InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Rotterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop

Rotterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop

Rotterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop Rotterdam is de tweede stad van Nederland en bekend vanwege de grote haven. Wanneer je houdt van winkelen kan je in Rotterdam prima terecht. Onderstaand zijn tips weergegeven waarmee je een geslaagde dag kunt winkelen in Rotterdam. Verder een overzicht van de openingstijden, koopavonden, koopzondagen en uitverkoop is.

Dagje shoppen, hoe is de stad bereikbaar?

Rotterdam is het best bereikbaar via de trein. Je staat direct in het centrum van de stad wanneer je uitstapt op Rotterdam Centraal. Tevens kan je je op een snelle manier verplaatsen door de stad wanneer je de tram of metro pakt. Ook met de auto is de stad bereikbaar, maar je moet wel rekening houden met parkeerkosten. In Rotterdam moet je betalen voor parkeren in de populaire buurten en straten. Hieronder valt onder andere het centrum. De tarieven in het centrum zijn 2,5 euro of 3 euro per uur.

Winkeltips voor kleding en schoenen

Kleding, schoenen, alles kan je vinden. In Rotterdam zijn uiteraard alle bekende winkelketens te vinden zoals bijvoorbeeld de Zara, de V&D en de H&M. Rondom het Beursplein en de Lijnbaan zijn alle grote winkelketens en warenhuizen wel te vinden. Dit gebied wordt ook wel de Koopgoot genoemd. Leuke en interessante winkelstraten met vaak kleinere boetiekjes of trendy winkels zijn de Nieuwe Binnenweg, de Nieuwemarkt, Pannekoekstraat, de Van Oldenbarneveltstraat, het Laurenskwartier, Rondom het Zwaanhals, de Mini Mall en de Witte de Withstraat. Zeer bekend is ook Alexandrium wat buiten het centrum is gelegen. Alexandrium is een groot winkelboulevard met honderden winkels en woonspeciaalzaken.

Openingstijden winkels Rotterdam

De reguliere openingstijden van de kleding-, schoenen- en modewinkels in Rotterdam zijn als volgt:
  • maandag: 13.00 tot 18.00 uur
  • dinsdag, woensdag, donderdag: 09:30 uur tot 18:00 uur
  • vrijdag: 09:30 uur tot 21:00 uur (koopavond)
  • zaterdag: 09:00 uur tot 18:00 uur
  • koopzondagen: 12:00 uur tot 18:00 uur

Shoppen tijdens de uitverkoop

Een dagje shoppen kost vaak veel geld. Om geld te besparen om je kleding en schoenen kan je tijdens de uitverkoop winkelen, ook wel sale genoemd. Tijdens de uitverkoop worden kleding en schoenen verkocht met flinke kortingen. Deze korting bedraagt al snel meerdere tientallen procenten. De winteruitverkoop vindt ongeveer plaats tijdens de maanden december en januari. De zomeruitverkoop ongeveer tijdens de maanden juli en augustus. Lees hier meer over de uitverkoop.

Klaar met shoppen? Andere bezienswaardigheden en evenementen

Wanneer je voldoende kleding, schoenen of andere mode accessoires hebt gekocht is er nog veel meer te beleven. Misschien is het een leuk idee om een dagje winkelen te combineren met één van de vele evenementen die jaarlijks plaatsvinden in Rotterdam. Voorbeelden van grote en bekende evenementen zijn Koninginnedag, Zomercarnaval, het Internationaal Film Festival, de Wereldhavendagen, North Sea Jazz, enzovoorts. Ook buiten de vele evenementen zijn er enorm veel leuke dingen te beleven in Rotterdam. Wat te denken van een bezoek aan de haven, de vele musea, Diergaarde Blijdorp, de Euromast, enzovoorts. Wanneer je langer dan een dag wilt blijven kan je overnachten in één van de vele hotels die Rotterdam rijk is.

Nog winkeltips?

Heb je nog tips voor een leuk dagje shoppen in Rotterdam? Geef je suggestie dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: TerriC, Pixabay
  • www.nlstreets.nl

Reageer op het artikel "Rotterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 08-04-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Dagje shoppen
Schrijf mee!