InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Leren daten en datingsites

Leren daten en datingsites

Leren daten en datingsites Veel alleenstaande mensen op leeftijd willen leren daten. Ze zijn het verleerd en weten niet waar ze mensen kunnen ontmoeten. Maar ook jongeren weten niet hoe ze zich moeten gedragen op hun eerste date. Daarom is er in dit artikel een cursus daten te vinden speciaal voor mensen die willen leren daten. Ook zijn er tegenwoordig veel mensen actief op datingsites. Op datingsites kunnen ze gemakkelijk in contact komen met anderen. Hieronder is ook nog wat informatie over datingsites gegeven.

Leren daten

Mensen ontmoeten

Voor jongeren is het erg gemakkelijk om mensen te ontmoeten. Dit kan bijvoorbeeld via een discotheek, kroeg of café. Ook hebben jongeren op school de kans om contact te leggen met anderen. Als je als jongere nieuwe mensen wilt ontmoeten, kun je het beste uitgaan met vrienden.
Voor oudere mensen is het een stuk moeilijker om nieuwe mensen te ontmoeten. In veel kroegen en cafés zijn er echter wel oudere mensen aanwezig. Ook kunnen oudere mensen lid worden van bepaalde clubs, zoals een biljartclub of tennisclub. Zoek wel iets wat u interesseert, anders zult u zich daar misschien alleen maar vervelen.

De bestemming van de date

Er zijn verschillende bestemmingen voor een date. Zoek iets wat u beiden interesseert. Dit kan bijvoorbeeld een sport zijn, zoals tennissen of skiën. Ook kunt u naar de film gaan, uit eten gaan of gaan stappen.

De date

Op de eerste date probeert u meer over de ander te weten te komen. Vraag bijvoorbeeld naar zijn of haar werk. Ook kunt u naar zijn of haar interesses vragen. Komen uw interesses overeen met die van de ander? Dan kunt u hier een heel gesprek over voeren. Komen uw interesses niet overeen? Wees dan geïnteresseerd in de interesses van de ander en probeer hier meer over te weten te komen. Aan het einde van de date vraagt u of er nog een vervolgafspraak komt (als u hier interesse in heeft). Of u vraagt naar zijn of haar telefoonnummer om hem of haar te bellen of te smsen voor een vervolgdate. De tweede date gaat meestal een stuk makkelijker doordat u elkaar al beter kent. Na ongeveer tien afspraakjes kunt u vragen hoe serieus het nu eigenlijk is (als u het wel ziet zitten). Zo komt u precies te weten waar u aan toe bent.

Datingsites

Hoe werken datingsites?

Er zijn datingsites waaraan je per maand een bepaald bedrag moet betalen om (volledig) lid te zijn. Deze datingsites zijn vaak erg bekend en maken een match voor je. Je moet je bij deze sites vaak wel aan bepaalde regels houden. Dit maakt het echter wel veiliger. Ook zijn er datingsites die gratis zijn. Bij deze sites gelden er vaak geen regels. Je kan met iedereen in contact komen wat ook meteen minder veilig is.

Verschillende soorten datingsites:

  • Relatieplanet: Er wordt een match gemaakt; extra: mobiel daten.
  • Lexa: Er wordt een match gemaakt; veel contacten.
  • Friendscout24: Gratis; mooie layout.
  • Paiq: Geen foto's (het gaat om het innerlijk); privacy (geen gluurders).
  • Parship: Er wordt een match gemaakt.
  • Datingcontacten: Gratis; elke dag nieuwe profielen.
  • Dating: Erg overzichtelijk; serieuze contacten.
  • Dating Easy: Veilig; erg makkelijk.
  • Partner van je Dromen: Erg professioneel; overzichtelijk.
  • Weet Wie Je Date: mooie voorpagina; serieuze contacten.
  • eDarling: Er wordt een match gemaakt; veilig.
  • BoomDate: Eigen inspraak; gezellige leden.

Er zijn nog veel meer datingsites. Dit zijn enkel de bekendste (wat niet betekent dat de andere datingsites niet goed zijn).
© 2010 - 2017 Rowanblom, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Leren daten en datingsites"

Infoteur: Rowanblom
Laatste update: 13-12-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!