InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Signalen dat hij je leuk vindt

Signalen dat hij je leuk vindt

Signalen dat hij je leuk vindt Je kent hem nu een tijd en wil graag weten wat hij nu eigenlijk van je vindt. Vindt hij je nu leuk of niet? Maar hoe kom je daar achter? Door te letten op zijn lichaamstaal, gedrag en door wat hij zegt. Ook zijn vrienden spelen een rol. Hier volgen meer dan 30 signalen waaraan je kunt merken dat hij je leuk vindt.

Lichaamstaal

Je kan veel aflezen aan de lichaamstaal die een jongen laat zien. Natuurlijk is niet iedere jongen hetzelfde en laten ze niet allemaal dezelfde signalen zien. Maar er zijn signalen waar iemand niet voor kiest. Dit zijn de onbewuste lichaamssignalen. Het meest opvallende is misschien wel zijn warme glimlach als hij naar je kijkt. Krijgt hij rode wangen wanneer je met hem praat? Dat is een zeer goed teken want je maakt hem zenuwachtig! Als hij meer moeite heeft om met jou te praten dan met andere meisjes, weet je dat hij je leuk vindt.

Aan zijn gezicht zijn nog meer dingen te zien. Hij kan bijvoorbeeld zijn wenkbrauw omhoogtrekken wanneer hij iemand ziet die hij leuk vindt. Wanneer hij je écht leuk vindt, kan hij tijdens jullie gesprek de hele tijd met zijn wenkbrauwen een beetje omhoog naar je blijven kijken. Dat kan er een beetje gek uitzien, maar ach, dat moet je maar voor lief nemen. Daarnaast zullen zijn pupillen wat groter worden. Dat gebeurt automatisch als je praat met iemand die je leuk vindt. Ook kan hij zijn mond een klein beetje open doen wanneer hij je voor het eerst ontmoet. Hij zal zich daarnaast groter en breder voordoen zodat je niet om hem heen kan, gaat met zijn benen wijd zitten of duwt zijn borstkas meer naar voren. Let er op of hij zijn lichaam naar jouw kant richt. Als zijn knieën of voeten naar jouw richting wijzen is dat een goed teken! Dit zijn trouwens allerlei bewegingen die zijn lichaam meer openstellen voor degene die hij leuk vindt.

Wanneer mensen elkaar mogen gaan ze elkaar ook spiegelen. Bijvoorbeeld, wanneer jij achterover leunt, gaat hij ineens ook achterover leunen. Mannen die in de buurt zijn van iemand die ze leuk vinden gaan ook ineens meer friemelen aan bijvoorbeeld hun haar of kleding. In ieder geval wil hij er zo voor zorgen dat alles goed eruitziet. Merk je dat hij deze moves vertoont? Dan zit je wel goed.

Oogcontact

Een verlegen jongen die je leuk vindt zal proberen zo onopvallend mogelijk naar je te kijken. Wanneer hij merkt dat jij zijn starende blik hebt gezien, zal hij snel de andere kant op kijken. Hij voelt zich betrapt. Een jongen die niet zo verlegen is zal niet wegkijken en juist laten zien dat hij naar je staart. Als hij met je praat kun je zien dat hij pretoogjes heeft. Een man die met zijn ogen je lichaam als het ware 'scant' en die zich niet schaamt om naar bepaalde lichaamsdelen te staren heeft interesse in je als een seksuele partner. Maar of hij je dan echt leuk vindt om wie je bent?

Lichaamscontact

Een verlegen jongen kan even schrikken als je hem onverwachts aanraakt. Je aanraking is dan even te veel. Een ander kan juist zijn best doen om zoveel mogelijk kansen te benutten om je aan te raken. Hij knuffelt je misschien graag, houdt ervan met je te stoeien of raakt je 'toevallig' aan wanneer jullie langs elkaar lopen. Hij kan ook doen alsof hij iets uit je haar haalt, of een stofje van je shirt wegvegen. Allemaal excuses om zoveel mogelijk aan je te zitten.

Aandacht trekken

Een jongen die je leuk vindt zoekt allerlei manieren om jouw aandacht te trekken. Heb je gemerkt dat je hem ineens overal tegenkomt? Dat is niet toevallig. Hij wil dat jij hem zoveel mogelijk ziet. Aandacht trekken kan hij ook door grapjes te maken in een groep en kijken of jij erom lacht. Hij kan ook ineens stoerder gedrag vertonen of stomme dingen uithalen die hij anders niet snel zal doen. Zolang hij maar merkt dat jij dan naar hem kijkt.

Indruk maken

Jongens willen graag laten zien dat zij een goede partij zijn voor hun liefde. Naast zijn (misschien soms slechte?) gevoel voor humor en zijn machogedrag kunnen ze ook ineens opscheppen over hoe goed ze wel niet verdienen, hun prestaties op het gebied van sport of studie, wat voor auto ze hebben of wat hun toekomstplannen zijn. Hij zal zich misschien beter verzorgen, door harder te gaan sporten, naar de kapper te gaan of hippere kleding te kopen.

Vrienden

Wanneer een jongen een meisje leuk vindt, zal hij dit vertellen aan zijn vrienden. Stellen zijn vrienden vragen aan jou of je vriendinnen? Willen ze weten wat jouw mening is over hem, of jij een vriend hebt of maken ze plagende opmerkingen wanneer je langs hem loopt? Dan zit je goed. Als hij wat verlegen is kan hij zelf via jouw vrienden meer informatie over jou krijgen. Is hij populair en heeft hij veel vriendinnen, kijk dan goed of hij jou anders behandelt dan hen. Geeft hij jou meer aandacht dan zijn vriendinnen of is hij gewoon een flirt?

Cadeautjes

Een jongen kan je ineens cadeautjes gaan geven. Misschien schrijft hij gedichten voor je, of koopt hij een cd van een band die je leuk vindt. Hij kan ook attent worden door meer voor je te gaan doen en dat soms zonder dat je daarom hebt gevraagd. Misschien houdt hij ineens de deur voor je open of haalt hij iets wat je nodig hebt. Biedt hij aan om je naar huis te brengen of je fietsband te plakken? Geeft hij je complimenten? Reken maar dat hij je ziet zitten.

Hij praat niet over andere meisjes

Iemand die jou leuk vindt zal ook niet snel over andere meisjes met jou praten. In een enkel geval kan hij dit doen om te kijken of je jaloers wordt. Hoor je hem echter voor de zoveelste keer vertellen over dat ene meisje, dan is de kans klein dat hij je op die manier ziet. Hij ziet je dan eerder als een goede vriendin aan wie hij veel kwijt kan.

Hij wil alles van je weten

Een spontane jongen zal veel vragen aan je stellen om zijn interesse te tonen. Hij wil alles van je weten en kijkt of jullie interesses met elkaar overeenkomen. Hij zal ook vragen stellen om erachter te komen of je een vriend hebt door bijvoorbeeld te vragen wat je in het weekend doet. Als je ooit een jongensnaam noemt wil hij meteen alles over die jongen weten om erachter komen kijken in hoeverre hij concurrentie heeft. Misschien probeert hij zijn concurrentie wel naar beneden te halen om hemzelf beter te laten lijken. Bij verlegen jongens zal je zelf meer initiatief moeten nemen. Als hij merkt dat jij interesse in hem toont zal hij zich langzaam aan meer open stellen en meer persoonlijke dingen vertellen.

Meisjes plagen, kusjes vragen

Wanneer een jongen je plaagt, is er een grote kans dat hij je ziet zitten.

Hij wil zoveel mogelijk contact met je hebben

Hij kan ook de meest stomme dingen aan je vragen die hij eigenlijk wel weet, maar hij doet dat gewoon omdat hij zoveel mogelijk tijd met je wil besteden. Hij kan proberen het gesprek met je zo lang mogelijk te laten duren. En als je er niet meer bent, stuurt hij je het ene sms'je na de andere en belt hij op de meest vreemde tijden. Een man die nooit initiatief neemt om contact op te nemen is óf heel verlegen óf heeft gewoon geen interesse in je. Als hij zegt dat hij je terug gaat bellen, maar dat nooit doet, is hij niet geïnteresseerd. Wanneer jij degene bent die telkens het initiatief moet nemen tot contact, is het foute boel.

Hij onthoudt alles

Iemand die je leuk vindt zal belangrijke data onthouden, zoals je verjaardag of verjaardagen van familieleden of vrienden.
Zelfs dingen waarvan je vergeten was dat je die ooit aan hem hebt verteld weet hij nog te herinneren.

Jij bent zijn nummer 1

Hij zet jou op nummer 1 qua prioriteit. Normaal heeft hij een druk leven, is hij altijd met zijn vrienden, aan het werk of in de sportschool, nu wil hij niks liever dan bij jou zijn.

Kortom

Als een jongen graag bij je is, je aan het lachen maakt en alles van je wil weten, heb je een grote kans dat hij je leuk vindt!
© 2011 - 2014 Langenback, gepubliceerd in Man en vrouw (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?Hoe weet je of een meisje jou leuk vindt?Ze is verliefd op me...ze is niet verliefd op me...Als je een meisje leuk vindt, wil je natuurlijk graag weten of het we…
Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?Hoe weet je of een jongen jou leuk vindt?Vindt die leuke jongen jou inderdaad net zo leuk als jij hem? Is hij stiekem misschien zelfs verliefd op je? Je kunt het…
Films, hoe kies je je mening?Films, hoe kies je je mening?Iedereen kijkt wel eens een film. Of het nou in de bioscoop is of thuis in de woonkamer voor je televisie, eens in de zo…
Hoe weet je dat een jongen verliefd op je is?Hoe weet je dat een jongen verliefd op je is?Stel jij bent verliefd, hoe weet je dan of de persoon in kwestie ook verliefd op jou is? Je kan het natuurlijk gewoon vr…
Signalen dat zij je leuk vindtSignalen dat zij je leuk vindtWanneer vindt een meisje je leuk? Vrouwen laten op verschillende manieren zien dat zij een man leuk vinden. Als je goed…
Bronnen en referenties
  • http://wiki.answers.com/Q/Discuss:What_are_signs_a_guy_likes_you_that_you_might_be_missing
  • http://www.ifaguylikesyou.com/
  • http://www.ivillage.com/18-body-language-clues-say-hes-interested-definitely/4-a-283709?p=2

Reageer op het artikel "Signalen dat hij je leuk vindt"

Reacties

Pizza, 13-07-2014 10:50 #10
Hoi,

Ik ben 15 en ik heb een gevoel dat mijn broers beste vriend verliefd op me is. Gisteren 12/07/14 ging hij heel dicht naast me zitten aan me been zitten enzo. Ik lachte maar een beetje maar mijn broer keek erg boos. Mijn broer is nogal beschermend over mij maar ik vind zijn beste vriend ook best leuk. Toen mijn broer weg was ging hij de hele tijd aan me zitten en "plagen". Eerder die avond toen hij net binnen kwam keek hij me aan en lachte de heletijd. Daarna ging hij naast me zitten en bleef hij maar staren. De vriend van mijn broer is 18 jaar oud en hij is erg lief. Maar ik ben bang dat als hij mij leuk vind en ik hem en we krijgen war dat mijn broer erg boos word…

Wat moet ik doen?

Amber, 09-03-2014 21:40 #9
Ik ben verliefd op een jongen bij mij in de klas. Ik heb hem al verteld dat ik heb leuk vind en hij heeft gezegd dat hij mij niet leuk vind en hij zei erbij dat omdat hij mij niet leuk vindt dat, dat niet betekend dat hij mij haat ofzo. Echt heel lief. We hebben daarna nooit gepraat, want ik was daar te bang voor. Paar maandjes later op een maandag begon hij opeens tegen mij te praten en sindsdien lachen we ook veel met elkaar en hij kijkt ook heel vaak naar me. Ik twijfel nu echt of hij mij leuk vindt of niet, want hij praat vaak met me, kijkt me aan, lacht heel lief naar me, draait zich ook naar mij toe, hij zit ook vaak aan zijn haar als ik in de buurt ben en hij strekt zich heel vaak uit als ik achter hem zit en dan heb ik het idee dat hij naar me kijkt. Ik weet het allemaal niet meer, kan iemand mij helpen?

Kelly, 26-02-2014 02:59 #8
Ik heb een probleem, ik heb een vriendje en ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Als ik bij hem ben is het ook altijd gezellig. Het is ook niet de eerste keer dat we iets hebben. Alleen als ik hem een berichtje stuur, dan zie ik hem online komen maar hij zegt niks terug, heeft hij dan geen zin om te praten? En dit is iedere keer zo. Wat ook een probleem is. Is dat als ik bij hem ben dat ik soms niet wat te doen of te zeggen bijv. Als er zo'n stilte komt. Help me.

Sem, 12-10-2013 15:14 #7
Ik zit heel erg te twijfelen of een jongen mij leuk vind die bij mij in de klas zit. We doen allebei een BBL opleiding dus ik zie hem 1 dag in de week op school en af en toe spreken we s' avonds wel eens af en een sigaretje te roken. Hij zegt dat hij mij leuk vind en zijn vriend ( ook een collega van mij ) zegt dat dat ook zo is. Als je dit zo leest denk je dat dit ook de waarheid is, maar in het weekend appt hij mij nooit omdat hij met vrienden in cafeetjes zit en in het weekend spreken we ook nooit af. Ik heb soms het gevoel dat hij me aan het lijntje houdt. Aan zijn vrienden verteld hij ook nooit iets over mij. Toevallig dat zijn vrienden het nu wel weten omdat ik laatst een foto van ons op facebook heb gezet. 9 van de 10 keer als ik een jongen leuk vind, dan vinden zij mij niet leuk. En als een jongen mij leuk vind voel ik niks voor hen. Het is bij mij altijd 1 van de 2. Ook zet hij steeds een foto van een meisje die bij hem in de buurt woont op facebook. Zijn profiel foto is samen met dat meisje. Ik heb hier zo'n raar gevoel bij. Hoe kan ik weten dat hij de waarheid spreekt en mij echt leuk vind? Groetjes

Daniek, 22-07-2013 00:24 #6
Hey. Kan iemand mij helpen? Ik heb op skivakantie een jongen ontmoet. Hij had daar een zomerfling en ik merkte dat ik dat eerst wel jammer vond. De laatste dag hoorde ik van zijn zusje dat hij me leuk vond. Het andere meisje vond hij namelijk niet echt leuk. Hij woont in België. Nu heb ik hem toegevoegd op facebook en is hij tegen me gaan praten. Ik vind hem leuk en hij vroeg of hij naar me toe zal komen. Wat moet ik doen? Het lijkt me heel leuk maar een langeafstandsrelatie? En ik weet niet of hij me echt leuk vind of gewoon een flirter is. Elke keer als ik hem zag op vakantie begon hij wel te a
lachen en keek hij me na. Groetjes Daniek!

Finney, 27-06-2013 20:54 #5
Wil iemand me helpen? Gister vroeg m'n vriendin aan die jongen die ik leuk vindt of hij verliefd op me is, hij glimlachte maar zei nee. Ik heb geen flauw idee wat hij nou bedoelt! Moet ik zijn woorden geloven of zijn blik? Pfff… Ik heb echt geen flauw idee wat ik er mee moet. iemand tips? Please? X hopeloze Finney

Angelique, 15-06-2013 00:02 #4
#Kimia
Goed, je kent zijn naam. Verder; zit hij in je klas? Wat weet je over hem? Zijn vrienden, ken je hun (goed)? Probeer zo meer informatie over die jongen te pakken krijgen. En hoe weet je of hij zich echt in je interesseert? Probeer vaak in zijn buurt te zijn en let goed op naar wie hij kijkt. Als je merkt dat hij best vaak naar je kijkt dan kun je een stap verder gaan. Probeer vaak in de buurt te zijn 'toevallig' en lach soms als hij vb. iets grappigs deed of iets grappigs vertelde dat je ook hoorde. Zo zal hij kunnen zien dat je hem best grappig vind. Probeer niet te veel met je haar te draaien of te prutsen aan iets ofzo, want jij bent degene die wilt weten wat hij van je vind, toch? Als je merkt dat hij vaak naar je staart, of wanneer hij stoerder of meer macho doet in jouw buurt, dan weet je dat hij jou misschien leuk vindt en probeer zo min mogelijk te reageren. Probeer zelfs niet om te kijken. Hij zal dan zien dat het je niet echt uitmaakt of jou niets doet als hij nu macho of verlegen is. Dan zal hij jou aandacht op een andere manier proberen te trekken mocht hij je ook leuk vinden.

Verder kan ik niet helpen want ik weet niet echt hoe de situatie zit. Maar als je alles hebt geprobeerd, en na maanden blijft hij nog steeds naar je kijken maar de situatie verandert niet, dan zal hij waarschijnlijk niet zo geinteresseerd in je zijn.

Succes!
Angelique

Kimia, 02-05-2013 16:54 #3
Wat moet ik doen als ik hem niet ken alleen zijn naam :hij is denk ik wel populair en soms voel ik dat die naar mij kijkt ma ja ik durf ni met hem te praten ik denk da die een durver is waarom komt die dan niet praten met mij misschien is hij ni geinteresseerd en als die kijkt is da misschien dat die denkt da ik lelijk ben ohh ik weet niet HELP! hopeloos verliefd

Jantjevanfatsoen, 27-03-2013 22:39 #2
Hallo Comanche,

Ik ben zelf een jongen en begrijp je probleem. Je moet absoluut niet denken dat hij je niet meer leuk vindt omdat je een fout hebt gemaakt. Iedereen maakt namelijk weleens fouten. Wat je wel moet beseffen is dat er verschillende jongens bestaan. Sommige vallen alleen op uiterlijk, andere alleen op innerlijk of misschien beide. Of je het er mee eens bent of niet: een jongen kijkt altijd eerst naar je uiterlijk. Dat zit namelijk in onze natuur. Je weet vast wel van jezelf of je een cutie bent of niet. Is dit het geval dan hoef je iets minder moeite te doen om zijn aandacht te trekken. Is dit niet het geval dan zou je iets meer ervoor moeten doen en hem bijvoorbeeld persoonlijk aanspreken.je bent in ieder geval niet meer vreemd voor hem. Geloof me: een jongen vindt aandacht fijn. Ik zou zeggen spreek hem persoonlijk aan en zeg wat je vindt. Whatsapp is leuk om aandacht te trekken maar om je punt duidelijk te maken is het handiger om hem persoonlijk aan te spreken. Als je dit een beetje eng vindt omdat hij bijvoorbeeld veel bij zn vrienden staat, kun je misschien proberen om hem aan te spreken als hij even alleen is.
Succes verder!

Comanche, 16-03-2013 12:58 #1
Heey
ik ben een meisje van 13 en vind een jongen van mijn school heel erg leuk.
Ik had hem vorige week vrijdag verteld dat ik hem leuk vind.
Terwijl ik hem nog niet eens zo goed ken: ik weet niet eens zijn achternaam.
Maar goed ik hij was zich kapot geschrokken en vluchtte weg van whatsapp.
Ik had het goed kunnen maken nog die zelfde dag, maar gister heb ik weer zo iets stoms gedaan.
Ik heb hem een engels plaatje gestuurd waarin stond dat hij een lieve lach heeft, mij aan het lachen maakt en hij super schattig is.
Hij schrok weer ik probeerden het goed te maken door sorry te zeggen en ik zei dat ik dat al 10000x had gezegt.
Hij zij ja inderdaad met een politie man popetje en ik moest erom lachen en zei toen met mijn domme kop daarom staat en you make me laught.
Toen reageerde hij niet meer en vluchtte weer uit whatapp.
En hij is wel weer online geweest maar heeft niet meer gereageerd en ik schaam me dood.
En blijf maar sorry brichten naar hem sturen ik heb het echt verknald!:'(
heeft u tips? hoe ik dit op kan lossen ik wil hem zo graag dat ik dit overhaast maar ik heb het verknald en nu weet ik het niet meer

Infoteur: Langenback
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 10
Schrijf mee!