InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > H&M Giftcard: ook online te koop en te besteden?

H&M Giftcard: ook online te koop en te besteden?

H&M Giftcard: ook online te koop en te besteden? De winkelketen H&M is één van de populairste winkels van Nederland en België. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de H&M Giftcard een groot succes is. Een H&M Giftcard is een cadeaubon die exclusief kan worden gekocht en besteed bij de H&M winkels. Het is leuk om aan iemand te geven én om te krijgen. De cadeaubon is te koop in de winkels. Maar is de H&M Giftcard ook online te koop en te besteden?

Inhoud

Winkelketen H&M

H&M is de afkorting van Hennes & Mauritz, waarbij Hennes staat voor 'van haar' en Mauritz een naam van een overgenomen winkelketen betreft. De winkelketen is in 1947 opgericht in Zweden en het hoofdkantoor is gezeteld in Stockholm. De winkelketen is sinds 1989 te vinden in Nederland en sinds 1992 in België. In bijna elke grote en minder grote Nederlandse en Belgische stad is wel een H&M filiaal te vinden. Vooral sinds de millenniumwisseling maakt H&M een grote groei door. Waren er tot het jaar 2000 slechts in 12 Europese landen H&M winkels te vinden, sinds de millenniumwisseling is het aantal landen (en continenten) met H&M winkels explosief gegroeid. De winkelketen is dermate groot dat ze een miljardenomzet hebben. H&M is bekend vanwege het grote assortiment aan dameskleding, herenkleding, kinderkleding, schoenen, cosmetica en zelfs decoratieve artikelen voor in huis. H&M maakt geregeld gebruik van topontwerpers voor de creatie van hun mode. Tot het assortiment behoort ook een populaire eigen cadeaubon.

Waar zijn H&M Giftcards te koop en te besteden?

De cadeaubonnen zijn te koop in de verschillende H&M filialen en verkrijgbaar in meerdere leuke prints. In de winkels kan de kaart van keuze worden opgewaardeerd. De besteding vindt ook plaats in de verschillende H&M winkels. De cadeaubon is alleen te besteden voor de volledige of gedeeltelijke aankoop van artikelen in de H&M filialen. De kaart kan dus niet ingewisseld voor contant geld of voor de aankoop van een andere H&M Giftcard. De giftcards zijn overigens alleen te besteden in het land van aankoop. Een kaart die gekocht is in bijvoorbeeld Duitsland, kan dus niet in Nederland worden gebruikt.

Online kopen en besteden H&M Giftcards

In feite zijn ze alleen in de winkelfilialen te koop en te besteden. Via internet zijn de giftcards dus niet te koop. En de giftcards zijn dus ook niet te besteden via de H&M online webshop.

Bedragen H&M Giftcards

De giftcards zijn op te waarderen met een bedrag dat minimaal 5,- bedraagt. Daarboven zijn alle gewenste bedragen mogelijk tot een maximum van 500,-. De kaart zelf is overigens oplaadbaar, dat wil zeggen dat het bedrag op dezelfde kaart weer is op te waarderen met elk gewenst bedrag vanaf 5,- tot een maximum van 500,-.

Saldo controleren

Wanneer je een product in de H&M winkel koopt en afrekent met je giftcard zal het bedrag van het saldo op de kaart worden afgetrokken. Het saldo hoeft niet in één keer te worden opgemaakt, het resterende saldo blijft een volgende keer bruikbaar. Je ontvangt dus geen wisselgeld of geld terug. Hoe hoog het overgebleven saldo is wordt vermeld op de kassabon. Ook via de website van H&M is het mogelijk om het saldo op je giftcard te controleren. Hiervoor heb je het kaartnummer van de giftcard en een pincode nodig. De pincode vind je op de achterkant van de giftcard, je kunt de pincode aflezen door het grijze vakje weg te krassen. Eventueel kan het saldo ook worden nagevraagd via de klantenservice of bij de kassa in de winkel. Het saldo is onbeperkt geldig totdat het saldo opgemaakt is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.hm.com

Reageer op het artikel "H&M Giftcard: ook online te koop en te besteden?"

Reactie

N. N. van Willigen, 17-12-2012 18:53 #1
Nu de H&M giftcard niet online te koop is, ga ik bij andere zaken zoeken. Online kopen is voor mij nl. veel praktischer. Is H&M van plan in de toekomst deze mogelijkheid wel te bieden? Reactie infoteur, 18-12-2012
Beste heer/mevrouw,

Ik vermoed dat de H&M dit in de toekomst wellicht wel ooit online gaat organiseren. Maar aangezien ik niet bij de H&M werk kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Het is dus puur een verwachting van me.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: H&M
Reacties: 1
Schrijf mee!