InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Vakantiewerk in een animatieteam

Vakantiewerk in een animatieteam

Vakantiewerk in een animatieteam Vakantiewerk in een animatieteam is uitdagend en biedt veel afwisseling. Je kunt in een animatieteam in Nederland, maar ook in het buitenland werken. Wat houdt het werk in een animatieteam eigenlijk in? Hoe kun je aan een baan vinden en waar kun je werken in een animatieteam? Heb je er bijvoorbeeld bepaalde diploma's of kennis voor nodig?

Vakantiewerk in een animatieteam

Het werk in een animatieteam is een baan die erg afwisselend is, omdat je veel met mensen werkt. Elke dag kan er dus anders uitzien. Wanneer je een baan in de animatie hebt, is het jouw taak om de gasten op een camping of in een hotel te vermaken. Vaak wordt er een speciaal programma samengesteld waar de gasten zich voor kunnen aanmelden. Denk aan speciale knutseldagen, disco’s, bingoavonden of leuke spelletjes en wandeltochten. Een animatieteam is er meestal voor de jongere bezoekers, maar kan ook activiteiten hebben voor jongeren of volwassenen. Ook zorgt een animatieteam voor vrolijkheid en meer sfeer. Het vakantiewerk is meestal en paar weken tot maanden. Je bent dus lang van huis weg, maar hebt vaak ook nog genoeg vrije tijd om lekker bezig te zijn.

Training voor animatie

Veel bedrijven bieden een training aan, zodat je precies weet wat er van je wordt verwacht. Daarbij kan er worden gekeken of je wel geschikt bent voor vakantiewerk in een animatieteam. Een training duurt meestal een paar dagen. Wanneer je geschikt bent voor het werk, krijg je dit direct na de training te horen.

Animatiewerk iets voor jou?

Hoe weet je of vakantiewerk in een animatieteam iets voor jou is? Er zijn verschillende eigenschappen die je moet hebben. Zo moet je het leuk vinden om met mensen bezig te zijn. Elke dag kan er anders uitzien en je moet mensen kunnen inschatten. Ook moet je het leuk vinden om creatief bezig te zijn, aangezien jij voor een leuk programma moet zorgen.

Vaak moet je ook goed zijn in verschillende talen. Meestal wordt er tenminste kennis van de Engelse taal gevraagd. Op een camping of in een hotel kun je immers te maken krijgen met toeristen uit andere landen. Wanneer je in het buitenland wilt werken, moet je meestal ook de lokale taal beheersen.

Overnachtingen tijdens animatiewerk

Omdat je bij vakantiewerk in een animatieteam vaak op een camping werkt, zitten de overnachtingen vaak bij het werk inbegrepen. Je slaapt dan in een huisje of caravan. In veel gevallen regelt de camping ook het eten, of kun je zelf koken in je overnachtingsplaats.

Hoeveel geld verdien je met animatiewerk?

Hoeveel geld je verdiend met animatiewerk is heel erg afhankelijk van je leeftijd, de precieze functie, de uren die je werkt en je ervaring. Doorgaans krijg je tussen de 170 en 260 euro per week.

Hoe kun je vakantiewerk in een animatieteam vinden?

Er zijn verschillende bedrijven waar je kunt solliciteren voor vakantiewerk in een animatieteam. Je kunt ook bij uitzendbureaus naar binnen stappen en informeren naar de mogelijkheden. Er zijn tevens speciale uitzendbureaus gericht op jongeren en vakantiegeld.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Leuk vakantiewerk op een campingLeuk vakantiewerk op een campingOp zoek naar vakantiewerk? Vakantiewerk op een camping kan een leuke uitdaging zijn. Er zijn verschillende banen op camp…
Hoe vind je vakantiewerk?Hoe vind je vakantiewerk?Veel jongeren willen in de zomermaanden een vakantiebaantje. Maar hoe vind je vakantiewerk? Waar kun je terecht en hoe z…
Vakantiewerk op een campingWil je vakantie en werk combineren? Misschien moet je er eens overna denken om je vakantie door te brengen op een campin…
Vakantiewerk als propperVakantiewerk als propperBen je op zoek naar vakantiewerk als propper? Dit is een baan die niet voor iedereen geschikt is, omdat je mensen echt m…
Vakantiewerk: werken in het buitenlandVakantiewerk: werken in het buitenlandIn de zomer kiezen veel studenten er voor om te gaan werken in het buitenland. Het voordeel van dit type vakantiewerk is…
Bronnen en referenties
  • Animatiewerk.nl
  • Werk.nl
  • Wikipeda

Reageer op het artikel "Vakantiewerk in een animatieteam"

Reactie

Rosemarie van Baar, 29-06-2013 00:41 #1
Graag zou ik in een animatieteam willen werken in het buitenland. Om precies te zijn tunesie hotel riu marco polo. Maar wil natuurlijk wel ervaring opdoen en kijken of ik geschikt ben voor dit werk. Het lijkt me super leuk om te doen en hou er van om met mensen bezig te zijn. Zo werk ik op het moment ook bij solmar tours als bushostess. Maar graag wil ik in aanmerking komen om een cursus te doen voor het animatieteam.

Met vriendelijke groet,
Rosemarie van Baar

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 21-06-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Special: Vakantiewerk
Reacties: 1
Schrijf mee!