InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Hoe gaan loverboys te werk

Hoe gaan loverboys te werk

Tegenwoordig zijn er veel jongens die meisjes proberen te ronselen voor bijvoorbeeld de prostitutie. Deze jongens noemen we loverboys.

Loverboys. Hoe gaan ze te werk en wat voor problemen brengen ze met zich mee

In Nederland lopen er jongens rond die meisjes proberen te paaien met gladde praatjes en dure cadeaus. Vaak belanden de meisjes in de prostitutie of worden gebruikt als drugskoerier. Het zijn vaak meisjes die een laag zelfbeeld hebben.

Wat zijn loverboys

Loverboys zijn vaak jongens van buitenlandse afkomst die meisje versieren met mooie praatje en dure cadeaus. Ze zoeken vaak de meisjes uit die onzeker zijn, negatief zelfbeeld of meisjes met een mindere verstandshouding met ouders. In het begin lijkt het allemaal mooi en prachtig totdat de tijd komt dat het meisje alle cadeaus moet gaan terug betalen. De meisjes worden gestimuleerd of gedwongen de prostitutie in te gaan of als drugskoerier te gaan werken om zo alles terug te betalen. Vaak gaat het gepaart met geweld. Vaak heeft de loverboy ervoor gezorgt dat het meisje alle contacten met ouders en vrienden heeft verbroken zodat ze niet snel kan vluchten. Als dat niet het geval is wordt ze vaak bedreigd dat als ze niet doet wat hij wil dat bijvoorbeeld de ouders wat wordt aan gedaan.

Hoe gaan ze te werk

Vaak hebben de loverboys vaste patronene en gaan ze vaak op een soort gelijke wijze te werk. Ze zoeken meisjes vaak op scholen en cafe´s. Dit noemen ze ronselen. Het ronselen gebeurt niet alleen in grote steden maar ook in dorpen en andere steden door heel het land. Zelfs gebeurt het ronselen bij jeugdinstellingen waar meisjes die al in aanraking zijn geweest met loverboys zo weer terug gelokt worden het circuit in.Het ronselen gebeurt niet alleen door loverboys zelf maar ook door vrienden en bekenden van de loverboy.

Het indruk maken op de meisjes gebeurt vaak door met dure auto´s of scooter. Hij heeft dure kleren aan en ziet er verzorgt uit. Hij zoekt een meisje uit en spreekt het meisje aan. Hij doet lief en aardig tegen haar en geeft haar complimenten. Het zijn altijd meisjes die er gevoelig voor zijn. Merkt hij dat een meisje niet gevoelig is stapt hij snel over naar de volgende. Vervolgens krijgt het meisje mooie cadeaus en doen leuke dingen samen zodat het meisje verliefd op de jongen wordt.

Door alle cadeaus en complimenten gaat het meisje zich speciaal voelen en raakt helemaal in de wolken van de jongen. Vooral meisjes met problemen thuis vinden dit vaak geweldig. Ze brengen steeds meer tijd met elkaar door en contacten met vriendinnen worden verwaarloosd. Het meisje gaat met de jongen naar bed en hij neemt haar mee naar de rosse buurt om zo contacten te maken met andere meisjes. Hij laat haar grenzen verleggen. Vaak merken de mensen in de omgeving dat er iets niet klopt. Als het meisje hierover aangesproken wordt lijkt het voor haar of de andere jaloers zijn. Hoe vaker het haar verteld wordt des te meer ze zich afzet tegen haar omegeving. Uiteindelijk lijkt ze niemand meer te hebben en dan komt de volgende stap. Het terug betalen.

Het begint dan bijvoorbeeld dat de loverboy zegt dat hij een schuld heeft bij een vriend en dat zij die kan inlossen door met hem een avondje uit te gaan. De vriend is handtastelijk, en dat weet hij. Dit doet hij om zo de drempel te verlagen naar de prostitutie. Vaaf stimuleert de loverboy het gebruik van soft/ en harddrugs. Op een gevene moment zegt de jongen dat het geld op is en dat hij dat allemaal heeft uit gegeven aan haar. Hij praat haar een schuldgevoel aan. Hij verteld het meisje dat hij een baan heeft, dat is dan de prostitutie. Vaak zijn de meisjes al zo bang gemaakt dat ze er niet tegein durven gaan..

Gedragsverandering bij meisjes

Meisjes die met een loverboy samen zijn gaan op een gegeven moment andere gedrag laten zien. Zo gaan ze bijvoorbeeld:
  • Ze gedragen zich uitdagend
  • Ze gaan ineens veel geld uitgeven
  • Ze kunnen plotselinge huilbuien krijgen
  • Vaak hebben ze al veel problemen thuis
  • Onderwerpen over prostitutie vermijden ze

Hoe herken je loverboys

Loverboys herken je aan hun gladde lieve praat, Ze lopen in duren kleding en dragen vaak dure sieraden. Meestal zijn ze van marokaanse of antilliaanse afkomst. Ze rijden in dure auto's of rijden op dure scooters. Het zijn jongens waar je graag mee gezien mag worden. Ze zoeken meisjes uit die iets jonger zijn dan hen.

Wat moet u doen

Wat moet u doen als u erachter komt dat uw dochter met een loverboy gaat. Dit is lastig. Probeer altijd haar de indruk te geven dat ze naar u terug kan. Haar dwrsbomen zorgt alleen maar dat ze tegen u afkeert. Meld het bij de politie ookal kunnen ze op dat moment weinig doen voor u. Misschien helpt een foto van hem zodat ze bij de politie kunnen kijken of hij bekent is. U bent op dat moment in alle staten maar probeer uw hoofd erbij te houden. Iedereen heeft wel zo zijn mening en goede raad voor u. Maar het blijft uw dochter.
© 2011 - 2019 Thijs30, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Loverboys 2.0 - de gevaren van het internetOngeveer negentig procent van de Nederlandse jongeren is actief op sociale media zoals Hyves en Facebook. Het communicer…
Loverboys & LovergirlsLoverboys & LovergirlsHet is natuurlijk heerlijk om verliefd te zijn en zeker als dit van beide kanten komt. Helaas komt het weleens voor dat…
Lovergirls in opkomst: wat doen ze en waarom?Lovergirls in opkomst: wat doen ze en waarom?Lovergirls zijn in opkomst. Werden meisjes tot nu toe het slachtoffer van loverboys, tegenwoordig zijn ze zelf ook dader…
Mensenhandel en mensensmokkelMensenhandel is, op de handel in drugs en wapens na, de meest lucratieve handel ter wereld. En in veel opzichten veel vo…
Bronnen en referenties
  • Eigen artikel op www.xead.nl

Reageer op het artikel "Hoe gaan loverboys te werk"

Reacties

Niels van der Heijden, 18-10-2017 21:35 #2
Wat ik mij continu afvraag bij dit onderwerp en waar burgers van geen enkel land antwoord op krijgt, waarom het zo onmogelijk is om te achterhalen wie in de kern zit van dit probleem, wat de mogelijkheden zijn om deze kern of kernen te ontrafelen en waarom het zo lang duurt om dit probleem uit de weg te ruimen zodatů vooral ouders en of andere familieledenů zich veiliger en geruster voelen met betrekking tot hun naasten. Omdat het onderwerp nu wederom in het nieuws is en ik maar 1 reactie zie hier en met het idee speel dat de omvang niet alleen in criminele circuits speelt maar dat het in alle lagen van bevolkingsgroepen speelt. Van één huishouden tot en met de politiek en monarchisch en republiek. Waarom is het zo moeilijk om de waarheid te vertellen en te erkennen en te delen?

Anoniem, 08-07-2017 03:31 #1
Ik heb een jongen leren kennen met een dure auto, heel veel geld en hij is best wel jong rond 25, ziet er verzorgd uit en heeft gladde praatjes. Blij dat ik niet meer beïnvloedbaar ben en ga er morgen een eind aanmaken anders zijn contactgegevens delen bij de politie. Ik had al een vermoeden en ben zo blij dat ik wel hersenen heb. Bedankt voor het artikel, zeer behulpzaam.

Infoteur: Thijs30
Gepubliceerd: 10-04-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!