InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Kortingscodes: bespaar geld op je aankopen

Kortingscodes: bespaar geld op je aankopen

Kortingscodes: bespaar geld op je aankopen Wil je grote korting krijgen op je aankopen bij Primark, H&M, Zara of andere modeketens? Heel eenvoudig kan je online korting krijgen op kleding, schoenen en mode. Deze online voordelen krijg je in de vorm van voordeelcoupons, actiecodes, kortingsbonnen of kortingscodes. Lees hier hoe het werkt, waar je ze kan vinden en hoe je ze kan besteden.

Inhoud

Wat is een kortingscode?

Van oudsher worden er geregeld voordeelcoupons in papieren folders afgedrukt. Deze voordeelcoupons konden vervolgens in de winkel worden ingeleverd, waarmee je korting krijgt bij de kassa. Dit fenomeen heeft zich nu verplaatst naar het internet. Via internet zijn enorm veel kortingscodes, voordeelcoupons en actiecodes te verkrijgen waarmee je korting kunt krijgen. Grote modeketens zoals bijvoorbeeld Primark, H&M, Zara, enzovoorts hebben met enige regelmaat kortingsacties.

Hoe hoog zijn de kortingen die worden gegeven?

De kortingen die worden weggegeven zijn er al in alle soorten en maten. Een optie is dat je een bepaald percentage korting krijgt of een vast kortingsbedrag bij de aankoop van een product. Voorbeelden zijn 15% korting op de aankoopsom of bijvoorbeeld 10,- korting. Een ander veel voorkomende actie is de welbekende drie halen, twee betalen. Soms gaat het niet veel verder dan alleen een kwijtschelding van verzendkosten.

Waar kan je de kortingscodes vinden?

Het kost weinig moeite om de codes te vinden. Via Google vind je al snel verschillende websites. Bekende websites zijn actiecode.nl, kortingscode.nl, couponcode.nu, bespaarmetkorting.nl, actiepagina.nl en shopkortingcode.nl. Op de verschillende websites is vaak een overzicht per winkel, categorie of merk gegeven. Wie voordat hij of zij een aankoop gaat doen even 5 minuten op internet zoekt, bespaart al snel veel geld.

Hoe besteed je de kortingscodes?

Op de actiewebsites kan je bij de aanbiedingen een code krijgen. Deze code kan worden gebruikt op de website van het bedrijf dat de korting aanbiedt of in een van de winkels.

Online verzilveren kortingscode

  • Bestel het product dat je wilt kopen en ga naar afrekenen
  • Tijdens het afrekenen kan de kortingscode worden ingevuld
  • De korting met het totaalbedrag worden verrekend, waarna de afrekening kan worden afgerond.

Kortingscode gebruiken in een winkel

  • Lever de bon in bij de kassa tijdens het afrekenen
  • De korting wordt met het totaalbedrag verrekend, waarna de betaling op de normale wijze kan worden afgerond.

Geldigheid kortingscode

Omdat het echte actie aanbiedingen zijn, worden kortingscodes meestal gekenmerkt door een beperkte houdbaarheidsdatum. Let dus goed op tot welke datum een aanbieding geldig is. Hiermee voorkom je dat je bij het afrekenen erachter komt dat de korting niet opgaat waardoor je dus het volledige bedrag moet betalen.

Wat zijn de voordelen voor aanbieders?

De voordelen voor de consument zijn duidelijk, namelijk met korting producten kopen. Onderzoek wijst uit dat het gebruik van de online kortingsbonnen de laatste jaren een enorme groei doormaakt. De kortingsbonnen worden steeds vaker ingezet als verkoopstrategie. Maar wat zijn nou eigenlijk de voordelen voor de aanbieders van de kortingen? Dit is voornamelijk dat er zich meer nieuwe kopers aandienen en dat de uitgaven hoger zijn. Het komt dankzij de kortingsbonnen ook minder voor dat een potentiële koper online het gehele winkelwagentje vult en vervolgens toch maar niet afrekent. Het is tevens goed voor het merk en de loyaliteit hieraan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kortingscodes: Bespaar geld bij diverse online shopsKortingscodes: Bespaar geld bij diverse online shopsEen kortingscode is een digitale waardebon waarmee je op verschillende manieren kunt profiteren tijdens het online winke…
Nike online store: voordelige Nike kleding en sneakersHet sportmerk Nike is één van de bekendste merken ter wereld. Nike verkoopt middels een eigen webshop haar producten onl…
Online marktonderzoekOnline marktonderzoekMet de komst van het Internet is de populariteit en het gebruik van online marketing en online marktonderzoeken fors toe…
Online boekhoudenOnline boekhoudenOnline boekhouden is een efficiënt en tijdbesparend alternatief voor de traditionele manier van boekhouden. Met een onli…
E-coach, voordelen van online coachingE-coach, voordelen van online coachingDe e-coach of coach online wordt steeds populairder. Waarom slaat het online coaching zo aan? Wat zijn de grote voordele…

Reageer op het artikel "Kortingscodes: bespaar geld op je aankopen"

Reactie

T. van Barneveld, 20-11-2013 16:07 #1
Fijn dat er ook een primark in eindhoven is.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Kortingscodes
Reacties: 1
Schrijf mee!