InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > 10 goedkope ideeën voor een kinderfeestje!

10 goedkope ideeën voor een kinderfeestje!

Het kan soms heel lastig zijn het geschikte idee te vinden voor een kinderfeestje voor uw kind. Het ene is te duur, het ander duurt te lang, en ga zo maar door. In dit artikel staan daarom 10 leuke ideeën voor kinderfeestjes op een rij. Voor ieder wat wils!

Kinderfeestjes

Het geschikte idee vinden voor een feestje voor uw kind is een hele opgave. Het ene duurt te lang, het ander is te duur, enzovoort. Daarom staan in dit artikel 10 ideeën voor kinderfeestjes op een rij. Voor ieder wat wils!

Zwemmen

Kinderen kunnen zichzelf snel vermaken. Neem de kinderen mee naar een zwembad in de buurt en trakteer ze tussendoor op een patatje, dan zullen ze vast een leuke middag hebben.

Speurtocht

Zet een speurtocht uit in het dichtsbijzijnde bos en hang hier lintjes op. Om het extra uitdagend te maken kunt u de kinderen onderweg vragen laten beantwoorden en wie dit wint krijgt natuurlijk een prijsje! Het budget blijft dus laag.

Spelletjes middag

Geen kind heeft ooit nee gezegd tegen twister, snoephappen of spijkerpoepen. Zorg voor een paar leuke spellen die de kinderen kunnen doen. De kinderen zullen zich snel vermaken met deze spellen die iedereen kent!

Koekjes bakken

Laat de kinderen in groepjes deeg maken en hun eigen figuren voor de koekjes bedenken. Daarna even wachten en samen smullen! Het enige wat hiervoor gekocht moet worden is het deeg. Natuurlijk is het versieren van de koekjes heel erg leuk om te doen, hiervoor is nog wat glazuur en glitter nodig.

Slaapfeestje

Zorg voor een leuke film, iets lekkers om te snoepen en de kinderen zullen zich gegarandeerd vermaken tijdens een slaapfeestje!

Thema feest

Houd een feestje met een bepaald thema, bijvoorbeel prinsessen of piraten. De kinderen kunnen verkleed komen en er zijn verschillende spellen te spelen die over een bepaald thema gaan. Ook kunnen de kinderen zelf een toneelstuk verzinnen, of kan er een speurtocht zijn met bijbehorend thema.

Midgetgolf of Boerengolf

Houden de kinderen van sport en competitie? Dan is een potje midgetgolf of boerengolf ideaal. Natuurlijk is het leuk als het winnende groepje een prijsje kan winnen! Het budget is bij deze activiteit wat hoger maar dan zijn de kinderen zeker een dagje zoet!

Kinderboerderij of speeltuin

In de meeste steden of dorpen zit een kinderboerderij of een speciale speeltuin. Hier kunnen de kinderen zich de hele dag uitleven en lekker hun eigen gang gaan. Aan het eind van de middag kunt u natuurlijk samen met de kinderen een ijsje of een patatje eten.

Spelletjes in het bos

Ga samen met de kinderen het bos in om spellen te spelen. Levend stratego is bijvoorbeeld een spel dat erg goed gespeeld kan worden in het bos. En natuurlijk is er voor het winnende team een prijsje.

Knutselmiddag

Kleien, verfen, kleren versieren, tassen maken, armbandjes maken, enzovoort. Voor ieder wat wils tijdens een knutselmiddag. Haal wat stoffen in huis en verschillend knutselmateriaal en de kinderen zullen hun creativiteit en fantasie laten lopen.
© 2010 - 2019 Geanne1992, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een goedkoop kinderfeestje organiserenEen goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Kinderfeestjes en laag budgetKinderfeestjes en laag budgetDoor de financiële crisis komen er steeds meer gezinnen in de problemen. Vaak merken ouders met kinderen dat er niet ste…
Kinderfeestjes, binnen en buitenshuisEr is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien......Het is toch een feest als je kindje jarig is. Een spannende dag…
Originele kinderfeestjesOriginele kinderfeestjesTja, zijn ze nog wel origineel te krijgen, de kinderfeestjes? Er is al zoveel en zoveel bedacht, dat het steeds moeilijk…
De beste ideeën krijgen, hoe doe je dat?De beste ideeën krijgen, hoe doe je dat?De beste ideeën komen vandaan uit het creatieve brein, maar hoe ontwikkel je de beste ideeën? Hoe krijg je de beste idee…
Bronnen en referenties
  • http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=2&strSorteer=intMail http://kinderfeestjes-per-p.goedbegin.nl/

Reageer op het artikel "10 goedkope ideeën voor een kinderfeestje!"

Infoteur: Geanne1992
Laatste update: 25-12-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Schrijf mee!