InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?

Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?

Een cadeau bedenken is niet het gemakkelijkste wat er is en zeker niet voor een cadeau dat bestemd is voor een bruidspaar. Toch hoeft het niet heel moeilijk te zijn om een passend cadeau te vinden. Het bruidspaar helpt je vaak doormiddel van een huwelijkslijst een handje op weg. Maar wat als het bruidspaar geen huwelijkslijst heeft?

Huwelijkslijst

Een huwelijkslijst is een lijst opgesteld door het bruidspaar zelf met spullen die ze graag cadeau zouden willen krijgen op hun bruiloft. Huwelijkslijsten kunnen heel gevarieerd zijn, van servies tot meubels. Er is een ongeschreven regel dat als het bruidspaar een huwelijkslijst heeft opgesteld, dat je daar dan ook iets van cadeau geeft. Zodra een bruiloftsgast een cadeau uit de lijst heeft gekozen en/of gekocht dan gaat het cadeau van de lijst af. Zorg er dus voor dat je er op tijd bij bent als er een huwelijkslijst is, zodat je een cadeau van de lijst kan kiezen dat binnen jouw budget valt.

Geen huwelijkslijst

Als er door het bruidspaar geen huwelijkslijst opgesteld is en je wilt geen geld geven dan zal je zelf een cadeau moeten verzinnen. De meeste cadeaus die gegevens worden op bruiloften zijn praktisch. Hierbij kun je denken aan badjassen voor hem en haar, luxe handdoeken, keukenmixer, blender en dergelijke.

Het goede doel

Behalve praktische cadeaus kan je ook voor iets heel anders kiezen. Een cadeau met een idealistisch doel. Er zijn verschillende organisaties waar je namens het bruidspaar een donatie kan doen voor derde wereld landen. Bij Oxfam Novib kan je bijvoorbeeld een koe, schaap of een geit kopen om arme mensen in Afrika te helpen een bestaan op te bouwen.

Als het bruidspaar meer dierenliefhebbers zijn dan kan je ook een dier in een dierentuin of opvangcentrum adopteren namens het bruidspaar. Met het adopteren van een bedreigd dier help je mee aan het opzetten van fokprogramma’s om het diersoort te beschermen. Vaak ontvang je bij de adoptie een certificaat dat je een bepaald dier geadopteerd hebt en een T-shirt met een afbeelding van het dier.

Geld geven

Mocht je besluiten om geld te geven aan het bruidspaar dan kan je er alsnog een leuk en origineel cadeau van maken door het leuk te verpakken. In plaats van het geld in een simpele enveloppe te doen zijn er tal van andere manieren om geld aan het bruidspaar te geven. Je kan bijvoorbeeld het geld in een gepersonaliseerde spaarpot doen of het geld in een bonsaiboompje hangen als ware het een geldboom.

Vriendengroep

Indien één van de bruiloftspaar onderdeel uitmaakt van jouw vriendengroep is het een idee om met de gehele vriendengroep een cadeau te geven. Des te groter de groep, des te meer geld er voor een leuk cadeau uitgetrokken kan worden. Denk bij het kiezen van een cadeau er wel aan dat het cadeau voor het bruidspaar samen bedoeld. Een cadeaubon voor een woonwinkel of een hotel zit altijd wel goed.
Gerelateerde artikelen
Originele huwelijkscadeaus voor elk budgetOriginele huwelijkscadeaus voor elk budgetNog geen idee wat je voor het bruidspaar gaat kopen? De meeste mensen vinden het niet gemakkelijk om een leuk en origine…
Huwelijkscadeau: Wat en hoeveel geef je als ze gaan trouwen?Huwelijkscadeau: Wat en hoeveel geef je als ze gaan trouwen?Een uitnodiging voor een bruiloft is altijd leuk. Maar het betekent ook dat er een huwelijkscadeau moet komen voor het k…
Een bruiloft bezoeken: wat zijn de regels?Een bruiloft bezoeken: wat zijn de regels?Hij ligt in de bus: de uitnodiging voor een bruiloft. Of er nu vrienden, familieleden of kennissen gaan trouwen, er is o…
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…
Cadeau voor hem – Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem – Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…

Reageer op het artikel "Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?"

Reactie

John, 19-05-2014 14:29 #1
Voor bruidsparen die op huwelijksreis gaan is een Honeymoon-Hotspot een leuk idee. Daarmee maak je overal ter wereld internetverbinding zonder abonnement op je eigen smartphone, tablet en laptop. Deel de huwelijksreis avonturen online en live met familie en vrienden.

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 28-10-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 1
Schrijf mee!