InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Politiek > Het leven van Melania Trump

Het leven van Melania Trump

Het leven van Melania Trump Donald Trump is in 2016 gekozen tot de president van de Verenigde Staten. De First Lady werd daardoor zijn derde vrouw Melania Trump. Maar ondanks dat ze nu één van de belangrijkste vrouwen in Amerika is, weten de meeste mensen weinig over haar. Ze is een mysterieus figuur in Donald Trumps leven en in het Witte Huis.

Slovenië

Melania is geboren op 26 april 1970 in Slovenië, toen nog een onderdeel van Joegoslavië. Samen met haar ouders Viktor en Amalija en zus Ines woonde ze in een mooi appartement en het gezin behoorde tot de middenklasse van het land. Haar ouders stonden bekend als hardwerkende mensen die het gezin op de eerste plaats zetten. Haar vader was een manager van autozaken en haar moeder maakte patronen voor een kinderkledingmerk. Melania liep als kind dan ook regelmatig mee in modeshows voor haar moeder’s werk. Zelf kon Melania ook goed kleding maken en ze was dol op mode. Dus toen het tijd was om te gaan studeren, ging ze naar the Secondary School of Design and Photography. Klasgenoten uit die tijd vertelden aan GQ Magazine dat ze erg op zichzelf was, maar altijd perfect verzorgd naar school kwam. Toen ze in 1992 de tweede plaats won in een ‘Look of the Year’-wedstrijd stopte ze met school en reisde naar Parijs en Milaan om model te worden.

Model

In Europa ontmoette Melania Paolo Zampolli, de mede-eigenaar van Metropolitan Models. Hij schreef Melania in bij zijn modellenbureau en regelde een visum voor de Verenigde Staten voor haar. In 1996 kwam Melania aan in New York. Paolo had geregeld dat ze samen met fotograaf Matthew Atanian in een mooi appartement kon wonen. Atanian vertelde later aan Vanity Fair dat Melania zelden uitging en erg gedisciplineerd was. Desondanks kreeg ze geen grote modellenklussen, iets wat haar erg frustreerde. In september 1998 gaf Paolo Zampolli een feest en als één van zijn modellen was Melania ook van de partij. Donald Trump was ook aanwezig en de net gescheiden Trump vroeg Melania om haar nummer. Melania zei dat ze zijn nummer wilde en hem zelf zou bellen.

Donald Trump

Hun eerste date bij club Moomba beviel zo goed dat de twee al snel een serieuze relatie hadden. Cynici zeggen dat het de ideale romance voor beiden is: de 52-jarige Donald had een rustige, volgzame vrouw en de 28-jarige Melania een leven zonder geldzorgen. Het stel kwam al gauw in de bladen door een interview dat Donald gaf aan Howard Stern op de radio in 1999. Hierin belde Donald Melania op en bespraken ze hun seksleven. Al gauw kreeg Melania ook de fotoshoots waar ze op had gehoopt, zoals een glossy shoot voor de Britse GQ. Maar de relatie was niet alleen maar rozengeur en maneschijn: het stel ging in deze tijd twee keer uit elkaar. Vanaf 2001 liep het weer soepel en Melania trok in bij Donald. Hij bezocht Slovenië met haar, maar vond het maar niks en vertrok na een etentje. Hij besloot haar ouders naar New York te halen, waar ze nog steeds wonen. In april 2004 vroeg hij Melania ten huwelijk tijdens het Costume Institute Gala. Op 22 juni 2005 trouwde Melania met Donald met een extravagant bruiloftsfeest. Onder de vijfhonderd gasten waren Bill en Hillary Clinton.

Op 20 maart 2006 werd hun zoon Barron geboren. Melania is een toegewijde moeder en weigerde een nanny aan te nemen, haar ouders helpen mee als het nodig is. In 2010 bracht Melania haar eigen sieradenlijn op de markt, maar ze is naar eigen zeggen voornamelijk bezig met het moederschap.

Bron: The White House from Washington, DC, Wikimedia Commons (Publiek domein)Bron: The White House from Washington, DC, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Politiek

In 2011 begonnen de geruchten dat Donald presidentskandidaat wil worden. Melania praatte in interviews over haar ontevredenheid over Barack Obama en Donald gaf aan dat Melania achter hem zou staan als hij ooit de politiek in gaat. In 2015 was het dan zover en was Donald Trump één van de presidentskandidaten. Men was verrast toen Donald’s dochter Ivanka speeches gaf en haar vader vergezelde en niet Melania. De familie gaf aan dat dit kwam omdat ze bij haar zoon was en hem elke dag naar school bracht. Maar het was geen makkelijke campagne voor Melania: toen ze eenmaal haar grote speech gaf, werd er gezegd dat ze Michelle Obama’s speech had gekopieerd. Ook kwam er een tape uit waarop te horen was hoe Donald tegen een interviewer seksistische opmerkingen maakte over vrouwen en kwamen vervolgens meerdere vrouwen naar buiten met verhalen over aanranding. Melania liet aan de pers weten dat zij achter haar man staat.

Op 8 november 2016 werd Donald president van de Verenigde Staten. Desondanks verhuisde Melania niet mee naar het Witte Huis, ze bleef eerst in New York zodat hun zoon daar zijn schooljaar af kon maken. Op 11 juni 2017 verhuisden zij en haar zoon naar het Witte Huis.
© 2017 Arancha, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat moeten we weten over Ivanka Trump?Wat moeten we weten over Ivanka Trump?Ivanka Trump, geboren op 30 oktober 1981, is de dochter van Donald John Trump (de vijfenveertigste president van de Vere…
Donald Trump en de Trump buildings in New YorkDonald Trump en de Trump buildings in New YorkDonald Trump is de Amerikaanse vastgoedmagnaat die in de stad New York spreekwoordelijk tegen menig gebouw zijn pootje h…
Donald Trump president van Amerika? - de voorverkiezingennieuws uitgelichtDonald Trump president van Amerika? - de voorverkiezingenDonald Trump, de man die ook wel ‘roekeloze blaaskaak’ wordt genoemd, doet een gooi naar de functie van president van de…
De verkiezingsbeloften van de Amerikaanse president TrumpDe verkiezingsbeloften van de Amerikaanse president TrumpPresidentskandidaat Donald Trump kwam regelmatig in het nieuws met zijn bijzondere uitspraken en zijn verkiezingsbelofte…
Women’s March on Washington – demonstratie met pussyhatsWomen’s March on Washington – demonstratie met pussyhatsEen dag na de inauguratie van Donald Trump als president van Amerika, hielden vrouwen een Women’s March on Washington. H…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Toglenn, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Melania_Trump
  • https://www.vanityfair.com/news/2017/04/donald-melania-trump-marriage
  • https://www.gq.com/story/melania-trump-gq-interview
  • http://www.cosmopolitan.com/politics/a8646265/donald-trump-melania-trump-relationship-timeline/
  • Afbeelding bron 1: The White House from Washington, DC, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Reageer op het artikel "Het leven van Melania Trump"

Infoteur: Arancha
Gepubliceerd: 09-10-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Politiek
Schrijf mee!