InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Ruil je rijk: Evenaar het succes

Ruil je rijk: Evenaar het succes

Ruil je rijk: Evenaar het succes Misschien heb je dit verhaal wel ooit op het nieuws voorbij horen komen. Een man begon met een paperclip en slaagde erin om dit in slechts 14 stappen om te ruilen tot een huis. Hoe heeft deze man dat nu precies voor elkaar gekregen en hoe kun je zoiets het beste aanpakken als je dit wilt evenaren? Het begon allemaal in de zomer 2005. De Canadees Kyle MacDonald zat werkloos thuis en had geen geld meer. Hij moest iets doen om aan geld te komen en hij besloot om de rode paperclip die op zijn bureau lag om te ruilen. Hij stelde zichzelf als doel om de paperclip binnen een jaar om te ruilen tot een huis. Om dit te bewerkstelligen, hield hij een blog bij waar mensen zijn belevenissen konden volgen. Precies een jaar later, in de zomer van 2006, is hij erin geslaagd om een huis te verkrijgen. In slechts 14 stappen ruilde hij de rode paperclip tot een huis, deze 14 stappen waren als volgt:
  1. De rode paperclip werd ingeruild voor een pen in de vorm van een vis.
  2. De pen werd omgeruild tot een deurknop met een gezichtje erop.
  3. De deurknop werd omgeruild tot een campingkachel
  4. De campingkachel werd omgewisseld tot een generator
  5. De generator werd geruild tot een vaatje bier met een neon reclamebord
  6. Het bier en het neon reclamebord werden ingeruild voor een sneeuwscooter
  7. De sneeuwscooter werd gewisseld tegen een vakantie
  8. De vakantie werd geruild tegen een bestelbusje
  9. Het bestelbusje werd een platencontract
  10. Het platencontract werd geruild tegen een jaar gratis wonen in Arizona
  11. Een jaar gratis wonen werd geruild tegen een meet en greet met de zanger Alice Cooper
  12. De meet en greet werd ingeruild voor een sneeuwbol van de band Kiss
  13. De sneeuwbol werd ingeruild tegen een rol in een film
  14. De filmrol werd ingeruild tegen een huis

Hoe evenaar je dit succes?

Kyle is erin geslaagd om een paperclip om te ruilen tot een huis. Dit klinkt onmogelijk, maar ook jij kunt dit succes evenaren. Als je onderstaande tips opvolgt en elke dag leeft naar deze principes, dan zul je erachter komen dat ook jij in staat bent iets kleins om te ruilen tot iets groots.

  • Het belangrijkste is dat je jezelf een specifiek doel moet stellen. Zonder doel ben je een ongeleid projectiel en vlieg je alle kanten op. Om in analogische termen te blijven: Zonder doel ben je als een pijl zonder boog. Je moet voor jezelf nagaan wat je einddoel is en stel randvoorwaarden op. Bepaal binnen welk tijdsbestek je het einddoel bereikt moet hebben en bepaal natuurlijk ook wat het beginpunt van je ruil is.
  • Vertel al je vrienden en familie wat je gaat ruilen, binnen welke termijn en wanneer je het einddoel bereikt hebt. Betrek zoveel mogelijk mensen in je ruilavontuur. Want hoe meer mensen je betrekt, hoe groter de kans is dat het op een geschikte ruil uitkomt. En je vrienden en familie kunnen je net dat ene steuntje in de rug geven wat je nodig hebt.
  • Zet je gekozen doel om in een verlangen. En veranker dit verlangen in je onderbewustzijn. Als een verlangen in je onderbewustzijn aanwezig is, dan heeft dit op een indirecte en onbewuste manier invloed op je bewustzijn.
  • Volharding is het sleutelwoord tot succes. Veel mensen die tegen een tegenslag te verduren krijgen, geven meteen op. Ze denken dat ze gedoemd zijn om te mislukken en geven de moed op. Mensen die juist na elke tegenslag doorgaan en het opnieuw proberen, bereiken uiteindelijk hun doel. Van elke tegenslag kun je namelijk leren en je komt er uiteindelijk sterker uit. Daarom moet je nooit opgeven als het even tegenzit. Als je blijft doorgaan, dan bereik je uiteindelijk je doel.
  • Blijf altijd positief en blijf vertrouwen houden in jezelf. Als jij al geen vertrouwen in jezelf hebt, waarom zouden anderen mensen dan wel vertrouwen in jou hebben? Bovendien als jij vertrouwen en positiviteit uitstraalt, dan zijn mensen eerder geneigd om je te helpen.
  • Leer jezelf aan om creatief en out of the box te denken. Je kunt jezelf aanleren om out of the box te denken door verschillende denktechnieken te gebruiken. Als je een probleem moet oplossen, zijn er verschillende convergerende en divergerende brainstorm technieken die je kunt gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld de “ Superhelden” techniek toepassen, dit houdt in dat je nagaat hoe een bepaalde superheld zoals Spiderman hetzelfde probleem zou oplossen. Vervolgens ga je deze tactieken van Spiderman gebruiken voor het oplossen van je eigen probleem. Als je gebruik maakt van verschillende brainstorm technieken, dan ga je zaken vanuit een andere invalshoek bekijken en je zult zien dat er creatiever ideeën in je opkomen.
  • Laat je niet leiden door wat anderen mensen van je denken. Blijf altijd in jezelf geloven en ga altijd uit van je eigen kracht. Er zullen altijd mensen die je voor gek zullen verklaren, echter deze mensen kun je beter links laten liggen. Deze mensen zijn namelijk negatief en negatieve mensen kosten alleen maar energie. Het is slimmer om je te omringen met mensen die positief zijn en die je achter je ruilavontuur staan. Positieve mensen geven namelijk energie.
  • Daarnaast is het ook belangrijk dat je denkt aan praktische zaken. Zo is het aan te raden om een blog of website bij te houden. Op deze manier betrek je mensen erbij en houdt ze op een laagdrempelige manier op de hoogte. Maak ook geregeld gebruik van social media. Via social media kun je snel grote groepen mensen bereiken. Je verhaal kan zich zo als een lopend vuurtje over het internet verspreiden.
  • Schakel tenslotte allerlei media in zoals kranten, tijdschriften, radio en televisie. De media zijn erg invloedrijk en via deze media kun je weer veel mensen bereiken. Door de media kun je in contact komen met de juiste mensen die jou weer verder kunnen helpen.
Gerelateerde artikelen
Psychologie studeren, UniversiteitPsychologie studeren, UniversiteitVeel studenten kiezen ervoor om psychologie te gaan studeren. Meer kennis over de beweegredenen van mensen is vaak de re…
Wat is psychologie?Psychologie is een veel besproken onderwerp de laatste jaren, maar wat houdt het nou eigenlijk in? Definitie: Psychologi…
Goedkoop op vakantie, ruilen van huisDe uitgaven aan een vakantie zijn afhankelijk van uw bestemming en de manier van op vakantie gaan. U kunt redelijk goedk…
Huis ruilen met oudersHuis ruilen met oudersU wilt in 2019 of 2020 uw huis ruilen met het huis van uw ouders. Wat moet u als kind voor deze woningruil regelen en wa…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures, Pixabay
  • http://oneredpaperclip.blogspot.nl/2006/04/one-afternoon-with-alice-cooper.html
  • http://www.nu.nl/internet/716816/weblogger-ruilt-paperclip-voor-huis.html

Reageer op het artikel "Ruil je rijk: Evenaar het succes"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 17-04-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!