InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Wat niet doen bij het flirten?

Wat niet doen bij het flirten?

Flirten is een manier om mensen te laten merken dat je belangstelling voor ze hebt. Als je het goed doet maak je jezelf er zo onweerstaanbaar mee dat andere mensen geen weerstand aan je kunnen bieden. In dit artikel heb ik een aantal dingen beschreven die je vooral niet moet doen als je het bovenstaande wilt bereiken.

Wat niet te doen bij het flirten:

Het leven te serieus nemen

Mensen die van simpele dingen iets leuks weten te maken worden meer gewaardeerd. Ook op de werkvloer is dit het geval. Het is niet alleen zaak om je taken serieus te nemen, maar voeg er ook plezier en humor aan toe. Dit is ook een manier van flirten. Als je het leven te serieus neemt, loop je het gevaar dat mensen je saai en onbuigzaam vinden.

Je seksualiteit gebruiken op ongepaste of oneerlijke wijze

Sommige mensen gebruiken hun seksualiteit om een potentiele partner te verleiden. Vaak werkt dit averechts en je kunt dit beter niet doen. Als je deze boodschap teveel uitzendt als je aan het flirten bent, geef je het verkeerde signaal af. Je trekt dat mensen aan die alleen maar op seks uit zijn, terwijl jij bijvoorbeeld juist een serieuze relatie zoekt.

Bang zijn voor je seksualiteit

Het tegenovergestelde zie je bij mensen die bang zijn voor reacties die ze bij anderen uitlokken door hun gedrag of verschijning. Ze durfen niet te flirten omdat ze niet om weten te gaan met de aantrekkingskracht die ze uitoefenen. Dit is natuurlijk eeuwig zonde. Je kunt gewoon accepteren dat het een natuurlijk iets is dat potentiële partners zich ook op een seksuele manier tot je aangetrokken kunnen voelen. Het is de kunst een middenweg te vinden.

Vergeten dat je een seksueel wezen bent

Er zijn zat leuke en aantrekkelijke mensen die genoeg mannen of vrouwen aantrekken, maar waarbij het telkens op een vriendschapniveau blijft steken. Dit komt vaak omdat ze zich 'gewoon' aardig en leuk gedragen, maar nooit een boodschao uitzenden die laat zien dat ze daarnaast ook heel sexy kunnen zijn; ze flirten niet op de goede manier. Durf ook eens een prikkelende opmerking te maken of iemand aan te raken op een sensuele manier.

Bang zijn om iemand te laten zien dat je hem/haar wel ziet zitten

Hoe vaak komt het niet voor dat mensen flirten bij de vleet, maar als ze dan iemand tegenkomen die ze echt wat doet helemaal dichtklappen? Vaak komt dit voort uit de angst om afgewezen te worden. Het is echter heel belangrijk om je kwetsbaar op te durven stellen. Het zou zonde zijn om hierdoor de liefde van je leven te laten lopen. Probeer dus niet bang te zijn om je echte gevoelens te laten zien.

Vergeten hoe geweldig je bent

Bij flirten en dus contact maken met andere mensen is het ontzettend belangrijk om lekker in je vel te zitten. Vaak lijken andere mensen interessanter, grappiger of knapper.Probeer van anderen te verwachten dat zij ook zo over jou denken. Hou van jezelf en vergeet niet hoe geweldig je bent!
© 2009 - 2019 Margreet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Flirtboekje

Reageer op het artikel "Wat niet doen bij het flirten?"

Reactie

Lotte, 14-06-2011 16:52 #1
Superartikel! Ben ook bang, maar moet dat niet zijn ;)

Infoteur: Margreet
Laatste update: 07-09-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Reacties: 1
Schrijf mee!