InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Hoe zorg je dat iemand verliefd op je wordt?

Hoe zorg je dat iemand verliefd op je wordt?

Hoe zorg je dat iemand verliefd op je wordt? Stel je vindt iemand heel erg leuk en je denkt dat hij of zij niet hetzelfde voor jou voelt... Moet je je daar dan maar bij neerleggen of zijn er manieren om diegene op andere gedachten te brengen? Hoe kun je ervoor zorgen dat iemand je leuk gaat vinden of zelfs verliefd op je wordt? Met de stap-voor-stap aanpak, die hier beschreven wordt, worden jouw onvervulde verlangens straks misschien toch werkelijkheid. Hoe zorg je dat een ander smoorverliefd op je wordt in een paar stappen?

Het begint met zelfvertrouwen en zelfbewustzijn

Het klinkt cliché en afgezaagd maar het is toch nog steeds 100% waar: Niemand kan jou leuk vinden of verliefd op je worden, wanneer jij niet genoeg van jezelf houdt. De eerste voorwaarde voor een goed contact met de ander is dat je jezelf leuk gaat vinden en goed gaat voelen. Een oud trucje dat nog wel eens helpt is dit: Zeg iedere dag tegen jezelf in de spiegel dat je geweldig bent. Op den duur ga je het zelf nog geloven ook.

Zorg ook dat je er uiterlijk goed en verzorgd uitziet. Niet voor de ander maar zodat jij zelfvertrouwen hebt wanneer je hem of haar tegenkomt. Zorg dat je zelfbewustzijn uitstraalt en laat zien dat je jezelf de moeite waard vindt. Wanneer jij uitstraalt dat je dat over jezelf vindt, gaat de ander zeker denken dat je iets heel speciaals bent. Zorg ervoor dat je zelf die persoon wordt die je stiekem altijd al hebt willen zijn.

Ga je ook weer niet opeens heel anders gedragen dan dat je bent: De ander is niet op zoek naar iemand, die een rol speelt, maar wil de echte "jij" zien met alles wat daar bij hoort. Jij bent het tenslotte waar hij of zij op verliefd moet worden, toch?

Contact en samen optrekken zijn een absolute voorwaarde voor "meer"

Uit psychologisch onderzoek blijkt dat mensen vaak verliefd worden op iemand, die nabij is. De buurjongen, het meisje achter de kassa of de collega op het werk bijvoorbeeld. Puur en alleen het feit dat je elkaar dikwijls ziet en bij elkaar in de buurt verkeert is genoeg om de liefde te doen aanwakkeren. Als je dit weet, is de volgende stap vrij voor de hand liggend: Zorg dat je dingen samen doet.

Dingen samen doen gaat nog altijd het beste, wanneer je eerst vrienden bent. Als hij of zij je in eerste instantie niet "op die manier" ziet zitten kan het een heel goed idee zijn, om geduld te oefenen en eerst op vriendschappelijke basis met elkaar om te gaan. Dat zorgt voor nabijheid, de kans om dingen samen te doen en geeft de ander ook echt de kans om jou te leren kennen. Zo zal hij of zij er snel achter komen hoe leuk je eigenlijk bent!

Doe leuke en ongecompliceerde dingen samen in een nieuwe omgeving. Dat zorgt ervoor dat er sneller wordt gepraat dan in een vertrouwde omgeving. Het zorgt er ook voor dat je sneller luchtig en met humor met elkaar omgaat in plaats van gespannen met je eigenlijke doel bezig te zijn. En humor is vreselijk sexy.

Zorg dat je hem of haar echt goed leert kennen

Verdiep je in de ander, stel vragen over zijn of haar hobby's en toon interesse. Er bestaat niemand, die het niet leuk vindt wanneer iemand interesse heeft. Ook biedt het jou de kans om hem of haar beter te leren kennen, zodat je zelf ook beter weet wie nu eigenlijk die persoon is, die jij zo ziet zitten.

Je hoeft natuurlijk niet obsessief vragen te gaan stellen. Houd het wel een beetje natuurlijk. Wees niet te afhankelijk en gun de ander tijd en vrijheid. Niet te dicht op hem of haar gaan zitten dus maar ook de ander de kans bieden om af en toe jouw gezelschap op te zoeken of jou een geinteresseerde vraag te stellen.

Een ongewone situatie, een bijzonder moment

Wanneer je deze stappen hebt gevolgd bestaat de kans dat er al heel veel veranderd is in de relatie tussen jullie beiden. Inmiddels voel jij je als het goed is beter over jezelf en weten jullie alletwee meer over elkaar dan tevoren het geval was. Het kan dus zijn dat er vanzelf al iets gebeurd is dat de relatie tussen jullie heeft veranderd.

Wanneer dat nog niet zo is zijn er twee mogelijkheden. Of de ander voelt alleen vriendschap voor je, vindt je leuk maar niet meer dan dat. Of ook voor hem of haar is het griezelig en moeilijk om de relatie een andere vorm te gaan geven dan voorheen.

Je zult dus toch een visje moeten uitwerpen en eerlijk moeten zeggen dat je hem of haar leuk vindt. Gewoon op de man of vrouw af maar wel in de context van een moment, waarop jullie alleen zijn en een bijzonder moment delen. Het is heel belangrijk om gewoon eerlijk te zeggen dat je gevoelens hebt en hoopt dat de ander hetzelfde voelt.

Misschien is er nu sprake van grote verliefdheid aan twee kanten. Wanneer de ander meer vriendschap dan iets anders voor je zou voelen, is een goede vriend of vriendin uiteindelijk ook niet verkeerd natuurlijk. Er zijn veel meer vormen van houden van tenslotte en gevoelens kun je niet sturen.

Geniet van de relatie tussen jullie tweeën; die is waardevol of hij of haar nu verliefd op je is geworden of niet. Koester wat je kunt delen en zorg er voor dat je geniet van wat je samen doet.
© 2009 - 2014 Sterretje999, gepubliceerd in Man en vrouw (Mens en Samenleving) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Is de ander verliefd op jou?Is de ander verliefd op jou?Jij bent verliefd, maar is de ander ook verliefd op jou? Wil je weten of hij of zij jou leuk vindt? Hoe ontdek je of de…
Cupido, god van de liefdeCupido, god van de liefdeWie kent hem niet, heeft niet ooit het verhaal gehoord van de god van de liefde met zijn verliefd makende pijlen?
Boekverslag Het oog, één liefde door Chris BosBoekverslag Het oog, één liefde door Chris BosHet boek Het oog, één liefde is een mooi boek geschreven door Chris Bos. Wanneer je in Havo 4, Havo 5, VWO 5 of VWO 6 zi…
Chemie van de liefdeChemie van de liefdeIs de chemie van de liefde een metafoor, of gebeurt er chemisch inderdaad iets met de mens als we verliefd worden? Wat g…
Jongeren en jeugd: de eerste keer verliefdJongeren en jeugd: de eerste keer verliefdDe eerste keer verliefd! Verliefd zijn is spannend, leuk, eng en geweldig. Heftige gevoelens overspoelen je. Hoe weet je…
Bronnen en referenties
  • The Psychology of Falling in Love (Radwan)

Reageer op het artikel "Hoe zorg je dat iemand verliefd op je wordt?"

Reacties

Erik, 29-03-2014 21:07 #42
Ik ben op iemand smoorverliefd maar zei was eerst verliefd op mij, maar toen was k nog niet op haar en nu is ze niet meer op me, en k wil super graag verkering met haar. Wat moet ik doen? help alsjeblieft!

Jojo, 11-12-2013 08:44 #41
Ik ben al een tijdje verliefd op een jongen van mijn school. Wij zijn allebei ongeveer even oud. Ik heb zijn gsm-nr van iemand van mijn klas die ook op hem is. Zij had dit plan ook gevolgd maar hij vertelde dat hij niets voelde voor haar. Ik ben echt smoor op hem en ik wil hem altijd maar sms'en sturen maar dan raakt hij me misschien beu… Ik weet niet wat te doen want ik ben stapelzot van hem en ik kan maar binnen 4 weken aan het plan beginnen want nu zijn het examens en dan is het 3 weken vakantie. Maar mijn vraag is: Hij is nu nog lang niet met verliefd zijn bezig, kan ik dit dan doen? En hij is heel populair bij de meisjes, zouden de andere mij dan niet uitlachen of zo omdat ik hem wil? 2 weken vertelde namelijk een jongen van mijn klas dat hij smoor op me was. Ik deed zonder dat ik het wist dit plan. Maar ik wees hem met een heel lief bericht af dat ik nog wel vrienden met hem wou zijn maar dat de liefde niet van beide kanten komt. Gaan ze mij dan geen "achter jongens zitter" noemen? (Ik ben 12 en ik ben op Sam)

Needhelp, 04-10-2013 07:58 #40
Ik vind iemand leuk, maar hij kent mij niet. Maar ik heb zijn nummer wel via internet. Wat moet ik doen?

Melina, 02-10-2013 15:36 #39
Hey ik ben al een tijdje verliefd maar hij is denk ik op iemand anders. Ik ben smoor op hem, help!

Missk, 24-09-2013 20:39 #38
Haii,
Ik ben heel erg verliefd op een klasgenoot van mij (26). Ik toonde interesse en alles maar hij zag het niet dus ik dacht ik ga hem het direct appen. Dus ik had op een vrijdag hem een whatsapp gestuurd dat ik hem heel erg leuk vind. Hij zei hij vindt me een leuk meisje maar hij wilde ff kijken/beter leren kennen. Dus ik zei is goed. En dan op dinsdag zegt hij dat hij mij niet meer ziet dan gewoon een vriendin/klasgenoot, maar die dingen hij in het weekend en op maandag zei leek dat hij mij ook leuk vond. Ik ben nu echt stuk. Want ik en andere vrienden van ons dachten dat hij mij ook leuk vindt. Wat moet ik doen om hem op mij te laten vallen? Dat hij mij ook leuk vindt. En hoe kom ik erachter of die mij leuk vindt. Want ik ben smoor verliefd op hem!
Help me

Tessa, 10-09-2013 21:02 #37
Heey ik ben heel erg verliefd op een jongen, díe ik best goed ken want hij zit bij mij in de klas maar ik ben bang dat hij mij niet leuk vindt :(
Wil iemand raad geven?

P.s: ik ben een smoorverliefd meisje van 11

Claudia, 20-08-2013 22:02 #36
Ik ben smoor verliefd op een jongen, maar hij woont in zeeland en ik in limburg. hij is super lief en heeft goede humor, het probleem is dat hij weet dat ik hem leuk vind en hij vind mij alleen gewoon aardig. ik volg de tips op van deze pagina, maar toch vraag ik nog hulp van anderen.

wat moet ik doen?

Tim, 10-06-2013 10:44 #35
Nou Raven. als ik jou was moet je niet bang zijn om het hem te vertellen. als hij echt bij jou zit en grapjes maakt tijdens de opleiding ziet ie jou wel zitten denk ik. nu is je kans want over een paar weken is de opleiding voorbij. vraag of ie eens met je wat wilt drinken en vertel het dan gewoon. wat heb je liever. een kans om met hem te zijn? of helemaal geen kans om met hem te zijn? zoals ik het hoor is die kans het waard. P:S als je het vertelt spreek uit je hart

Raven, 29-05-2013 23:18 #34
Ik ben verliefd op een jongen die ik ken van de opleiding. Vanaf de eerste moment dat hij binnen kwam was ik verkocht. We praten wel hij zit meestal naast me we maken soms grapjes maar de opleiding duurt maar 8 weken en we zijn al de 5de week. Ik durf het hem echt niet zeggen. Ik wil niet afgewezen worden. Ik heb geen idee wat hij voor mij voelt. Help me please, ik heb niet veel tijd.

Tim, 18-05-2013 23:48 #33
Ik vind ook een meisje leuk(ze heet Annelies) en het is net uit tussen haar en haar vriendje maar ik weet niet wat nu de slimste zet is. moet ik even afwachten of moet ik juist nu toeslaan? alsjeblieft help me want ik ben echt smoorverliefd op haar. en ik weet niet of ze mij ziet staan

Mirte, 24-04-2013 15:23 #32
Ik heb misschien een stomme vraag, maar ik wacht hopeloos op antwoord!

Worden jongens ook verliefd op stille meisjes?

Met die vraag bedoel ik: is het een groot probleem als ze niet zo heel veel van je te weten kunnen komen omdat je weinig praat?
Ik hoop op antwoord!

Sarah, 19-04-2013 15:35 #31
Ja daar kun je niet voor zorgen hij is verlieft op je of niet. Je kunt er wel voor zorgen dat die je vriend wordt. Ik ben ook verlieft maar hij ziet mij niet staan maar ik ben wel dikke vrienden met hem. Gewoon wel vrienden zijn, wie weet? Word ie wel verlieft. Maar daar kun je niet echt goed voor zorgen. Succes

Girly, 20-03-2013 15:39 #30
Ik vind een jongen leuk, we flirten eerst 4 maanden. Maar ik ben nog nooit naar hem toe geweest om iets leuks te doen of elkaar beter te leren kennen door mn onzekerheid. Ik kom hem soms wel tegen maar dan durf ik hem niet te groeten en loop ik meteen door. In het begin ging het heel goed. Maar ik heb alles verpest, door mn verlegenheid & onzekerheid maar dat weet hij natuurlijk niet. Nu heeft hij een ander, stiekem ben ik jaloers. Ik wil het graag opnieuw beginnen maar dat wilt hij niet.

Zucht zijn er tips?

Just A. Guy, 12-03-2013 11:05 #29
Mijn probleem is dat ik een vriendin heb maar ik sinds kort haar vriendin leuk vindt en ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. Want ik denk dat als ik het met haar uitmaak dat haar vriendin niet met mij wil ook al heb ik gehoord dat ze mij ook leuk vindt.

Wie zou mij hier mee kunnen helpen?

???, 10-02-2013 21:25 #28
Hey
ik vindt een jonge heeeel leuk en kan hem niet uit mijn hoofd zetten maar ik ben te verlegen om met hem te praten tot nu toe zeggen we elkaar alleen maar gedag als we elkaar zien en meer spreken we elkaar niet

Wat moet ik doen?

Missmocrotje, 03-02-2013 19:21 #27
Ik ken een leuke jongen ik heb hem ontmoedt waar me zusje traint ik praat nu met hem op facebook maar hij reageert zo droog terwijl ik heel vrolijk blij enzo doe wat is dit ik probeer je te stalken en je laten zien dat ik je leuk vind. wat moet ik nu doen? en de leeftijd is oog hoog hij is 18 en ik ben 15

Lol, 11-01-2013 22:42 #26
Er zit een meisje in m'n klas die ik leuk vind.
Als we wel eens samen naar huis fietsen toont ze veel interesse in mij, en praten we vijf uur in een kwartier, maar op school durf ik niks tegen haar te zeggen. (15 jaar)

Wat moet ik nu doen?

L., 05-01-2013 15:23 #25
Gewoon een verhaal er omheen verzinnen om erachter te komen of hij je wat vindt vraag of hij met je wil schaatsen, bijles is een hele goede die ik net las, geen naaiende vriendin die moet begrijpen dat je hem leuk vindt laat dit ook aan je vriendin(nen) weten zodat ze je begrijpen als je alleen met hem wil zijn en dat hij van JOU is! haha. Als iedereen zegt dat die jongen je leuk vindt en t is je beste vriend dan is dat toch geweldig dan kan je vragen om iets leuks te doen als 'vrienden' toch. Wie weet wat er komt doe echt waar NIETS maar doe NIETS dat je niet wilt of er nog niet klaar voor bent. Spijt is het ergste gevoel dat je kan hebben, de WARE moet het begrijpen.

Iemand, 24-12-2012 00:06 #24
Hoi,
ik ben een meisje van 14 en ik ben verliefd op m'n beste vriend. We zitten bij elkaar in de klas en zien elkaar 6 dagen per week, we trekken veel met elkaar op. Hij is erg grappig, en ziet er leuk uit, maar ik weet niet of hij mij leuk vind. Volgens al mijn vrienden en kennissen vind hij mij leuk. De sfeer is altijd ontspannen en gezellig als ik bij hem ben, en hij gedraagd zich iets anders als hij bij me is. Maar geeft hij nou zoveel signalen dat hij me leuk vind, en ben ik de enige die het niet ziet? Iedereen zegt dat hij me leuk vind, en dat we een leuk stel zouden zijn, maar ik schijn het niet te zien. Hij is wel bezorgd om me als ik een keertje alleen zit, en hij toont interesse in me. En stiekem probeert hij m'n aandacht te trekken, een keer vroeg hij of ik hem mooi vond! Maar ik zie het gewoon niet, hoe kan je zien dat iemand je echt leuk vind, als het je beste vriend is?

Onbekend, 10-12-2012 18:36 #23
Hoi ik ben…
En willen jullie een paar tips hier op zetten over:
Ik ken een jongen uit me klas die als verkering met iemand anders heeft en dat is mijn vriendin, maar die jongen vind ik heel leuk en ik zit naast hem?! wat moet ik doen?

Lisa, 01-12-2012 18:59 #22
Hallo, ik ben een meisje van 13 en ik ben heel erg verliefd op een jongen van 16, ik heb hem leren kennen via een auditie en ik was niet door en hij wel. na een tijdje had ik een gesprek met hem (in het echt). en ik heb hem daarna ook toegevoegd via facebook en ik had een gesprek met hem, hij heeft toen ook 2 keer mijn status geliked, en ik heb daarna zijn nummer gevraagd (in het echt). en toen gaf hij hem, hij deed volgens mijn vriendinnen erg zenuwachtig, hij danste een beetje (met z'n voeten bewegen) en toen heb ik een paar keer met hem ge-smst. Ik ben erg slecht in wiskunde en ik hoorde dat hij bijles gaf, dus ik vroeg via chat op facebook of hij bijles wilde geven, ik vroeg daarna of mijn vriendin meekon en hij zei : 'natuurlijk!' daarna zei ik dat m'n vriendin niet kon en toen zei hij : 'is goed'. Op de dag dat ik bijles had wilde m'n vriendin opeens toch mee, en ik vond het een beetje raar omdat dan tóch weer aan hem te vertellen dus ik liet het zo. Toen ik in de hal stond toen zei hij: 'oh gaat je vriendin ook mee?. ja ik vind het goed' hij leek een beetje teleurgesteld. onder bijles lachte ik wel naar hem maar ik was SUPER rood en na het eind moest mijn vriendin naar de wc, dus ik was even alleen met hem. en hij begon een gesprek en hij zei : 'saai he, wiskunde.' maar ik verstond 'wat sta je voor wiskunde?' dus ik zei : 'ooh, een 4.9' en toen moest hij lachen en toen herhaalde hij de vraag en toen moesten we samen lachen. Ik wil even jullie mening, denken jullie dat hij me leuk vind? of wat zal ik nog moeten doen dat hij echt verliefd op me word. en vinden jullie het leeftijdsverschil te groot? ik ben 13 en ik word over 2 maanden 14 en hij is 16. kunnen jullie je mening geven en tips? xx een verliefd meisje

Zegikniet, 19-11-2012 23:57 #21
Hoi, ik ben 15 en ik ben smoorverliefd op een meisje die ik al 3 jaar ken. Ik ben eergisteren midden in de pauze naar haar opgestapt en gevraagd of ze mij leuk vond. Ze zei "ja hartstikke, maar wel als vriend" ik was er stuk van. Het meisje waar ik 3 jaar lang mee zit houdt niet van me. Ik ga wel vaak met haar op stap en naar de film… Wat moet ik doen?

Anoniem, 03-10-2012 23:55 #20
Ik ben verliefd op een meisje dat ik nu een jaar ken, we praten vaak via facebook en altijd als we elkaar in het echt zien doen we veel dingen samen en trekken we ons naar elkaar toe. Ik kreeg het gevoel dat ze mij leuk vond en veel andere mensen zeiden ook dat de kans best groot is dat ze me leuk vind, Ik heb tegen haar gezegd tegen haar dat ik haar leuk en nu blijkt het dat ze mij alleen als hele goeie vriend wil. Terwijl ze gezegd heeft dat ze heel veel dingen aan mij leuk vind, sommige mensen denken dat ze gewoon bang is voor een relatie. Wat moet ik doen om te zorgen dat ze toch meer in mij gaat zien, want ik weet dat ze niet niks voor me voelt.

Anoniem, 26-08-2012 16:45 #19
Een jongen van 15 jaar heeft mij gezoend, ik zelf ben 12. hij zegt dat het normaal is dat beste vrienden tongen & zoenen. dat hoort toch niet zo? en daarna zegt ie weer dat het zo hoort! Ik heb hem gezegd dat ik me gebruikt voelde, en daardoor hebben we net 2 flinke ruzies achter de rug. Het is nu allemaal wel weer in orde., Ik ben wel verliefd op hem, alleen hij vind het beter dat we vrienden blijven. Hoe zorg ik dat hij wat met me wil?

Niet Belangrijk, 19-08-2012 01:02 #18
Ik ben echt helemaal gek op m'n beste vriendin
Ik ken haar al een hele lange tijd heb veel anderen
Haar pijn zien doen, en wordt er gek
Ik wil haar echt met alle plezier zeggen wat ik voor haar voel
Alleen denk ik dat het stom klinkt als ik haar zou vertellen wat
Ik voor haar voel en ben bang dat ze me dan niet weer
Wil zien en dat ze denkt dat het alleen om andere dingen gaat
Wat echt niet zo is

Don't know what to do

Bo, 15-08-2012 09:40 #17
Ik zie een jongen best staan. ga nu pas naar de middelbare, heb zomervakantie. ik heb hem al een paar keer eerder zien staan. ik vind hem echt heel leuk en hij is echt heel aardig… alleen, hij ziet mij gewoon als vriend, logisch als je 8 jaar bij elkaar in de klas zat. hij praat wel heel vaak met me, maar dat doen alle oude jongens-klasgenoten want ik kan goed opschieten met ze. ik weet wel heel zeker dat hij mij aardig vindt… maar ik moet echt wat gaan ondernemen deze weken!

Kim, 10-08-2012 00:18 #16
Ik vond al een tijdje een jongen leuk en dacht dat hij me niet zag staan, nu hebben we vaker afgeproken, en hij vind me toch heel leuk, we hebben een paar keer gezoend en ik was helemaal verliefd, nu heb ik alleen net te horen gekregen dat hij dus al die tijd een vriendin heeft gehad en het 2 dagen geleden heeft uitgemaakt. ik heb geen idee wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat ik hem niet meer kan vertrouwen, maar toch blijft dat verliefde gevoel, ondanks dat er mensen zijn die me voor hem waarschuwen :C

Mr Geheim, 28-07-2012 19:44 #15
Hoi, ik ben een Jongen van 19 jaar, en ik vraag me af of dat ene meisje me leuk vindt. Ze is 14 jaar, en ze zei tegen me: Jij bent grappig en ze lachte er ook bij. En gisteren feliciteerde ze me aan de telefoon voor m'n verjaardag en vroeg wat ik gekregen heb dit en dat, en toen zei ze, waarom ben je zenuwachtig. Wat betekent dit?

Anoniem, 20-06-2012 19:14 #14
Anoniem die praat over Nathalie; je hebt gelijk.

Ik ben namelijk al heel lang verliefd op een van mijn beste vrienden en hij heeft het niets eens door. Hij vraagt me zijn liefdesleven te regelen en hij vertelt zijn geheimen enzo. Hij weet dan wel niet dat ik m leuk vindt, maar zelfs als ik het hem zou vertellen zou het nix veranderen want ik vind hem toch al zo lang leuk, dus wat maakt het uit?
Alleen als ik het aan m vertel en hij vangt het niet goed op en gaat me ontwijken enzo, dan zou het een probleem zijn. Maar zo niet (als ik het zeg en hij vindt me niet leuk), dan kan ik gewoon vrienden blijven zoals ik altijd heb gedaan snapje?

En heeft iemand buiten dit advies hoe je een goede vriend vertelt dat je m leuk vindt? Pleeeeaaaase reageer!

Anoniem, 12-06-2012 14:28 #13
Ik ben al een tijdje verlieft op een jongen die ik heb leren kennen via een vriendin. We cammen wel eens en spreken elkaar via w'app, maar elke keer als we afspreken mag hij niet van zijn ouders. Ik heb het gevoel dat hij het gewoon verzint want als ik vraag waarom hij niet mag zegt hij gewoon niet. Hij moet de laatste tijd ook snel weg als we net via w'app elkaar spreken. We hebben elkaar nog nooit in het echt gezien alleen via cam. Ik wil dit wel graag maar heb het gevoel hij van niet ookal zegt hij het wel.

Ano, 06-06-2012 17:36 #12
Ik ben ook verliefd op een jongen, hij zat vroeger bij mij op de basisschool, maar ik spreek hem nu alleen via whatsapp, in het echt zeggen we elkaar niet eens gedag.

Ik heb het gevoel dat echt geen enkele jongen mij leuk vind, ik bedoel ik heb best wel veel vriendinnen.

Ik voel me echt down daarover.

Al mijn vriendinnen hebben geluk in de liefde, behalve ik, ik wil ook dat jongens mij leuk

Anoniempje, 29-04-2012 10:09 #11
Ik ben smoorverliefd op een jongen, maar ik heb toch een idee dat hij niets in mij ziet staan. Ik heb wel iets met hem afgesproken en ik hoop dat het erg gezellig wordt en dus niet van die stiltes vallen. Kan iemand mij daarbij helpen?

Anoniem, 09-04-2012 20:09 #10
Nathalie,
Dat is niet helemaal waar. Ik ben nu verliefd op iemand die ik hiervoor niet echt zag zitten. Maar in een dag sloeg er een 'vonk' over en werd ik verliefd op haar. En ik weet gewoon zeker dat ik verliefd op haar ben want altijd als ik met haar praat voel ik de vlinders fladderen. Maar, je kan er als vrouw zijnde niet snel voor zorgen dat hij jou leuk gaat vinden.

Dit heb ik eerder gehad en had toen een relatie van 2 jaar.

Daam, 20-02-2012 21:26 #9
Een jongen en ik hadden eind vorig jaar flow we hadden ook buiten school veel contact via
msn en mail en sms maar ineens deed hij erg raar en niu vind hij me niet meer leuk
hij zegt ook dat het niets meer gaat worden tussen ons maar waarom weetr ik niet
maar wil het wel graag weten en ik wil hem echt graag terug so what to do? help me aub!

Nathalie, 10-02-2012 14:47 #8
Irma, helemaal waar. Als een man niets in je ziet, dan gaat het ook niet gebeuren, al doe je dagelijks van alles samen. Ik denk nog eerder dat andersom wel kan (man verliefd, vrouw niet). Een man kan als het ware veel meer "veroveren" en mannen zijn over het algemeen veel meer de mening toegedaan dat ze verliefde MOETEN zijn om een relatie met je aan te gaan, daar waar het bij een vrouw veel meer kan groeien. Als je meer voor een man voelt dan alleen vriendschap, kap er helemaal maar mee want het gaat m niet worden als hij niet datzelfde voelt. Je hebt hem niet nodig voor een vriendschap, je kwelt jezelf alleen maar. Zeker als hij op een bepaald moment iemand anders ontmoet op wie hij wél verliefd is. Dan ge je echt door een hel. En waarom? Zijn er geen andere leuke mensen om mee om te gaan? Waarom hij? Zo blijf je hoop houden en jezelf tergen.
Ga gewoon een gelijkwaardige vriendschap aan met iemand die er hetzelfde in staat als jij en op wie je niet verliefd bent. Het is kansloos.

Jonathan, 22-01-2012 14:19 #7
Marco… Je hebt helemaaaal gelijk!

Ik heb een dame ontmoet bij de dans school en bij het dansen voelde ik een band
Een gevoel dat tussen ons aan het crieeren was.
2 lessen later vraagt zei om mn ping(bb messenger)
Dat we amen ergens konden dansen, ik had de eerste stap kunnen nemen, maar zij deed dat
Nu hebben we 1keer keer thuis bij haar geoefend maar heb de stap niet genomen om haar
Een kus te geven, terwijl het gevoel er wel was om dat te kunnen doen.
Nu heb ik het gevoel sterk dat t wel snel moet gebeuren, anders raak ik dze

Anoniem, 19-01-2012 18:51 #6
Ik vind een jongen heel leuk. Hij zit bij mijn broer in de klas en heb hem eigenlijk ontmoet via facebook. Het ergste van alles is, dat ik hem nog nooit in het echt heb gezien. We spreken elkaar vaak via internet. Het is ook geen ''vriend'' van mn broer…

Xxx

Sami, 22-06-2011 16:56 #5
Ik heb een meisje gezien die uit uiterlijk wel sexy uitzag maar ik wist niet zeker of zij mij leuk vond die zit namelijk bij mij op volksdansles maar zij komt er niet vaak naartoe, ik heb besloten wat tips te opzoeken maar geen van de tipsen hielp. Ik wil graag dat u als adverteerder mij een betere advies geeft graag wil ik het snel ontvangen.

Aitor, 24-05-2011 05:00 #4
Ik ken een meisje die ik wel zie zitten maar ik heb gewoon niet het lef om zelf erop af te stappen. Ik heb al aardig wat sites bezocht voor tips hiervoor en ik heb vaak gelezen dat een jongen meestal niet moet wachten tot het meisje hem vraagt maar juist dat de jongen er meestal op af moet stappen. Ik heb het lef niet om dat te doen. Is er een manier waarmee ik dit probleem kan oplossen

Hoii, 09-04-2011 00:32 #3
Dat eerst vrienden zijn werkt denk ik inderdaad niet… ik heb een jongen ontmoet, tijdje wat mee gehad en het bleek op dat moment niet te werken door probleme bij mij thuis, dat was te overheersend zo in het begin van de relatie. we zijn contact blijven houden via msn en sms, sinds 2 weken zien we elkaar weer regelmatig, hij geeft aan me speciaal te vinden en er zit echt wel gevoel nog maar het is geen verliefdheid geen kriebels. en ik kan doen wat ik wil maar dat ''gevoel'' krijgt hij niet zomaar als het niet zo hoort te zijn. iedereen heeft een vrije wil en ja je kan door die 'maniertjes'' inderdaad laten zie hoe leuk en vrolijk je bent maar dat is niet genoeg voor een relatie lijkt mij hoor.

Marco, 18-12-2010 23:27 #2
"Dingen samen doen gaat nog altijd het beste, wanneer je eerst vrienden bent." Geloof me een ding luister nooit naar deze tip en al zeker niet als je als man zijnde een vrouw wilt versieren. Als je bij een vrouw eenmaal in de ''friend zone'' zit kun je hier in 9 van de 10 gevallen niet meer uitkomen. Moderne vrouwen houden van mannen die initiatief durven tonen en duidelijk zijn en niet van watjes die je pas na een maand durven zoenen ofzo. Als je een vriendschappelijke relatie met een vrouw begint waar je gevoelens voor hebt, ga je hier jezelf alleen maar veel pijn mee doen. En ook al kun je dan heel eerlijk tegen elkaar zijn en veel met elkaar delen, vergeet niet dat ze dit met haar vriendinnen of homovrienden ook kan. Er moet 100 % zeker een bepaalde (seksuele)aantrekkingskracht aanwezig zijn, anders zal je altijd in de ''friend zone'' blijven zitten. Om dit te bewerkstelligen ligt helemaal aan jezelf, maar dit is zeker een combinatie van zelfvertrouwen, initiatief durven tonen (hierbij moet je ook in elke situatie kunnen aanvoelen hoe ver je kunt gaan) en op ten duur duidelijk zijn in wat je wilt (je intenties). Voor alle mannen of vrouwen die dit willen tegenspreken: dit verhaal werkt voor mij persoonlijk perfect en ik kan het aan iedereen aanraden.

Irma, 08-06-2010 19:48 #1
Twee jaar lang heb ik deze dingen 'onbewust' gewoon 'van nature' toegepast!, we deden diverse dingen samen, waren 'maatjes in alles, 3 maal kort reisje buitenland, klussen in huis, koken, boodschappen, bij elkaar slapen, maar dit alles heeft nooit geleid tot het resultaat wat ik voor ogen had.
Man ik kwestie zei bij allereerste ontmoeting al dat het nooit wat kon worden maar zowel hij als ik voelde ons in elkaars gezelschap toch wel erg prettig.ik heb een week of 6 geleden een punt gezet achter deze 'niet' relatie, heb er nog steeds heel veel verdriet van, als liefde van 1 kant komt gaat dat nooit werken.
Dus wat ik hiermee wil zeggen is, je kunt 'dingen' nooit afdwingen, het is er of het is er niet, alle truckjes ten spijt, Uiteindelijk komt het toch neer op wat het 'is' wel of niet, zonde van m'n tijd, achteraf want nu ben ik nog een poosje bezig met het verwerken van m'n 'liefdesverdriet', al met al kost het me drie jaar van m'n kostbare leven.
Dus 'luister'! terwijl ik bij dag 1 al gewaarschuwd was, als 1 van de 2 zegt, dit wordt niks, geloof het!, gevoel kun je geen enkele kant op dwingen.

Infoteur: Sterretje999
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 42
Schrijf mee!