InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Waarom zijn vrouwen gek op uitverkoop?

Waarom zijn vrouwen gek op uitverkoop?

De meeste vrouwen zijn gek op shoppen. Wanneer de uitverkoop start rennen veel Nederlandse vrouwen massaal naar de winkels. Nederlandse vrouwen zijn dol op de sale, uit een onderzoek blijkt dat 88 procent van de vrouwen regelmatig haar kleding in de uitverkoop koopt. In dit artikel lees je waarom vrouwen gek zijn op de uitverkoop.

Geld besparen

Vrouwen denken geld te besparen wanneer zij in de uitverkoop kleding kopen. Normaal betalen zij voor een kledingstuk bijvoorbeeld 50 euro en in de uitverkoop 25 euro. Dit wordt dan als een koopje gezien en daarom gekocht. Maar wordt er echt geld bespaard tijdens de uitverkoop door vrouwen? Nee, veel vrouwen kopen meer kleding tijdens de uitverkoop, dan ze normaal zouden kopen.

Impulsaankopen

Er worden veel impulsaankopen gedaan tijdens de uitverkoop. Ruim 63% van de aankopen tijdens de uitverkoop zijn impulsaankopen. Een impulsaankoop is een aankoop van iemand die hier oorspronkelijk niet de bedoeling toe had.

Hoe meer hoe beter

Vrouwen gaan vaak shoppen tijdens de uitverkoop, omdat ze met hetzelfde budget twee keer zoveel kunnen kopen. Veel vrouwen verkiezen kwantiteit (hoeveelheid producten) boven kwaliteit. Er worden tijdens de sale veel producten dubbel gekocht of in meerdere kleuren.

Niet hoeven liegen

40 procent van de vrouwen liegt regelmatig over haar aankopen tegen haar man. Ook veel vrouwen liegen over de prijs van een item dat zij gekocht hebben. Wanneer vrouwen hun aankopen in de uitverkoop hebben gekocht, hebben zij het gevoel dat ze hier niet over hoeven te liegen. De prijs van de aankoop is dan redelijk in de vrouwen haar ogen.

Goedkoop aankopen doen voor kinderen

Veel vrouwen kopen kleding voor hun kinderen tijdens de uitverkoop. Dit doen zij omdat kinderen snel uit de kleding groeien en het daarom zonde is om de volle prijs te betalen. Ook blijft er op deze manier geld over om ook kleding voor zichzelf te kopen.

Online uitverkoop

Veel webshops hebben tegenwoordig ook online sale. 60 procent van de vrouwen koopt regelmatig haar aankopen online. In de uitverkoopperiode worden er meer aankopen gedaan op webshops.

Ergernissen voorkomen

Een reden waarom vrouwen tijdens de uitverkoop graag online kleding kopen is omdat ze dan niet te maken hebben met ergernissen op de winkelvloer. Veel vrouwen ergeren zich tijdens de uitverkoop aan de graaibakken, de rommel in de winkel en de drukten. Ook is vaak de juiste maat niet aanwezig. In de webwinkel kan je in één oogopslag zien of jouw artikel aanwezig is in jouw maat.

Conclusie

Vrouwen houden van shoppen en doen dit graag tijdens de uitverkoop. Dit doen zij om meerdere redenen: geld besparen, meer kunnen kopen voor hetzelfde geld, niet te hoeven liegen over aankopen en om goedkoop kleding te kopen voor de kinderen. Daarnaast kiezen veel vrouwen er tegenwoordig voor om hun aankopen online te doen. Op deze manier ontwijken zij de ergernissen op de winkelvloer.
© 2013 - 2019 Sharona1991, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Voor echte fashionista's is shoppen helemaal het einde. Helaas is het kopen van kleding, schoenen en andere mode een dur…
Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopSale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopWie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer…
Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?Tuinmeubelen en tuinartikelen zijn vaak erg prijzig. Wanneer je wil besparen op de kosten van tuinmeubelen moet je deze…
Bronnen en referenties
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/63929-shopaholic-of-shoppen-haten-waarom-mannen-shoppen-haten.html
  • http://www.nu.nl/lifestyle/2855008/nederlandse-vrouw-gek-uitverkoop.html

Reageer op het artikel "Waarom zijn vrouwen gek op uitverkoop?"

Infoteur: Sharona1991
Laatste update: 27-08-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!