InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Familiefeest; thema tropisch strandfeest

Familiefeest; thema tropisch strandfeest

Een tropisch strandfeest, oftewel een beachparty, is leuk om te organiseren voor een familiedag, een vrijgezellenfeest of een tienerparty. Op een zomerse dag heeft iedereen snel een goed humeur en kan een feestje al bijna niet mislopen.

Uitnodiging

Natuurlijk is een mailtje of tekstberichtje makkelijk om een uitnodiging te sturen voor je feestje, maar tegenwoordig is het origineler om een leuke kaart te maken voor de uitnodiging. Knip hiervoor een palmblad uit of zorg voor een goede digitale afbeelding. Vermeld hier de tekst van de uitnodiging en vraag of ze hun kleding willen aanpassen aan het thema. Korte broeken, zwemkleding, zonnebrillen, des te vrolijker des te beter.

Aankleding/Decoraties

Natuurlijk kan je dit feest in je eigen achtertuin houden. Parasols, ligbedden, badhanddoeken zijn ideaal voor een gezellige aankleding. Waterpistooltjes en waterballonnen zorgen voor een spannend effect. Wie begint er als eerste? Verder moet er leuke muziek op de achtergrond zijn; bijvoorbeeld een live dj, gezellige dansmuziek of reaggae-muziek .

Mocht je in de gelegenheid zijn om het feestje op een andere locatie te houden, dan kun je kiezen om echt naar het strand te gaan. Misschien naar zee, maar een meertje met een zandstrand is zeker ook geschikt. Voor een complete aankleding moet je beschikken over een perfecte planning. Niets iets beter als een strandfeest op een warme zonnige dag!

Binnenkomst

Geef je gasten bij binnenkomst een bloemenrok (Hawaï-rokje) of een bloemenkrans.

Spelletjes

Afhankelijk van de ruimte kun je verschillende spelletjes organiseren:
  • Strandballen: Leg in ieder geval één of meerdere strandballen neer. Wedden dat zowel jong als oud al snel aan het overgooien zijn.
  • Beachvolleybal: Mocht je het feestje op een echt strand vieren, dan heb je waarschijnlijk ook mogelijkheden voor een partijtje beachvolleybal.
  • Limbo-dansen: Op passende muziek onder een stok door. Is het gelukt, dan ben je een ronde verder. Elke ronde gaat de stok een stukje naar beneden. Wie kan het beste Limbo-dansen?
  • Waterestafette: Je maakt twee groepjes. Bij het groepje staat een emmer met water en daarin een spons. De eerste persoon pakt de volle spons en rent zo snel mogelijk naar de lege emmer die ongeveer 5 meter verder op staat. Knijpt hier de spons leeg en rent terug. De spons wordt aan nummer 2 gegeven en deze probeert ook zoveel mogelijk water over te brengen. Na twee minuten of nadat iedereen twee keer gelopen heeft, kun je meten welk team het meeste water heeft overgebracht.
  • Overige mogelijkheden:: Voor verdere strandactiviteiten kun je denken aan een wedstrijd zandkastelen bouwen, vliegeren of schatgraven. Je kunt de schatten natuurlijk ook in je eigen zandbak verstoppen.

Eten/drinken

Bij een strandfeest kan een barbecue natuurlijk niet ontbreken. Lekker verfrissende milkshakes, smoothies, (alcoholvrij) mixdrankjes en verse vruchtensapjes. Verder moet je natuurlijk een grote berg ijsblokjes hebben voor de overige frisdranken. Als verkoelend tussendoortje kunnen frisse komkommer, verse ananas, meloen, aardbeien en ander vers fruit. En wat eet iedereen het liefst tijdens een dagje strand? Natuurlijk; ijsjes!

Uitdeelcadeautjes

Pas je cadeautjes aan, aan de leeftijd van de feestgangers. Bijvoorbeeld een frisbee, waterballon of een strandbal voor de jongeren. Voor de volwassenen kun je denken aan een blikje met een mixdrankje of een zelfgemaakt receptenboekje met zomerse, lekkere mixdrankjes, smoothies en milkshakes.

Opmerking

Mocht je dit thema gebruiken voor een familiefeest, let dan goed op de verschillende leeftijden. Zorg voor vermaak voor jong en oud.

Lees verder

© 2012 - 2019 Evie99, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De mooiste trouwlocaties van Noord-HollandWoon je in Noord-Holland en ben je op zoek naar een bijzondere en romantische trouwlocatie om jullie huwelijk te vieren.…
SinterklaasfeestWat zijn de typische kenmerken van het sinterklaas feest en hoe is het ontstaan? waarom word er nu pakjesavond gevierd?
Albufeira: de ideale bestemming voor jongerenAlbufeira: de ideale bestemming voor jongerenZin om met je vrienden of vriendinnen een weekje helemaal los te gaan in de beste clubs van Portugal? Voor een geweldige…
Maanfeest: een belangrijk familiefeest in Oost-AziëMaanfeest: een belangrijk familiefeest in Oost-AziëEind september viert Oost-Azië het Maanfeest. Een traditioneel feest van meer dan drieduizend jaar oud waarbij de maan e…
Havenfeest: Wochenende an der JadeHet wochenende an der Jade is een jaarlijks terugkerend meerdaags evenement dat in de Noordduitse havenstad Wilhelmshave…

Reageer op het artikel "Familiefeest; thema tropisch strandfeest"

Infoteur: Evie99
Gepubliceerd: 13-11-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Special: Themafeestjes
Schrijf mee!