InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Succesvol flirten voor mannen: 11 gouden regels

Succesvol flirten voor mannen: 11 gouden regels

Succesvol flirten voor mannen: 11 gouden regels Die ene vriend van je durft iedere vrouw aan te spreken en negen van de tien keer heeft hij succes met flirten. Hij ziet er niet speciaal uit, is een beetje kalend met een beginnend buikje en toch lukt het hem keer op keer dames te verleiden. Moet je volgens regels flirten en is flirten voor mannen anders dan voor vrouwen?

Voor succesvol flirten is een speciale uitstraling niet nodig

Het is niet van belang hoeveel geld je bezit of je overgewicht hebt of kaal bent. Het gaat om je uitstraling. Deze mannen hebben niets te verliezen en hebben keer op keer succes. Hoe dit komt? Ze weten dat ze niets te verliezen hebben! Heel veel vrouwen hebben graag contact en willen een man in hun leven. Succesvol flirten heeft met een rustige, zelfverzekerde uitstraling te maken.

Succesvol flirten begint bij aanwezigheid

Deze mannen zijn zich bewust van hun uitstraling. Met name humor is belangrijk. Zorg ervoor dat je een goed gevoel voor humor ontwikkelt. Als je een vrouw kan laten lachen heb je al de helft van haar hart gewonnen! Zelfverzekerde mannen met gevoel voor humor hebben charisma en kunnen meestal succesvol flirten.

Luister op een actieve manier!

Laat merken dat je het belangrijk vindt wat ze te vertellen hebben. Knik instemmend met je hoofd en herhaal in eigen woorden wat ze gezegd hebben. Stop met blondjes-moppen en behandel vrouwen gelijkwaardig. Reageer niet verbaasd als de vrouw in kwestie afdelingsmanager is!

Leef in het NU!

Pluk de dag en ga ervoor. Probeer er alles uit te halen. Probeer alles om dat wat je wil hebben te krijgen. Lukt het niet: dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan.

Volgens de regels flirten hoeft niet: ga op stap en heb plezier

Hou op met klagen over je leven en over de vrouwen die je maar niet kunt krijgen. Kom uit die luie stoel en neem actie! Als je risico’s durft te nemen en de dames aanspreekt moet je eens beet hebben. Niet opgeven! Volgens de regels flirten hoeft ook niet. Ga er gewoon op uit, heb plezier en wie weet kom je de ware tegen. Als je plezier hebt ben je meestal ook leuker.

Blijf jezelf!

Als je je beter voordoet dan je bent val je toch door de mand. Ben een betere kopie van jezelf…..

Flirten voor mannen: poets je tanden, gebruik deodorant en verzorg je handen

Goede mondhygiëne is belangrijk! Heb je gewerkt: was je handen en smeer ze in. Zorg dat je nagels kort en verzorgd zijn. Ga desnoods eens een keer naar de manicure. Flirten voor mannen is niet zoveel anders dan flirten voor vrouwen: de gewone dagelijkse verzorging is wel het minste.

De totale look is belangrijk

Kleed jezelf met flair en bekijk jezelf door je oogharen voor de spiegel. Ziet het er verzorgd uit? Zijn de schoenen gepoetst? Broek en overhemd gestreken? Past de broek goed? Een bouwvakkerdecolleté is zeer afstotend. Draag shirts die voldoende lang zijn. Geen onnodig been- of borsthaar te zien? Flatteren de kleuren je? Bij twijfel kun je bij aankoop in de betere zaken om (kleuren)advies vragen. Het hoeft niet duur te zijn. Maar zorg dat het schoon, heel en gestreken is.

Update je kapsel bij de kapper

Mooi, glanzend en verzorgd haar is een teken van gezondheid en klasse. Dan kan ook bij heren waar de haren wat aan het dunnen zijn.

Verleiden is complimentjes geven

Gebruik geen onbeschofte one-liners. Zo wil een vrouw niet aangesproken worden. Gebruik zinnen als: je ziet er weer geweldig uit vanavond. Wat zie je er slank uit in die jurk. Wat een leuk kapsel! Ik vind het leuk met je te praten. Dat is verleiden.

Succes met flirten leer van successen van anderen

Of ga eens met een vriend mee op stap wiens flirtvaardigheden succesvol zijn. Observeer die vriend die het iedere keer weer lukt of volg een flirttraining.
Gerelateerde artikelen
Flirten als je verliefd bentFlirten als je verliefd bentIs een originele openingszin tijdens het flirten als je verliefd bent belangrijk? Of is de lichaamstaal tijdens het flir…
Wat niet doen bij het flirten?Flirten is een manier om mensen te laten merken dat je belangstelling voor ze hebt. Als je het goed doet maak je jezelf…
Hoe word je een echte flirt?Hoe word je een echte flirt?Flirten gaat voornamelijk over lichaamstaal. Het gaat de ene vrouw natuurlijk af en de andere heeft geen idee hoe ze dit…
Flirtgedrag van de manFlirtgedrag van de manZiet hij me wel of niet staan? Gaat dit naar een serieuze relatie of een simpele ‘one night stand’? Hoe herken je de sig…
Hoe weet je of iemand met je flirtHoe weet je of iemand met je flirtWanneer iemand met je flirt is dat soms heel duidelijk merkbaar, maar soms ook niet. Als iemand een bekende van je is he…
Bronnen en referenties
  • De Flirtgids. Auteur J. Reinsma en E. Popelier. ISBN10 9058777421ISBN13 9789058777423
  • Zakelijk flirten. Auteur M. Wiersma.ISBN10 9049102581ISBN13 9789049102586
  • Masterflirt. Auteur Tijn van Ewijk. ISBN10 902255595XISBN13 9789022555958

Reageer op het artikel "Succesvol flirten voor mannen: 11 gouden regels"

Reactie

Rolfbeerentz (infoteur), 17-06-2011 10:10 #1
Wees jezelf is altijd een slechte tip. Je moet jezelf probeer te verbeteren en aan te passen. Reactie infoteur, 17-06-2011
Hoi, Rolf:

er staat ook "ben een betere kopie van jezelf".
"Wees jezelf" moet je dan ook niet letterlijk nemen. Iedereen doet zich een beetje beter voor dan hij is. Als het maar niet onnatuurlijk wordt en je jezelf totaal anders voordoet dan je bent. Dan zal de ander zeer vlug afknappen.

Met vriendelijke groet, Tina.

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 18-11-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 1
Schrijf mee!