je de taal niet goed beheerst of dat je te lui bent om een goed profiel te schrijven. Vrouwen waarderen het als je laat blijken dat je er moeite voor doet om haar te krijgen.

Lees verder

© 2008 - 2019 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringOnline Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringInternet dating is erg populair. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een partner zoeken via online dating. De perfecte…
Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating kan erg succesvol zijn, maar tegelijkertijd ook heel erg frustrerend. Het is natuurlijk nooit leuk als je…
Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?Online dating: wanneer ga je elkaar ontmoeten?Heb je iemand gevonden via een datingsite waar je wel een klik mee hebt, dan zal er wellicht een eerste date komen. Wann…
Online Dating, leer de fijne kneepjesOnline Dating, leer de fijne kneepjesEen partner zoeken via online dating gaat weer anders dan de traditionele manier van daten. Lees hier de verschillen en…

Reageer op het artikel "Online Dating Tips voor mannen die een vrouw zoeken"

Reacties

Violet, 20-12-2015 19:04 #7
Een tip die ik kan geven aan mannen.
1. Geef niet te snel op. Dat ze niet reageert betekent niet dat ze niet geïnteresseerd is. Ze heeft misschien zo veel berichten dat jouw bericht nog niet opvalt. Probeer het een week later gewoon weer. Stuur niet hetzelfde bericht! Vraag of ze je bericht gelezen heeft en zeg dat je haar graag wilt laten leren kennen en stel nog een vraag zodat ze iets heeft om op terug te reageren.
2. Wat je moet sturen. Ten eerste noem haar naam. En kijk naar dingen in haar profiel waarover je wat kan vragen. Dat ze knap is weet ze zelf ook. Begin over iets anders dan haar uiterlijk.
3. Stuur niet een veel te lang bericht. Dan voelt ze misschien dat je weer te geïnteresseerd bent.
4. Geef gewoon niet te snel op. Vrouwen weten ook niet altijd wat we willen.

Karel, 28-09-2015 00:43 #6
Los van het feit dat een aantal mannen hier emotioneel en teleurgesteld reageren, is online daten voor mannen een enorm onaangename beleving. En een compleet andere ervaring dan voor vrouwen. En dat ligt niet enkel aan (vermeende) ego problemen of overtrokken verwachtingen.

Vrouwen worden gewoon overstelpt met berichtjes en kunnen kiezen. Uiteraard gaan sommigen dan een beetje zweven en "shopgedrag" vertonen, maar gewoon al dit onevenwicht verstoort de balans die er IRL wel is bij het leren kennen van elkaar.

Vrouwen wachten af en laten de man het gesprek voeren. IRL verloopt een gesprek veel evenwichtiger, komt het van beide kanten, is er bodytalk die je al veel kan vertellen over de mate van interesse… Online, niks van dit. Is ze zich gewoon aan het vervelen? Is ze oprecht geïnteresseerd? Zit ze gewoon dronken voor de tv en zoekt ze wat afleiding? Wie zal het zeggen? Ook na de onvermijdelijke afwijzing ben je nog niks wijzer.

Maar het gebeurt af en toe dat ik zelf ook eens word aangesproken. Maar ook dan hetzelfde patroon. Ik krijg niet meer dan een "hey", waarna ik blijkbaar verwacht word een conversatie op te starten aan de hand van enkele foto's en een vage profielzin. Net als wanneer ik zelf de conversatie opgestart heb, moet ik ook hier de conversatie voeren, de vragen stellen, de interesse wekken, geestig zijn, … Een enkel opflakkering van interesse interpreteer ik dan maar tegen beter weten in als positief. Zelfde patroon wanneer de conversatie initieel door de vrouw gestart is: "hey" en trek je plan maar. Enorm vervelend, want ik vind dat ik zo als bijzonder opdringerig overkom.

Als man stop je soms uren in het zoeken naar net de juiste woorden, om dat plots geen reactie meer te krijgen. Enorm vervelend. Het went moeilijk… Nu ja, sinds een jaar ben ik gestopt met zoveel tijd in mijn berichtjes te stoppen en ik moet zeggen, de respons ratio bleef eigenlijk dezelfde. Berichten spammen en hopen dat je een reactie krijgt, is een veel zinniger aanpak dan je je emotioneel te investeren. Dit online daten leert ons niet op een nettere manier met elkaar om te gaan,

Ik moet één van de gelukzakken zijn, want regelmatig vang ik een date. Ik weet dat het verkeerd is om te denken dat je vrouwen "verovert", maar als je al die moeite moet stoppen on de aandacht te wekken, dan komt het gevoel van overwinning redelijk vanzelf, moet ik zeggen. Ik gaf het al aan: online daten verpest het daten een beetje… Maar goed. gemiddeld om de twee à drie maand een nieuwe date (is dit veel of weinig?) en dit al vier jaar. Ik ben nog nooit verder geraakt dan een tweede date. Nochtans altijd wel het gevoel gehad dat het klikte, maar er moet toch iets zijn. Nooit een reactie gehad waarom.

Dusja, online daten. Het suckt enorm.

Benito, 07-09-2014 14:15 #5
Ik ben ook een man, en deze tips hebben mij ook niet geholpen. Ik heb zelf een cursus in een workshop gevolgd bij een bekende datingsite. Maar het hielp niet. Naar mijn mening geldklopperij. Als ik op vrouw reageer krijg ik bijna nooit antwoord terug. Terwijl ik zo mijn best heb gedaan, en ik kijk altijd goed naar haar profiel hobby's, werk, huisdieren, en foto's.
En neem de tijd voordat ik een bericht stuur. Ik beoordeel niet op uiterlijk. Ze zijn gewoon lamlendig en lui om wat terug te sturen. Ze kijken wel meestal naar wat ik heb geschreven. Dat weer wel. Ik spijt dat ik heb meegedaan met online dating. Zonde voor mijn tijd, geld en moeite.

Florisv, 24-06-2013 22:52 #4
Deze tips werken helaas niet, heb ze al lang en breed toegepast. Minder berichten sturen betekent gewoon minder reacties. Als je op de 100 berichten 1 reactie krijgt dan krijg je met je 10 berichten gewoon 0 reacties. Meer selectief zijn betekent jezelf beperken tot een klein groepje dat waarschijnlijk toch niet terug reageert. Je moet dus met hagel schieten (maar niet te grof). Iets plagerigs waar de dame zich aan kan ergeren kan ook helpen, dan wil ze reageren.

De aanname die hier wordt gedaan is dat ze je bericht ECHT gaat zitten lezen, alsof ze daar tijd voor heeft. Ze kijkt naar je smoelwerk en verplaatst je naar de prullenbak als je geen Clooney of Pitt materiaal bent.

Het beste is volgens mij een supergoeie professionele foto en beter 1 heel goeie dan een aantal redelijke. Eentje waarop je iets stoers of sportiefs doet helpt ook.

Roos, 27-06-2012 16:38 #3
Ik sluit me niet aan bij Mike en Tricky. Hoezo kunnen mannen beter wegblijven? Feit is gewoon dat mannen massaal reageren op vrouwen, en dat vrouwen dat niet doen omdat ze het al druk genoeg hebben met het reageren op de mannen die op ze reageren. Je kunt die realiteit accepteren (zelfs als je zelf níet op elke vrouw reageert) en meebuigen, of het niet accepteren, maar dan is het maar hopen of je een leuke vrouw tegenkomt buiten de datingsites.

Ik betwijfel trouwens of mannen niet selectief zijn. Alleen selecteren ze wellicht op een ander moment dan vrouwen. Bv wanneer ze een foto zien die niet de gehoopte 90-60-90-maten oplevert of wanneer de vrouw assertiever is dan ze hopen.
Ook is niet elke datingsite een geldslokmachine, Tricky. Bv op Paiq kun je in contact komen met veel vrouwen maar hoef je niet noodzakelijkerwijs te betalen.

Tips: durf jezelf te laten zien. Als je als vrouw overstelpt wordt met mannen die zich aanbieden, gaat mijn keuze als vrouw naar die man die wat van zichzelf durft te laten zien. Grof gezegd: elke man houdt van voetbal; hij onderscheidt zich door te zeggen dat hij zoekt naar het perfecte mandarijntje. Niemand houdt van onrecht of oneerlijkheid; je onderscheidt jezelf en maakt het ook zeker concreter door te zeggen dat je je ergert aan mensen die bij het instappen in een trein niet wachten tot de mensen uitgestapt zijn. Aan de andere kant: ik ben maar een vrouw en kan niet spreken namens de voorkeuren van andere vrouwen. Wellicht houden veel vrouwen er wel van om overstelpt te worden met clichés.

Nog meer tips: ga niet gelijk naar de maten vragen van een vrouw of over de lengte van je piemel beginnen. Er zullen best vrouwen zijn die dat spannend vinden maar voor de meeste vrouwen is het een afknapper.
@Tricky, je hoeft helemaal niks te raden. Alleen laten zien wie je zélf bent. @Mike, zo'n mening over dat vrouwen dan wel arrogant en verwaand zullen zijn, zegt meer over jezelf dan over vrouwen in het algemeen, en met zo'n houding naar vrouwen toe is het maar beter ook als je wegblijft van datingsites. En hoezo is moeite doen niet de moeite waard? Dat was het vóór het bestaan van het internet en datingsites toch ook? Of moet het allemaal makkelijk gaan? Zo zit de wereld niet in mekaar volgens mij?

Tip: lach op je foto of trek i.i.g. geen chagrijnig smoel. De wereld is al vol met chagrijnen. Mannen houden van lachende vrouwen, maar vrouwen houden ook van lachende mannen. Niet lachen is niet stoer of macho, het is gewoon stom. Zet die zonnebril ook af, en ga uit de schaduw zitten. Je zult jezelf hoe dan ook moeten presenteren als je indruk op de wijvies wilt maken. Ze gaat echt niet achter je aan omdat je je pink omhoog steekt.

Tip: praat niet alleen over jezelf, en zet niet overal smilies. Het is geen kleutersite; datingsites betreffen volwassenen die o.h.a. een serieuze relatie zoeken. Gedraag je dan niet als een klein kind. Dus ook niet gelijk gaan zeuren als een vrouw niet onmiddellijk reageert. Als iets onsexy is, is dat het wel. Ik reageer alleen op mannen die gelijkmoedig en opgewekt zijn en die iets te vertellen hebben, niet op klagende, verongelijke mannen.

Tricky, 26-05-2012 06:02 #2
Sluit me aan bij MIke. Dus je moet eerlijk zijn en jezelf blijven maar wel weer gaan raden wat je wel en niet tegen een onbekend iemand moet zeggen om uberhaubt een contactlijntje te leggen. Vergeet ook niet dat die websites niet zozeer jou gelukkig willlen maken maar vooral geld willen verdienen. Misschien is het leuk voor swingers en one-night stands of zo, maar of de kans op de liefde in het leven nou echt zoveel groter wordt op een datingsite…

Mike, 22-11-2010 15:25 #1
Triest verhaal. Mannen kunnen beter wegblijven van datingsites. Waarom als man zoveel moeite doen terwijl vrouwen selectief kunnen zijn. Als ja dan al succesvol bent, dan heb je een date met een verwaande en arrogante vrouw die mijlen ver naast haar schoenen loopt omdat ze na die date met jou toch denkt beter te kunnen krijgen, en direct na de dat haar enorme lijst met kien samengestelde mennelijke profielen in haar inbox, raadpleegt.

Infoteur: Wubbo
Gepubliceerd: 30-10-2008
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Daten
Reacties: 7
Schrijf mee!