InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Amsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop

Amsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop

Amsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en drukbezocht door bezoekers uit het binnen- en buitenland. De stad is uitermate geschikt om te winkelen. Onderstaand vind je vele tips waarmee je een geslaagd dagje kunt shoppen in Amsterdam. Verder een overzicht van de openingstijden, wanneer het koopavond, koopzondag en uitverkoop is.

Inhoud

Dagje shoppen, hoe is de stad bereikbaar?

Amsterdam is het best bereikbaar via de trein. Je staat direct in het centrum van de stad wanneer je uitstapt op Amsterdam Centraal. Tevens kan je op een snelle manier jezelf verplaatsen door de stad wanneer je de tram of metro pakt. Ook met de auto is de stad bereikbaar, maar je moet wel rekening houden met hoge parkeerkosten. Binnen de ring A10 is het overal betaald parkeren. Buiten de ring A10 kan je op diverse plaatsen gratis parkeren, waarna je met de tram naar het centrum kan gaan.

Winkeltips voor kleding en schoenen

Kleding, schoenen, alles kan je vinden. In Amsterdam zijn uiteraard alle bekende winkelketens te vinden zoals bijvoorbeeld de Zara, de Bijenkorf en de H&M. De bekendste winkelstraat is de Kalverstraat. Ook de Nieuwedijk is een bekende winkelstraat. Wie liever boetiekjes afstruint moet de Negen Straatjes bezoeken. De Negen Straatjes zijn gelegen tussen de Prinsengracht en de Keizersgracht. Andere goede tips zijn de Utrechtsestraat, de Elandsgracht, de Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat. Een leuke belevenis zijn markten zoals de Dappermarkt, de Waterloopleinmarkt en de Albert Cuyp.

Openingstijden winkels Amsterdam

De reguliere openingstijden van de kleding-, schoenen- en modewinkels in Amsterdam zijn op maandag van 13.00 tot 18.00 uur en op dinsdag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. De koopavond in het centrum vindt plaats op donderdag tot 21.00. Op koopzondagen zijn de openingstijden van 12.00 tot 17.00 uur.

Shoppen tijdens de uitverkoop

Een dagje shoppen kost helaas veel geld. Maar er zijn mogelijkheden om geld te besparen om je kleding en schoenen. Ga bijvoorbeeld tijdens de uitverkoop winkelen, ook wel sale genoemd. Tijdens de uitverkoop worden kleding en schoenen verkocht met flinke kortingen. Deze korting bedraagt al snel meerdere tientallen procenten. De winteruitverkoop vindt ongeveer plaats tijdens de maanden december en januari. De zomeruitverkoop ongeveer tijdens de maanden juli en augustus. Lees hier meer over de uitverkoop.

Klaar met shoppen? Andere bezienswaardigheden en evenementen

Wanneer je voldoende kleding, schoenen of andere mode accessoires hebt gekocht is er nog veel meer te beleven. Misschien is het een leuk idee om een dagje winkelen te combineren met één van de vele evenementen die jaarlijks plaatsvinden in Amsterdam. Voorbeelden van grote en bekende evenementen zijn Koninginnedag, de Uitmarkt, SAIL, de Gay Pride, de Amsterdamse marathon, enzovoorts. Ook buiten de vele evenementen zijn er enorm veel leuke dingen te beleven in Amsterdam. Wat te denken van een wandeling langs de grachten, de vele musea, Artis, enzovoorts. Wanneer je langer dan een dag wilt blijven kan je overnachten in één van de vele hotels die Amsterdam rijk is.

Nog winkeltips?

Heb je nog tips voor een leuk dagje shoppen in Amsterdam? Geef je suggestie dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: TerriC, Pixabay
  • www.iamsterdam.com

Reageer op het artikel "Amsterdam: openingstijden, koopzondag, koopavond, uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Dagje shoppen
Schrijf mee!