InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?

Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?

Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau? Er zijn heel wat gelegenheden waarbij het netjes is om een cadeautje mee te nemen. We hebben allemaal wel eens moeite met het vinden van een geschikt cadeau. Wanneer iemand jarig is, gaat trouwen of net een kind heeft gekregen, wil je natuurlijk iets leuks en origineels meenemen. Aan wat voor soort cadeaus kun je dan denken?

Cadeaubon

Een cadeaubon lijkt misschien saai, maar toch kan het een leuk cadeau zijn. Voordeel is dat de jarige zelf iets uit kan zoeken wat hij of zij leuk vindt. Tegenwoordig zijn er veel soorten cadeaubonnen te krijgen. Wanneer je kiest voor een cadeaubon van een bepaalde winkel of van een aantal bedrijven samen, dan is het wel leuk om iets te doen met de cadeaubon zodat het minder saai is. Sommige cadeaubonnen worden verkocht in een speciale cadeauverpakking. Als de cadeaubon er saai uit ziet, kun je natuurlijk ook zelf proberen er wat van te maken. Verpak de cadeaubon bijvoorbeeld samen met een ander klein cadeautje. Dit kan bijvoorbeeld een lekkere douchegel, een speciaal biertje met een mooi bierglas, een reep chocola of een tijdschrift zijn. Verpak het samen met je cadeaubon in transparant folie met een strikje er omheen en je hebt een simpel maar toch persoonlijk cadeau.

Er bestaan niet alleen cadeaubonnen voor producten, maar ook voor leuke uitjes en dagjes weg. Geef bijvoorbeeld een bon cadeau waarmee de ontvanger een dagje naar de sauna kan of kan genieten van een heerlijke lunch. Vaak heeft de ontvanger met deze bon recht op één van de vele opties die gegeven worden. Bij een saunabon kan er bijvoorbeeld gekozen worden uit verschillende sauna’s verspreid door heel Nederland.

Fotocadeau

Wanneer je iemand goed kent, is het leuk om foto’s te gebruiken voor het cadeau. Dit is helemaal leuk wanneer er een bijzondere gelegenheid is, zoals een huwelijk of een bijzondere leeftijd. Verzamel foto’s van de persoon zelf of juist van alle gasten die hij of zij uitnodigt. Je kunt iedereen een leuk stukje tekst bij de foto laten schrijven. De foto’s kun je vervolgens zelf in een fotoalbum plakken, maar dit kun je ook laten doen door een speciale fotoserves. Zij maken dan een mooi boek voor je waarin de foto’s in hoge kwaliteit worden afgedrukt.

Er zijn ook andere dingen die je kunt maken met foto’s. Koop een mooi fotolijstje en stop daar een bijzondere foto in. Producten met een foto bestellen is ook altijd leuk. Zo zijn er onder andere taarten, bier- en wijnetiketten, kalenders en mokken waar je een foto op kan laten afdrukken.

Cadeaumand

Een cadeaumand is altijd leuk om te krijgen. Je koopt een mooi mandje en vult deze vervolgens met allemaal kleine cadeautjes. Deze cadeautjes kun je zo duur maken als je zelf wilt. Cadeaumanden zijn erg persoonlijk omdat je zelf van alles bij elkaar kunt zoeken. Dit is ook zeker handig wanneer je met meerdere mensen een cadeau wilt geven, iedereen kan één of meerdere kleine cadeautjes kopen en in de cadeaumand doen. Heb je geen zin om zelf een cadeaumand samen te stellen? Op internet zijn genoeg bedrijven die gespecialiseerd zijn in het maken van deze manden. Zo kun je kiezen voor een standaardmand, maar ook een persoonlijke mand laten samenstellen. De manden zijn vaak ingedeeld in thema’s. Zo heb je cadeaumanden met het thema: chocola, student, op kamers, 50 jaar enzovoort.

Het belangrijkste bij het uitzoeken van een cadeau is dat je er aandacht aan besteedt. Zorg ervoor dat het persoonlijk is en dat je niet zomaar het eerste de beste cadeau koopt zonder te weten of de ontvanger het wel echt zal waarderen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?"

Infoteur: Mk92
Laatste update: 15-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!