Reacties
Anja, 10-02-2010
We zijn al lang (zeker half jaar) aangemeld bij het \'bel me niet\' regeister. Toch word ik nog regelmatig gebeld. Hoe kan je ze aanpakken? Als ik zeg dat ik hun gegevens wil noteren krijg ik die niet en is het gesprek snel ten einde. Ook het telefoonnummer is niet te zien. Vandaag nog gebeld door de PZC (Provinciale Zeeuwse Courant) Spreek ik met mevrouw KIk? Nee meneer, hoe komt u aan mijn nummer? Ja U heeft onlangs een proefabbonnement op onze krant gehad, u kunt nu voordelig… bla… bla.
Meneer! waar haalt u mijn nummer? heeft u zelf opgegeven mevrouw Kik. Ik ben mevrouw Kik niet. De fam Kik heeft dit nummer al 5 jaar niet meer. Belt u soms met gegevens uit een oud bestand? uh… ja… uh… nee… uh… opgezocht… uh… ik weet het niet precies… Dan weten ze het niet meer en werd ik naar het belmeniet register verwezen. Daar sta ik al aangemeld mijnheer. Dan moet u het nog maar eens doen. Fijne avond gewenst, dag! Wat moet ik hier mee? Ik heb idd nu voor de derde keer het bel me niet register geactiveerd.Reactie infoteur, 10-02-2010
Hoi, heel vervelend en herkenbaar. In dit geval van de PZC heb je te maken met een telefoontje op basis van een telefoonnummer van een klant, echter uit hun oude bestand. Waarschijnlijk heeft deze familie nooit een ander nummer doorgegeven, wellicht om niet telefonisch meer benaderd te worden. In dit geval helpt je inschrijving in het bel-me-niet register dus niet. Omdat je al ingeschreven bent, kunnen zij je ook niet op jouw aanvraag wederom inschrijven. Het zou wel netjes zijn als ze jouw telefoonnummer bij de naam van die andere familie verwijderen. Voor alle andere gevallen geldt dat je toch moet proberen op basis van denaam van het bedrijf dat belt, een klacht in te dienen. Je zult niet de enige zijn, en meer klachten zorgen ervoor dat een dergelijke overtreder van het bel-me-niet register aangepakt kan worden. succes, groetjes, Annika