InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Waar kan je Blond Amsterdam kopen?

Waar kan je Blond Amsterdam kopen?

Waar kan je Blond Amsterdam kopen? Blond Amsterdam is een merk dat steeds populairder wordt. Het zeer uitgebreide assortiment herken je meteen aan de eigen stijl. De vrolijke designs spreken enorm tot de verbeelding van vooral vrouwen. Lees in dit artikel alles over de verschillende producten die tot het assortiment van Blond Amsterdam behoren en lees waar de producten te koop zijn.

Het merk Blond Amsterdam

Het bedrijf Blond Amsterdam is opgericht door twee Brabantse vriendinnen, namelijk Janneke Dröge en Femque van Geffen. Ze zijn het bedrijf gestart na afronding van de Kunstacademie. Het bedrijf is gestart op de Spuistraat te Amsterdam, waar het atelier gezeteld was. In het atelier beschilderden de twee onderneemsters zelf servies en schilderijen. Het merk Blond Amsterdam kenmerkt zich door de vrolijkheid: energiek, felle kleuren en een wat eenvoudige tekenmanier. Door het grote succes van het bedrijf (tot over de landsgrenzen) zijn ze reeds verhuisd naar een andere locatie in Amsterdam. Het bedrijf besteedt zaken zoals marketing, sales en de productie uit aan licentiehouders. Hierdoor werken er niet veel mensen bij Blond Amsterdam zelf, de oprichters zijn nog steeds vooral bezig met het maken van designs.

Het assortiment

Waar voorheen vooral serviesproducten werden gemaakt, is het assortiment van Blond Amsterdam door de jaren heen steeds meer uitgebreid. Tot het assortiment behoren onder andere:

Servies

De serviesproducten zijn verdeeld in enkele lijnen, zoals Delfts Blond, I Love Holland, enzovoorts. Tot de servieslijnen behoren mokken, kop en schotels, gebaksborden, ontbijtborden, dinerborden, petit four schaaltjes, theepotten, melkkan, suikerpotten, theelicht, voorraadpotten, kommen, eierdoppen, blikken, theelepels, schalen, taartplateau, botervloot, theetipjes, enzovoorts.

Theeproducten

Naast de eerder genoemde vormen van theeservies verkoopt Blond Amsterdam ook thee. De thee is verkrijgbaar in verschillende smaken. Elke zak met thee is uiteraard voorzien van leuke print in de kenmerkende Blond stijl.

Papieren producten

Tot deze producten behoren onder andere wenskaarten, schoolspullen, schrijfwaren, servetten, boeken, enzovoorts.

Beauty producten

De beauty producten zijn onderverdeeld in onder andere een badlijn en een bodycare lijn. De producten waaruit gekozen kan worden zijn toilettassen, armbanden, kettingen, oorbellen, bodycare, badpotten, portemonnees, handdoeken, handverzorging, tandenborstelbekers, zeeppompen, enzovoorts.

Textiel

Textielproducten die Blond Amsterdam maakt zijn onder andere beddengoed, portemonnees, tassen en handdoeken.

Cadeaubon

Tot het assortiment behoort ook een cadeaubon van Blond Amsterdam. De cadeaubon is verkrijgbaar in de bedragen 5, 20 en 40 euro.

Waar zijn de producten van Blond Amsterdam te koop?

Blond Amsterdam is tegenwoordig in meerdere landen verkrijgbaar, het aantal verkooppunten stijgt nog steeds. In de landen Nederland, België, Duitsland en Zwitserland zijn de producten in honderden winkels te koop. De producten zijn naast de winkels te koop via de officiële webshop van Blond Amsterdam en verschillende andere webwinkels. Via de webwinkels zijn de producten in meerdere landen verkrijgbaar. Wie een verkooppunt zoekt kan dit zoeken via de website van Blond Amsterdam. Op de website is eenvoudig via een winkeloverzicht te vinden van officiële winkels en verkooppunten. Je kan zoeken op land, stad en productgroep. Via de eigen webwinkel is het overigens mogelijk om een groot deel van het assortiment te laten personaliseren met bijvoorbeeld een naam of datum.

Flagship Store

Naast de verkoop via andere winkels en webshops heeft Blond Amsterdam ook een eigen winkel. Deze winkel, ook wel flagship store, ligt uiteraard in Amsterdam (Gerard Doustraat 69). Deze winkel staat geheel in het teken van de producten van Blond Amsterdam. In deze winkel worden met de hand beschilderd aardewerk en schilderijen gemaakt en verkocht. Elk verkocht product is uniek want handgemaakt. Iedereen kan hier tegen betaling opdracht geven voor handgemaakt, gepersonaliseerd werk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Servies: Blond AmsterdamServies: Blond AmsterdamBlond Amsterdam is een ontwerpbureau. Het is gevestigd in Amsterdam en is vooral bekend vanwege het serviesgoed. Op het…
Keizer Karel, een bier om van te genietenKeizer Karel, een bier om van te genietenEén van de mooiste speciaalbieren die gebrouwen wordt in brouwerij Haacht is zeker de Keizer Karel. Ondanks zijn wat min…
Amsterdam: eiland in de Indische OceaanAmsterdam is niet alleen de naam van onze hoofdstad, maar ook een eiland dat in de zuidelijke Indische Oceaan ligt. Het…
Cadeau voor een man? Geef een bierpakketCadeau voor een man? Geef een bierpakketEen verjaardag of een ander feestje. Altijd leuk en gezellig, maar wat moet je weer geven als cadeau. Als het een man be…
Bronnen en referenties
  • www.blond-amsterdam.nl

Reageer op het artikel "Waar kan je Blond Amsterdam kopen?"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 02-11-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Winkelketens
Schrijf mee!