Kledingtips lange vrouwen: hoe lijk je minder lang

Kledingtips lange vrouwen: hoe lijk je minder lang Voor lange vrouwen is het niet altijd even eenvoudig om jezelf volgens de laatste mode te kleden. Er is minder kleding in grote maten te koop en kleding staat soms minder goed. Lees in dit artikel kledingadvies waarmee je de leukste kleding kan kopen en kledingtips waarmee je kleiner kan lijken.

Kleding kopen voor lange vrouwen

De manier waarmee je de minste moeite hoeft te doen is door je kleding te kopen bij winkels of webwinkels die gespecialiseerd zijn in kleding voor lange vrouwen. In elke wat grotere stad is vaak een winkel te vinden die zich speciaal richt op grotere vrouwen. Wanneer je je kleding gaat kopen in ‘normale’ winkels is het van belang je niet blind te staren op de maat van een kledingstuk. Het is bekend dat kleding van dezelfde maat altijd exact even groot is. Een bepaald kledingstuk kan te klein zijn terwijl een ander kledingstuk met dezelfde maat veel te groot is. Wanneer je eigen maat niet verkrijgbaar is, wil dit niet zeggen dat je bent uitgeshopt. Het kan zomaar zo zijn dat een kledingstuk dat een maatje kleiner is wel gewoon past. Een bekend voorbeeld zijn bijvoorbeeld de broeken van de Zara en Mango die vaak wat groter uitvallen.

Kledingtips voor lange vrouwen

Wanneer je kleiner wilt lijken zijn er diverse tips waarmee het lijkt alsof je wat minder lang bent.

Maak jezelf niet groter

Uiteraard win je het meeste wanneer je geen hakken draagt. Je wint letterlijk centimeters wanneer je schoenen met een lage platte zool draagt.

Draag horizontale lijnen

Een andere zeer bekende kledingtip voor de langere medemens is uiteraard het vermijden van verticale lijnen. Door te kiezen voor horizontale lijnen lijk je kleiner. Een ander horizontaal trucje is bijvoorbeeld het omslaan van je broekspijpen. Eventueel kan je met behulp van sieraden of andere accessoires zoals een riem of schoudervullingen de horizontale lijnen extra benadrukken.

Benen korter doen lijken

Wanneer je vooral je benen korter wilt doen laten lijken kan je kiezen voor een broek met een lager kruis of een laag taille. Hierdoor lijkt het alsof je benen minder lang zijn. Kies ook geen strakke broek (stretch of slimfit), maar ga voor een wijde broek. Draag ook een wat langere jas die deels over de benen valt. Als je toch een korte jas wilt dragen kan je toch een goed effect bereiken wanneer je een langer shirt, top of trui draagt.

Bovenlichaam korter doen lijken

Wanneer je vooral je bovenlichaam korter wilt doen laten lijken kan je wederom kiezen voor wat wijdere kleding, draag dus geen superstrak shirt.

Werk met kleuren

Wat bij lange mensen goed werkt is het gebruiken van kleurscheidingen. Door een verschillende kleur voor je top en je broek te gebruiken breekt dit je lengte. Lange mensen dragen het beste overigens lichtere kleding in plaats van donkere kleding. Lichtere kleding geeft een ‘voller’ aanzien.

Tenslotte: straal!

Wat mensen nogal eens vergeten is dat uitstraling het allerbelangrijkste is. Wanneer je een goede uitstraling hebt valt dat vooral op. Probeer zelfverzekerd en positief over te komen. Bedenk jezelf dat de meeste modellen zelf ook lang zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.styletoday.nl

Reageer op het artikel "Kledingtips lange vrouwen: hoe lijk je minder lang"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Mode en beauty
Schrijf mee!