InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Dating tips voor de man

Dating tips voor de man

Dating tips voor de man Er wordt wel gezegd dat je nooit een tweede kans krijgt om een goede indruk te maken! Heb je je eerste afspraakje met een vrouw, lees deze tips en maak een goede indruk op deze en de volgende dates die volgen.

Neem een bad of douche

Eén van de ergste dingen die je kan doen op je eerste afspraakje, is ongeschoren aankomen, er vies uit zien en ruiken. Vrouwen zijn de schonere onder ons en zij zullen je op je hygiëne beoordelen. Uiteindelijk zal jij het ook niet leuk vinden als zij onverzorgd komt opdraven.

Het kost niet om een bad te nemen en er goed uit te zien en lekker te ruiken. Onthoud dat een slechte adem en een lichaamsgeur afkeert en zij denkt dat je altijd zo rond loopt, ook al heb je een slechte dag.

Kom op tijd

Wat je ook doet, kom niet te laat. Door te laat te komen, worden er verkeerde indrukken achter gelaten. Eerst zal zij denken dat je haar hebt laten zitten, maar nadat je aangekomen bent, denkt ze dat je onbetrouwbaar bent of niet genoeg om haar geeft door niet op tijd te zijn. Haal je je date van huis op, kom dan 5 minuten van te voren. Kom je eerder, is zij misschien nog met haar make-up bezig. Vijf minuten is het vroegste. Maar kom niet te laat!

Geef haar een klein cadeautje

Een vrouw voelt zich speciaal als de man een speciaal cadeautje geeft. Wat houdt dat in? Je weet vast en zeker wel een aantal dingen over je date, bijvoorbeeld van een telefoontje, email enzovoorts. Houdt ze bijvoorbeeld van golf? Koop dan een chocolade golfset, een chocolade tee of chocolade golfballen. Of koop een chocolade roos.

Wees een gentleman

Houd de deur voor haar open, laat haar eerst door de deuren gaan, help haar met de stoel in het restaurant en wees netjes tegen de mensen om je heen. Vrouwen houden ervan om zich speciaal te voelen en vinden het fijn als een echte lady behandeld te worden.

Geef haar complimenten

Het eerste wat je tegen je date moet zeggen, is dat ze er mooi uit ziet, voordat je vraagt hoe het met haar gaat. Blijf complimenten geven tijdens de date, maar overdrijf niet (3 tot 4 complimentjes). Een vrouw vindt het heerlijk complimenten te krijgen, mooi te voelen en de gedachte dat je je tot haar aangetrokken voelt. Hoe eerlijker en oplettender je bent, hoe grotere impact het zal hebben. Maar onthoudt dat je niet overdrijft. Meer dan vier complimenten maakt je nep en niet echt.

Luister naar haar en stel vragen

Niemand wil een avond doorbrengen met een persoon die de hele tijd over zichzelf praat. Jullie moeten elkaar leren kennen. Stel haar vragen, maar belangrijker is nog om naar haar te luisteren wat ze zegt. Een vrouw wordt aangetrokken door een man die geïnteresseerd is en luistert naar wat ze verteld. Besteed meer tijd in het stellen van vragen en haar laten praten, dan over jezelf te praten.

Bereid je op gesprekken voor

Het laatste wat moet gebeuren, is tijdens het etentje niks te vertellen hebben. Denk na over je date en wat je zou willen weten over haar. Je denkt misschien dat dat makkelijk is en dat je vragen genoeg hebt, maar tot je in de situatie bent, zal je geen idee hebben hoe het zal gaan. Praat niet over relaties in het verleden of andere vrouwen. Blijf gefocust.

Betaal de date

Het is passelijk voor de gentleman dat hij aanbiedt te betalen. Dit is beter dan te betalen zonder het te vragen. Dan komt de emancipatie weer boven.

De goedenacht kus

Sommige vrouwen willen op de eerste date niet kussen, terwijl andere misschien teleurgesteld zijn als een man het niet probeert. Op deze vraag is geen makkelijk antwoord. Lichaamstaal en ‘de vonk’ tijdens de avond zijn de sleutel tot het besluit dat je neemt. Voelt het goed, kan je erover denken de stap te maken. Voelt het niet goed, past misschien een vriendschappelijke knuffel.

Ik bel je

Zeg alleen dat je haar zal bellen, als je dat meent en denkt haar weer te ontmoeten. Zeg dit niet, als je niet geïnteresseerd bent en geen plannen hebt om te bellen. In dit geval, zeg je bij het afscheid: ‘Het was leuk je te ontmoeten’. En wenst haar geluk. Of je zeg goedenacht, lacht en loopt weg. Mag je haar wel en ben je geïnteresseerd, laat het haar dan weten.
Gerelateerde artikelen
Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Online dating: wat gaan jullie doen tijdens de eerste date?Heb je iemand gevonden op een datingsite waar het wel mee klikt? Dan zal een eerste date al snel volgen. Wat gaan jullie…
Online dating: tips voor een eerste dateOnline dating: tips voor een eerste dateHeb je iemand ontmoet via een datingsite en komt er een eerste date? Dan kun je wel tips voor een eerste date gebruiken.…
Dating: de eerste date: date tips voor mannenDating: de eerste date: date tips voor mannenHet is je gelukt. Je het een eerste date met een leuke vrouw. Hoe zorg je ervoor dat dit eerste afspraakje positief aflo…
Tips voor je eerste date of afspraakTips voor je eerste date of afspraakEindelijk is het zover. Je voelt je nerveus en opgewonden. Het is niet belangrijk wie bij wie komt, of dat je afgesproke…
Online daten: hoe date je veilig?Online daten: hoe date je veilig?Niet iedereen op datingsites is betrouwbaar. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat een eerste date met iemand ve…

Reageer op het artikel "Dating tips voor de man"

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 02-12-2007
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!