InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Levensvisie > Haal de sleur uit je leven

Haal de sleur uit je leven

Haal de sleur uit je leven Als klein kind droom je vaak van de dingen die je later als je groot bent wilt gaan doen. Heb je gedachtes over dingen die je in de toekomst wilt bereiken. Je gaat naar school, daarna werken, krijg je een relatie, ga je samenwonen, en dan...? Je raakt in een bepaalde sleur, maar hoe kom je uit de sleur?

Inhoud

De dagelijkse sleur

Iedere dag beleef je dezelfde bepaalde dagelijkse routine. Bijvoorbeeld: Je staat 's ochtends op, gaat naar je werk, boodschappen doen, eten koken en weer naar bed. Iedere dag hetzelfde liedje. Je bent er eigenlijk helemaal klaar mee en je wil het anders doen. Door dit patroon te doorbreken moet je je gaan focussen op leuke nieuwe dingen. Ga bijvoorbeeld een lekker rondje lopen buiten, geniet van de vogels om je heen en krijg nieuwe inzichten en ideeën.

Het is een kwestie van jezelf nuttig voelen

De dingen die je in je dagelijkse sleur doet voelen voor jou niet nuttig. Dat is de reden waarom jij dit gevoel hebt. Ga er achter komen wat jij denkt dat nuttig is om te doen. Belangrijk is om je niet druk te maken over deze vervelende sleur, maar je te richten op positieve, leuke en nuttigen dingen. Wat zegt je droombeeld? Wil je een eigen bedrijf starten? Ga dan eens informeren hoe dit in zijn werking gaat. Wil je graag taarten bakken, ga een workshop taarten maken volgen. Wil je graag afvallen? Ga je eens inlezen wat je wel en niet mag eten om af te slanken. Zo kun je nog meer dromen hebben wat je graag wilt bereiken, maar doe er dan ook gelijk iets mee.

Ideeën om nuttig bezig te zijn

  • Opruimen
  • Lekker wandelen
  • Hardlopen
  • Kleding shoppen
  • Skeeleren
  • Ga spullen die je niet meer hoeft verkopen op internet
  • Defecte dingen vervangen/repareren in huis
  • Rommel laatjes uitzoeken
  • Huishouden
  • Leuke decoratie dingen in huis halen
  • Foto's maken buiten
  • Lekker rondje fietsen
  • Taart of koekjes maken

Maak je dromen waar

Heb je het idee dat je nu bijvoorbeeld niet je droombaan hebt, en heb je altijd al iets met bijvoorbeeld dieren willen doen? Ga dan op zoek naar een thuisstudie of cursus om uiteindelijk iets daarmee te kunnen doen in de toekomst. Heb je altijd al iets met kinderen gehad? Ga dan een studie volgen voor pedagogisch medewerker, of plaats een advertentie op facebook/marktplaats dat je een oppasadresje zoekt. Het gaat erom dat je iets moet doen met je dromen. Als je niets doet, dan gebeurd er ook niets. Het komt niet vanzelf op je pad. Het kan ook zijn dat je altijd al een Ipad hebt gewild maar er nog geen één hebt, en je twijfelt omdat het zo een grote aankoop is. Doe het gewoon en kijk later of het je echt waard is. Zo niet, dan verkoop je het weer.

Sleur in je relatie

Gaan jullie allebei jullie eigen weg, en hebben jullie weinig fijne momenten meer samen? Doe er wat aan en haal die sleur uit jullie relatie. Denk bijvoorbeeld eens aan:
  • Heb wat meer aandacht voor elkaar
  • Uitgebreid voor elkaar koken
  • Samen knus op de bank met een deken over jullie heen een filmpje kijken
  • Schaf iets leuks aan en verras je partner
  • Avondje uit
  • Lekker banjeren op het strand
  • Bioscoopje pakken
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Haal de sleur uit je leven"

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 11-12-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Levensvisie
Schrijf mee!