InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Flirten via sms: flirt texting

Flirten via sms: flirt texting

Flirten via sms: flirt texting Wie kan zich nu nog een maatschappij voorstellen zonder telefoons en zonder sms? Een fenomeen wat steeds populairder wordt is het ‘flirt texting’ . Een flirterig smsje sturen naar je scharrel of nieuwe vlam. Wat is dit nu? En wat zijn de voor- en nadelen hiervan? En wat zijn de beste tips? Lees er alles over in dit artikel.

Wat is flirt texting?

De flirt sms ontstaat vaak door het eerste contact dat in een kroeg of op andere gelegenheid is gemaakt. Nummers tussen man en vrouw worden uitgewisseld. Omdat elkaar bellen toch wel eng en spannend kan zijn, wordt er een smsje gestuurd. Om er een date uit te slepen of misschien wel meer, wordt er een flirterig smsje geschreven. Dit is wat het flirt texting inhoud. Een modern proces in het vinden van een partner.

Een voordeel van het smsen is dat je de persoon die je smst niet kunt zien. Je kunt je onzekerheden verbergen en je enigszins een betere versie van jezelf laten zien. Een nadeel van het smsen is dat je heel kort een concreet je berichtjes moet versturen. En al helemaal als je het in een flirterige stijl wilt plaatsen.

Flirt tips voor de flirt sms

Houdt het simpel

Wanneer je een smsje stuurt, houdt het dan simpel en concreet, niet te veel en vooral niet te moeilijk. Er bestaat altijd een kans dat je niet of misschien verkeerd begrepen wordt. Dan is de hele essentie van het berichtje weg. Flirten is speels en luchtig dus kom niet meteen met hele verhalen over je leven en stel ook geen vragen waar je een lang antwoord op moet geven.

Controleer de geadresseerde

controleer altijd naar wie je je flirt sms toe stuurt. Je wilt niet eindigen met het feit dat je je smsje naar je baas, moeder of schoonouders hebt gestuurd.

Sms niet wanneer je dronken bent

Flirt texting is echt een no-go zone wanneer je aangeschoten of dronken bent. Voor je het weet stuur je dingen waar je de volgende dag spijt van hebt of lees je dingen terug die je relatie met de andere persoon voorgoed hebben veranderd.

Weet wat je smst

Smsjes kunnen wanneer de ontvanger dit wilt altijd bewaren. De andere persoon kan jouw smsjes dus aan anderen laten lezen of in het ergste geval op internet zetten. Stuur daarom ook nooit pikante of naaktfoto’s van jezelf.

Zorg dat de timing klopt

Je mag de persoon best even laten wachten voordat hij een smsje van je ontvangt. Maar laat hier nooit dagen overheen gaan. Het is niet leuk wanneer je in spanning wacht op een smsje van je vlam om hier een dag op te moeten wachten. Stuur dus dezelfde dag en het liefst hetzelfde uur nog een reactie.
© 2011 - 2018 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Flirten via sms: flirt texting"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 15-06-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!