InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Hoe weet je of iemand met je flirt

Hoe weet je of iemand met je flirt

Hoe weet je of iemand met je flirt Wanneer iemand met je flirt is dat soms heel duidelijk merkbaar, maar soms ook niet. Als iemand een bekende van je is heb je er soms geen erg in. Hoe kan je merken of iemand met je flirt?

Flirten

Flirten is het proberen iemand aan te trekken, met als doel het aangaan van een (seksuele) relatie, oftewel om iemand te versieren. Flirten kan heel opvallend zijn en een opwindend spel zijn tussen twee personen. Wanneer iemand met je flirt en je hierop reageert door terug te flirten, dan betekent dit dat jij ook geïnteresseerd bent in de andere persoon. Tenminste, de andere persoon verwacht dit van je, omdat jij het spel meespeelt. Voor sommigen is het flirten alleen een spelletje voor het moment. Risico is dan dat de één meer verwacht dan de ander. Flirten kan ook op een minder opvallende manier gebeuren, zodat je er soms geen erg in hebt dat iemand met je flirt. Vooral bij goede bekenden of vrienden kan het soms totaal niet opvallen dat ze met je flirten.

Signalen dat iemand met je flirt

Wanneer je witl weten of iemand met je flirt, dan kun je op de volgende signalen letten:
  • Iemand is altijd uitermate vriendelijk en doet er alles aan om behulpzaam te zijn. Hij of zij grijpt alle mogelijkheden aan om iets voor je te doen, bijvoorbeeld drankjes voor je halen of je regelmatig een lift geven.
  • Iemand neemt regelmatig cadeautjes voor je mee, bijvoorbeeld een bloemetje of een lekker luchtje.
  • De persoon in kwestie probeert zo veel mogelijk in je buurt te zijn of is regelmatig "toevallig" op plaatsen te vinden waar jij ook bent.
  • Wanneer iemand telkens oogcontact zoekt en dit oogcontact langer aanhoudt dan 5 seconden, dan is deze persoon mogelijk met je aan het flirten. Een goede vriend of kennis, die geen bijbedoelingen heeft zal je vaak aankijken, maar dit zullen dan slechts korte blikken zijn.
  • Je ontvangt zeer regelmatig sms'jes of mailtjes, met aardige opmerkingen en belangstellende vragen.
  • Wanneer je met de betreffende persoon in gesprek bent komt deze steeds vaker dicht bij je staan of zitten. Hij of zij buigt zich steeds dicht naar je toe tijdens het praten.
  • Degene die met je flirt zal je wellicht steeds heel subtiel aanraken. Soms zal dit een toevallige aanraking lijken en soms is de aanraking duidelijk met opzet. Bijvoorbeeld de "hug" die de persoon je geeft bij iedere mogelijke gelegenheid.

Vriendelijkheid of geflirt?

Het kan zijn dat de persoon in kwestie echt alleen maar aardig is, en ondanks dat al bovenstaande signalen zich voordoen, geen andere bedoelingen heeft. Bij een goede vriend of vriendin is de scheidslijn tussen vriendschap en flirten soms heel moeilijk te ontdekken. Als je de vriendschap met degene die met je flirt wilt behouden en geen relatie met die persoon wilt, dan is de enige oplossing het bespreekbaar te maken. Bij iemand van dezelfde sekse als jij, zul je wellicht niet gauw denken dat deze met je flirt, maar ook dan kan er sprake van zijn dat deze persoon gevoelens voor je heeft waar jij je niet van bewust bent. Wanneer je het vermoeden hebt dat een bekende van je met je flirt dan zul je moeten afwegen of je wel of niet iets met deze persoon wilt of dat je een einde moet maken aan het geflirt door de persoon erop te wijzen dat de gevoelens niet wederzijds zijn.
Gerelateerde artikelen
Flirten, hoe doe je dat?Flirten doen sommige jongeren zonder moeite de hele dag door, anderen moeten er echt over na gaan denken wat ze zullen d…
Hoe word je een echte flirt?Hoe word je een echte flirt?Flirten gaat voornamelijk over lichaamstaal. Het gaat de ene vrouw natuurlijk af en de andere heeft geen idee hoe ze dit…
Flirten als je verliefd bentFlirten als je verliefd bentIs een originele openingszin tijdens het flirten als je verliefd bent belangrijk? Of is de lichaamstaal tijdens het flir…
Flirten? Iedereen kan het!Misschien ben jij een van die mensen die nog niet de ware tegen het lijf is gelopen. Die blijft huilen bij het zien van…
Hoe versier ik iemand in het buitenland?Hoe versier ik iemand in het buitenland?Overal ter wereld wordt geflirt en proberen man en vrouw elkaar te versieren. Hoe versier ik als Nederlander iemand in h…

Reageer op het artikel "Hoe weet je of iemand met je flirt"

Reactie

Zafira, 24-10-2013 00:31 #1
Waarom krijg ik dubbele signalen. De ene keer doet hij moeite om met mij te praten en kijkt continue in mijn ogen en lacht continue naar me. Maar ik ben een erg verlegen persoon en ik negeer hem soms ook niet bewust. Wat moet ik nou doen!

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 08-09-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!