InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Hoe weet ik of een man mij leuk vindt?

Hoe weet ik of een man mij leuk vindt?

Hoe weet ik of een man mij leuk vindt? Leer de lichaamstaal van een man beter begrijpen. Vang de signalen op en weet direct of hij interesse in je heeft en je leuk vindt. Met deze handige en makkelijke tips weet je snel of je succes hebt! Succes bij het flirten!

De eerste blik

Dit is het belangrijkste eerste signaal dat je van een man kunt opvangen. Ben je in een publieke ruimte en maak je oogcontact, dan krijg je directe terugkoppeling van een man als hij interesse in je heeft. Als een man je leuk vindt, kun je verwachten dat hij iets langer dan normaal oogcontact met je maakt. Als hij je interessant of aantrekkelijk vindt zal hij even wegkijken om vervolgens weer oogcontact te maken. Glimlach in dit geval naar hem, het zal hem aanmoedigen om contact met je te zoeken.

De ingehouden glimlach

Als een man iemand ziet die hij leuk vindt, kan hij het niet helpen om te glimlachen, dit is een natuurlijke reactie en onderdeel van het aantrekkingsproces. Een man zal echter vaak proberen om deze glimlach te onderdrukken. Let daarom op of je een onderdrukte glimlach ziet, zijn rechter mondhoek gaat mogelijk een klein beetje omhoog. Als je dit ziet, is dat een goed teken, hij heeft zeker interesse.

Houdingen van eigenaarschap

Als hij jouw tijd en aandacht wil, zal hij proberen om je iets af te schermen van de rest van de kamer. Het is onbewust gedrag om je van de competitie, andere mannen, af te schermen. Herken dit signaal als volgt, hij zal voor je gaat staan, zodat anderen je niet kunnen zien om je aandacht af te leiden, of hij zal bijvoorbeeld zijn arm op de achterkant van je stoel leggen. Mogelijk stelt hij voor om wat meer in een hoek van de kamer verder te praten.

Verandering van houding

In de natuur steekt een alfa mannetje zijn borst vooruit om breder en sterker te lijken om indruk te maken op een vrouwtje. Bij mensen is dit niet anders. Een man zal snel de neiging hebben om zín borst voorruit te steken, rechter op te gaan zitten en zijn schouders breder te maken. Wederom is dit enigszins onbewust gedrag. Hij laat je op deze manier zien dat hij voor je kan zorgen en je kan beschermen mocht dat nodig zijn. Deze houding maakt dat hij er zelfverzekerd en aantrekkelijker uitziet.

Indruk maken

Sommige mannen kiezen er voor om op een vrij publieke wijze aandacht te vragen van je. Hij zal je willen laten zien dat hij vrienden heeft en populair is. Luidruchtige grappen met vrienden zouden hierop kunnen wijzen. Ook zal de man in kwestie wat opscheppen, hij kan het ineens gaan hebben over hoe succesvol hij is, hoeveel hij verdiend, of dat hij ergens erg goed in is. Luister beleefd en laat het je niet teveel afleiden, het is zijn poging om indruk te maken en je te laten weten dat hij een goede partner en kandidaat is. Gaan zijn vrienden vragen aan je stellen, dan kan dit erop duiden dat hij aan hen heeft verteld dat hij interesse in je heeft.

Een zwervende blik

Hij zal je recht in je ogen aankijken als je praat, om te laten zien dat hij interesse heeft en naar je luistert. Maar af en toe zal zín blik zwerven naar je mond en weer terug, dit betekent waarschijnlijk dat hij eraan denkt om je te zoenen.

Aanraken

Als een man het gevoel heeft dat hij succes heeft zal hij je ook op subtiele manieren aanraken gedurende het gesprek. Als een man je arm of been aanraakt, zijn arm om je heen slaat terwijl je in gesprek bent, weet je zeker dat hij onder de indruk van je is en je leuk vindt.

Veel succes met flirten!
© 2013 - 2019 Antoniocampina, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.videojug.com/film/how-can-i-tell-if-he-is-attracted-to-me

Reageer op het artikel "Hoe weet ik of een man mij leuk vindt?"

Infoteur: Antoniocampina
Gepubliceerd: 14-10-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!