InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Vakantiewerk als propper

Vakantiewerk als propper

Vakantiewerk als propper Ben je op zoek naar vakantiewerk als propper? Dit is een baan die niet voor iedereen geschikt is, omdat je mensen echt moet zien te overhalen om bijvoorbeeld ergens te gaan stappen of eten. Wat houdt het werk als propper eigenlijk in en waar kun je dit doen? Hoe kun je vakantiewerk als propper vinden?

Vakantiewerk als propper

Het vakantiewerk als propper houdt eigenlijk enkel in dat je toeristen in discotheken en cafés probeert te krijgen. Je moet de mensen dus zien te lokken met je enthousiasme en ook vaak met je looks. Je deelt foldertjes uit, maar daar blijft het niet bij: je moet echt zorgen dat mensen naar binnen gaan. Meestal werk je in de avonden en de nachten en het werk is doorgaans tenminste voor zes weken achter elkaar.

Waar kun je propper worden?

Vakantiewerk als propper is voornamelijk te vinden bij populaire kustplaatsen. Denk aan Lloret de Mar, Blanes, Salou, Chersonissos en Alanya. Meestal kun je propper worden op bestemmingen waar veel jongeren komen en waar tevens veel uitgaansgelegenheden te vinden zijn.

Past het vakantiewerk bij je?

Past het vakantiewerk als propper wel bij je? Als je propper wilt worden, dan is ervaring meestal niet nodig. Wel moet je erg enthousiast en overtuigend kunnen zijn. Iemand die verlegen is of mensen niet echt kan overtuigen, zal waarschijnlijk veel minder geschikt zijn als propper. Daarbij moet je er rekening mee houden dat mensen meestal worden geselecteerd op hun uiterlijk. Mensen met goede looks krijgen sneller een vakantiebaantje als propper dan mensen die er minder goed uitzien. Dit is dus wel belangrijk om te onthouden.

Overnachtingen tijdens propperwerk

Als je in het buitenland vakantiewerk als propper hebt, dan is het mogelijk dat de overnachtingen door de werkgever worden vergoed. Je slaapt dan in een hotel of appartement. Belangrijk is wel om te realiseren dat de meeste werkgevers dit niet voor je zullen regelen. Je moet in dat geval zelf een plek vinden waar je kunt overnachten.

Hoeveel geld verdien je als propper?

Hoeveel geld verdien je eigenlijk als propper? Meestal is het loon niet al te hoog. Denk hierbij aan een uurloon tussen de 2 en 7 euro. Hoeveel je precies krijgt is dus geheel afhankelijk van de discotheek of het café waar je werkt. Vaak kun je behalve het loon ook nog eens gratis drankjes krijgen bij de locatie waar je werkt. Tijdens het werk mag je doorgaans geen alcohol drinken, maar dit kan wel op tijdens de uren dat je vrij bent.

Veel vrije tijd?

Als propper is de kans groot dat je zeven dagen in de week moet werken, voornamelijk in de avonden en de nachten. Voor en na je werk heb je voldoende vrije tijd om de vakantiebestemming te ontdekken.

Waar vind je vakantiewerk als propper?

Op heel veel websites kun je vakantiewerk als propper vinden. Er zijn speciale websites voor vakantiewerk. Ook kun je rechtstreeks bij de clubs of cafés solliciteren. Misschien ken je iemand die propperwerk heeft gedaan, hij of zij kan je dan ook introduceren bij het werk als propper. Daarbij zijn er ook uitzendbureaus speciaal voor vakantiewerk waar je terecht kunt. Zorg wel dat je op tijd bent met solliciteren. Het vakantiewerk als propper is best geliefd en wanneer je te laat bent, zal er ook geen plek meer beschikbaar zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Werk.nl
  • Partyflock.com

Reageer op het artikel "Vakantiewerk als propper"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 21-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Special: Vakantiewerk
Schrijf mee!