InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?

Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?

Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft? Iedereen kent wel zo iemand. Iemand die niets wil, of iemand die alles al heeft. Toch wil je een cadeau geven, voor een verjaardag, voor kerst of voor een andere gelegenheid. Een boekenbon is een veel gegeven cadeau, maar soms is het ook leuk om met iets anders aan te komen. Er zijn verschillende originele cadeaus te bedenken, sommige zorgen voor een mooi pakje, anderen een envelop met een cadeaubon, of een donatie aan het goede doel. Hier enkele tips en ideeën voor een mooi cadeau. Een cadeautje zoeken is soms lastig, maar als iemand alles al lijkt te hebben is het nagenoeg onmogelijk om wat leuks te vinden. Toch zijn er altijd leuke dingen te vinden om cadeau te doen, ook voor mensen die eigenlijk niets meer hoeven. Je kunt kiezen voor een fysiek cadeau; een pakje met een papiertje eromheen, een cadeaubon of een cadeau voor iemand anders, bijvoorbeeld het goede doel.

Een gewoon cadeau, maar dan anders

Wil je iemand een pakje geven, een duidelijk, fysiek cadeau? Dan zijn er genoeg mogelijkheden. Geef iemand iets bijzonders zonder dat het iets is dat die persoon al heeft. Er zijn altijd boeken te vinden die iemand nog niet heeft. Niet alleen leesboeken, maar denk ook eens aan een mooi fotoboek. Iemand die graag in bad gaat kun je een luxe badschuim geven, een bos bloemen of een mooie plant klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar de meeste mensen zijn erg blij met dit cadeau. Een gouden tip is altijd zorgen dat het iets bijzonders is, iets wat je niet zomaar voor jezelf zou kopen.

Persoonlijk cadeau

Een persoonlijk cadeau doet het altijd goed. Online en offline zijn vele producten te vinden waar je foto’s op kunt zetten. Een fotoboek is mooi om te maken, maar wel veel werk. Je kunt ook een foto op een mok laten zetten of op groot formaat laten afdrukken. Door een foto op een cadeau te zetten heb je direct een gepersonaliseerd cadeau, iets wat degene voor wie het is zeker nog niet heeft! Je kunt ook een portret laten maken of zelfs een sculptuur (laten) maken!

Een cadeaubon

Een boekenbon of een bioscoopbon kennen we allemaal. Toch worden ze als presentje vaak erg gewaardeerd. Behalve door die selecte groep mensen die alles al heeft, degene waarvan je weet dat er ergens in een laatje nog drie bonnen moeten liggen. Dan kun je ook voor een ander type cadeaubonnen gaan.

Een belevenis

Er zijn verschillende websites waar je een bijzondere cadeaukaart kunt kopen. Een kaart voor een belevenis. Bijvoorbeeld een overnachting in een grote stad, of juist in een natuurgebied. Een dagje skiën, een ballonvaart of een dinertje, je kunt het zo gek niet bedenken of het kan. En het grote voordeel, degene die het krijgt kan zelf bepalen wat hij wilt doen!

Een favoriete winkel

Weet je wat de favoriete winkel is van degene voor wie je iets zoekt? Dan kun je daar langs gaan, wellicht geven zij ook cadeaubonnen uit. Een bon geven is vaak leuker dan gewoon geld geven, dus het is de moeite er even achteraan te gaan.

Een persoonlijke cadeaubon

Ben je handig met computers? Om met papier, een schaar en lijm? Dan kun je ook zelf een cadeaubon maken, te incasseren bij jou! Je kunt een bon maken om samen uit eten te gaan of iets anders leuks te doen.

Het goede doel

Waarom zou je iemand een cadeau geven als diegene er toch niets mee doet? Dan kun je je geld toch nuttiger besteden? Inderdaad. Je kunt een origineel cadeau geven door een donatie aan het goede doel te doen uit naam van een ander. Geef bijvoorbeeld een geit aan iemand die het echt nodig heeft, of doneer een stuk cacaoplantage en geef er een reep chocolade bij. De ontvanger van het cadeau kan er zelf misschien niets mee, toch wordt het cadeau vaak erg gewaardeerd. Zeker voor iemand die ‘niets’ wil kan dit een erg goede oplossing zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?"

Infoteur: Info_lisa
Gepubliceerd: 15-12-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!