InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Flirten en versieren - Het afweerschild van de vrouw

Flirten en versieren - Het afweerschild van de vrouw

Wanneer je aan het flirten bent met verschillende vrouwen zul je al snel merken dat elke vrouw een afweerschild heeft. Nu is het haar bedoeling om hiermee de meeste mannen vroeg in het flirtproces af te schrikken. Aan ons dus de taak om hier iets op te bedenken.

Flirten en versieren - Afweerschild van vrouwen

Vrouwen (en zeker mooie vrouwen) hebben vaak een afweerschild om het gros aan flirterige mannen van zich af te houden. Dit schild wordt opgebouwd vanaf het moment dat mannen haar constant beginnen aan te spreken.

Er zijn vele voorbeelden te noemen die behoren tot het directe of indirecte afweerschild van de vrouw:
  • Een ring
  • Zeggen dat ze een vriendje heeft
  • Haarzelf omringen met vrienden
  • Op een plaats zitten waar het lastig is om met haar te flirten en om haar te benaderen
  • Beledigende opmerkingen maken
  • Negatieve lichaamstaal
  • Geen oogcontact maken
  • Desinteresse tonen
  • Geen gevoel voor humor tonen
  • Defensief reageren

Het afweerschild zorgt ervoor dat het voor ons mannen lastiger lijkt om haar te benaderen en dat is misschien ook wel precies de bedoeling van de vrouw. Alleen de man die wel durft en er wel door heen komt is degene in wie zij wel geïnteresseerd zou kunnen raken. De rest: de mannen die zich laten ontmoedigen door haar afweerschild of er niet doorheen kunnen komen, behoren gewoonweg tot de groep mannen door wie ze niet lastig gevallen wilt worden. Het schild is hierdoor de eerste test die ze ons geeft.

Hoe om te gaan met dit schild?

Nu is het dus de vraag of er een manier is om door haar schild heen te breken om vervolgens succesvol te kunnen flirten. Door haar schild heen breken zal averechts werken. Hoe meer druk je uitoefent, ondanks dat zij jou slecht behandelt, hoe meer je jezelf verlaagd in haar ogen.

Het is wel mogelijk om haar schild te ontwijken. Hiervoor dien je het gesprek te openen zonder interesse in haar te tonen. Het moet lijken alsof je haar aanspreekt, omdat zij daar toevallig stond en je gewoon iemand om bijvoorbeeld een mening wilde vragen.

Negs en lichaamstaal

Door het geven van negs (een kleine dis) tijdens het flirten zorg je ervoor dat zij het gevoel krijgt dat je niet geïnteresseerd in haar bent. En dat is precies het gevoel dat je haar wilt geven. Iedereen is namelijk al geïnteresseerd in haar en iedereen geeft haar meteen complimenten. Jij bent daarentegen cool, relaxt, spontaan, een leuke gesprekspartner en tegelijkertijd niet geïnteresseerd in haar of in seks met haar.

Haar het gevoel geven dat je niet echt in haar geïnteresseerd bent, kun je goed bewerkstelligen met behulp van je lichaamstaal. Houdt je lichaam afgewend van haar als je met haar praat. Hierdoor ga je meer over je schouder praten en dat geeft haar sterk de indruk dat je niet geïnteresseerd bent en dat je klaar staat om elk moment weg te lopen. Op deze manier voelt het voor de man zelfs niet eens als een blauwtje lopen, indien het niet helemaal naar wens verloopt. Dit komt doordat jij als man minder in het gesprek met haar hebt geïnvesteerd. Later, wanneer je in een verdere fase van het flirtproces bent, kun je je lichaam natuurlijk meer naar haar toe draaien.

Lees verder

© 2011 - 2018 Daniel-p, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Flirten, hoe doe je dat?Flirten doen sommige jongeren zonder moeite de hele dag door, anderen moeten er echt over na gaan denken wat ze zullen d…
Hoe weet je of iemand met je flirtHoe weet je of iemand met je flirtWanneer iemand met je flirt is dat soms heel duidelijk merkbaar, maar soms ook niet. Als iemand een bekende van je is he…
Flirten via sms: flirt textingFlirten via sms: flirt textingWie kan zich nu nog een maatschappij voorstellen zonder telefoons en zonder sms? Een fenomeen wat steeds populairder wor…
Tips voor mannen: de tweede dateTips voor mannen: de tweede dateGefeliciteerd. Tijdens de eerste date is schijnbaar alles zo soepel gelopen dat de dame in kwestie je nog een keer wil z…
Speeddaten - alles over een succesvolle speeddateSpeeddaten - alles over een succesvolle speeddateSpeeddaten, hoe doe je dat succesvol in 2018? Een succesvolle date betekent leuke singles, lekker flirten en flirt texti…
Bronnen en referenties
  • Mystery method. E. von Markovic

Reageer op het artikel "Flirten en versieren - Het afweerschild van de vrouw"

Infoteur: Daniel-p
Laatste update: 11-08-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!