InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?

Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?

Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops? Voor echte fashionista's is shoppen helemaal het einde. Helaas is het kopen van kleding, schoenen en andere mode een dure hobby. Wie de laatste mode in de garderobe aanwezig wil hebben moet diep in de buidel tasten. Maar er is een oplossing; koop je mode in de uitverkoop en bespaar veel geld. En wanneer je ook nog eens online je modeartikelen in de uitverkoop koopt bespaar je nog veel meer. Kom te weten wanneer de online sale begint en wanneer deze eindigt.

Waarom kopen tijdens de uitverkoop?

Het doel van de uitverkoop of sale voor de winkelier is om het oude assortiment geheel te verkopen zodat er weer ruimte komt voor de nieuwe collectie. Kosten voor langdurige opslag is namelijk prijzig. Daar komt bij dat de mode het jaar erop weer heel anders kan zijn en consumenten minder geïnteresseerd zijn in verouderde mode. De uitverkoop staat bekend door kortingen die worden gegeven op het assortiment. Deze kortingen kunnen oplopen tot meerdere tientallen procenten. Vooral voor modeartikelen zoals kleding en schoenen is de uitverkoop zeer populair.

Online uitverkoop is extra voordelig

Het meest populair is de uitverkoop van mode in de winkels. Maar wist je dat ook de vele webshops die modeartikelen verkopen ook uitverkoop houden? En wist je dat je op deze manier vaak nog veel voordeligere artikelen kunt kopen dan in gewone winkels? Meestal zijn online producten goedkoper dan in de gewone winkel. De reden hierachter is dat webshops geen dure winkelpanden hoeven te kopen of te huren. De opslag is goedkoper omdat er de opslag van de kleding of schoenen plaatsvindt in industriepanden. Een pand aan de rand van een stad is goedkoper om te huren dan een winkelpand dat gelegen is in het centrum van een stad. De ruimte voor de opslag is meestal groter, waardoor er grotere partijen tegelijk kunnen worden ingekocht. Groot inkopen drukt de kosten. Ook is er vaak minder personeel nodig omdat er geen winkelend publiek te woord gestaan hoeft te worden.

Wanneer is de online uitverkoop?

Het is niet toegestaan om het hele jaar door uitverkoop te hebben. De online uitverkoop vindt over het algemeen tegelijkertijd plaats met de uitverkoop in de winkels. Een exacte datum is niet helemaal te geven, maar een indicatie wel. De zomeruitverkoop vindt ongeveer plaats in juli en augustus. De winteruitverkoop ongeveer tijdens de maanden december en januari. Meer informatie over wanneer de winkeluitverkoop begint lees je hier.

Online sale België

In België gelden vaste datums voor de uitverkoop. Ook webwinkels hanteren deze datums. De wintersale is ieder jaar van 3 tot en met 31 januari en de zomersale van 1 tot en met 31 juli.

Nog meer korting door gebruik te maken van online kortingscodes

Het fenomeen voordeelcoupon heeft haar intrede gedaan op het internet. Op websites als actiecode.nl of kortingscode.nl vindt je al snel interessante voordeelcoupons en actiecodes die online in de webshops besteed kunnen worden. Op de websites zijn de kortingscodes eenvoudig weergegeven per categorie, merk en winkel. De kortingen kunnen oplopen tot enkele tientallen procenten. Meer informatie over kortingscodes lees je hier.

Zijn er ook nadelen aan online aankopen?

Er is in feite maar één groot nadeel aan het online kopen van mode: je hebt niet de kans om de kleding of schoenen eerst te passen. De producten worden thuisbezorgd en pas dan kan je ze passen. Wanneer het niet past zal je dus de artikelen terug moeten sturen. Gelukkig is terugzending bij de meeste webshops helemaal gratis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 26-10-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!