InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Crime - Jesse Remmers’ mislukte liquidaties en arrestatie
nieuws uitgelicht

Crime - Jesse Remmers’ mislukte liquidaties en arrestatie

In de gevangenis ontmoet Jesse Remmers Guiseppe ‘Peter’ la Serpe. Aan hem vertrouwt hij een aantal belangrijke bekentenissen toe. Na hun vrijlating besluit het tweetal samen een hasjlijn op te zetten, maar dit mislukt. Remmers gaat verder waar hij eerder gebleven was; moorden tegen betaling. Hij wordt echter opgepakt als in een Vinkeveense villa een grote partij wapens gevonden wordt. Tijdens zijn detentie krijgt hij last van eerder opgelopen schotwonden en wordt hij overgeplaatst naar het zieke

Voorbereidingen voor liquidaties

Na zijn ontsnapping ging Jesse Remmers samen met Guiseppe ‘Peter’ la Serpe aan de slag met de voorbereidingen voor uit te voeren liquidaties. Hun eerste doelwit is Leen Bosnie, een vastgoedhandelaar in Abcoude. Bosnie was ondermeer zakenpartner van de in 2004 vermoorde Willem Endstra en had een conflict met Willem Holleeder. Echter, hoe lang de twee huurmoordenaars ook controleerden, Bosnie bleek nooit thuis te zijn. Het tweetal liet de aanslag schieten.

De tweede persoon die op hun af te werken lijst stond was de Surinaamse August Adjoeba, een drugshandelaar die een vriend van de Turkse crimineel Ali Akgün zou hebben bestolen. Akgün nam hierover contact op met Remmers en het duo hield Adjoeba’s verblijfplaats in de gaten. Er passeerde iemand die sterk op Adjoeba leek, maar het tweetal waagde het er niet op. Een nieuwe kans kreeg Remmers niet, want hij werd weer opgepakt. La Serpe ging niet alleen verder.

Een nieuwe lijst

Jesse Remmers kwam vrij in 2005 en pakte de draad meteen weer op. Een nieuwe dodenlijst lag voor hem klaar, met Atilla Önder bovenaan. Deze drugscrimineel zou een conflict hebben met Ali Akgün. Na enkele voorbereidingen werd de operatie alsnog afgeblazen omdat Önder op het punt stond te verhuizen. Niet veel later namen Ali Akgün en Dino Soerel contact met Remmers en La Serpe op om te melden dat Kees Houtman – een vastgoed- en drugshandelaar – gedood moest worden. Op 2 november 2005, op dezelfde dag dat in Thailand topcrimineel John Mieremet vermoord werd, werd Kees Houtman onder vuur genomen. Terwijl Houtman voor de ogen van zijn vrouw en dochter stierf, gingen Remmers en La Serpe ervandoor.

Vast in Marokko

Het volgende slachtoffer op de lijst was kroegbaas Thomas van der Bijl, een belangrijke getuige in de zaak tegen Willem Holleeder. Ook deze keer kwam de opdracht van Dino Soerel. Tijdens hun voorbereiding werden Remmers en La Serpe echter door Van der Bijl gezien en zo gedwongen de operatie af te blazen. Van der Bijl werd alsnog vermoord, maar Remmers had Nederland al verlaten om zich in Marokko te vestigen. Hier werd hij in februari 2007 aangehouden, op verzoek van de Nederlandse justitie. Remmers was intussen al getrouwd met een Marokkaanse vrouw, waardoor zijn uitlevering niet vanzelf ging en Remmers eerst een tijdje vastzat in Marokko.

Ontkenning

Uiteindelijk werd Jesse Remmers in januari 2008 uitgeleverd aan Nederland. Tot nog toe heeft hij altijd ontkend wat La Serpe allemaal verklaard heeft, maar wordt hij wel verdacht van een steeds groter wordende lijst liquidaties.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Crime - Jesse Remmers’ mislukte liquidaties en arrestatie"

Infoteur: Paulsmiezen
Laatste update: 08-04-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Nieuws uitgelicht…
Schrijf mee!